Rozumne vyskladané produktové portfólio automobilky z pyrenejského polostrova sa medzi zákazníkmi teší stabilnej popularite. Ozdobou modelov z logom SEAT je v posledných rokoch atraktívny pomer medzi vstupnou cenovkou a následne nadobudnutou hodnotou. Dané atribúty zároveň stále dopĺňa povestná emocionalita a temperament. Španieli na druhej strane už pomerne dlhý čas nepredstavili žiadnu zásadnú novinku. Daný status napráva nová stratégia automobilky predstavená v úvode aktuálneho roka, ktorá sa prioritne orientuje na povestné dobrusovanie detailov. Prvou reálnou lastovičkou je osviežená kompaktná rodina. Vynovený SEAT Leon je naďalej dostupný v dvoch klasických karosárskych modifikáciách. Na prvý pohľad nezmenenému zovňajšku teraz sekunduje modernejší interiér a taktiež niekoľko zásadných technologických inovácií vrátane prepracovanej palety pohonných jednotiek. Nielen konzervatívnejšie orientovaní používatelia v tomto kontexte s určitosťou ocenia nový 4-valcový základ. V aktuálnom teste sme mali možnosť preveriť práve spomenutú motorovú novinku skombinovanú s praktickejšie orientovanou karosériou typu kombi.
Vynovený SEAT Leon Sportstourer s najnovšou evolúciu zážihovej motorizácie 1,5 TSI (115 koní), skombinovanú s klasickou 6-st. manuálnou prevodovkou a výbavovo bohatou a zároveň limitovanou „základnou“ verziou Style Family, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky SEAT.
Rýchle fakty:
- Ozdobou španielskej značky SEAT je v poslednom období prioritne racionálne orientované portfólio modelov s veľmi výhodným pomerom medzi vstupnou cenou a následne nadobudnutou hodnotou. Identická filozofia je príznačná aj pre najnovšieho člena rodiny v podobe zmodernizovaného modelového radu Leon.
- Na prvý pohľad decentný facelift sa prioritne sústredil na techniku. Najnovšej evolúcii digitálnych hračiek sekunduje výrazne prekopaná paleta pohonných jednotiek s novým základom v podobe 4-valca 1,5 TSI.
- Po facelifte prakticky nezmenený dizajn vynoveného SEAT Leon ST v praxi aj dnes demonštruje nadčasovosť elegantne-temperamentného kombi, ktorého vizuálnu charizmu podčiarkuje aplikácia viacerých emočných línii a kriviek.
- Na prvý pohľad identický ostal po modernizácii rovnako interiér testovaného modelu SEAT Leon ST. Zásadnou inováciou je v tomto priestore prítomnosť nových digitálnych hračiek vrátane najnovšej evolúcie palubného infotainmentu. Tradičnou ozdobou karosárskej verzie typu kombi je rodinná orientácia.
- Vo všeobecnosti nielen emočný, ale zároveň aj stále racionálny podtón testovaného modelu SEAT Leon ST kompletizuje úplne nová základná, dostatočne energická a zároveň úsporná motorizácia 1,5 TSI s výkonom 115 koní. V konfigurácii s klasickým manuálom si aj dnes stále vystačí bez akejkoľvek prídavnej elektrifikácie.
Fotogaléria SEAT Leon Sportstourer
Automobilka SEAT sa pýši už viac ako 70-ročnou históriou, počas ktorej dala svetu pestrú škálu úspešných modelov. K hlavným pilierom značky v jej novodobej histórii patrí stabilne model Leon. Prvá generácia rovnomenného zástupcu rozmerovo kompaktného segmentu klasických automobilov uzrela svetlo sveta už v roku 1999. Určitou zaujímavosťou je, že praktickejšie orientovaná karosárska verzia typu kombi doplnila ponuku až pri celkovom poradí tretej generácie v roku 2013.
Od roku 2020 majú Španieli v portfóliu aktuálnu štvrtú generáciu postavenú na sofistikovanej platforme MQB Evo. Okrem tradičného a viac dynamicky ladeného hatchbacku je jej stabilnou súčasťou taktiež praktickejší karosársky variant s dovetkom ST, teda Sportstourer. Približne v polovičke výrobného cyklu dozrel čas na osvieženie v podobe modernizácie. Vynovený modelový rad SEAT Leon automobilka predstavila na jar aktuálneho roka.
Španieli v rámci faceliftu prekvapivo prakticky úplne odignorovali retuše pri stále nadčasovom a emočnom zovňajšok. Nový Leon napriek tomu prichádza s hneď viacerými zásadnými inováciami. Osviežený interiér zdobia nové digitálne hračky vrátane najnovšej softwarovej evolúcie palubného infotainmentu. Z výbavových zmien je očakávanou novinkou rozšírenie palety svetelnej techniky o sofistikované Matrix LED svetlomety. Ešte zásadnejšie zmeny sa odohrali pri portfóliu dostupných pohonných jednotiek, z ktorého vypadol doteraz používaný základ v podobe 3-valca 1,0 TSI.
Novou vstupnou bránou do sveta SEAT Leon je inovovaný benzínový 4-valec 1,5 TSI vyladený na výkon 115 koní. Testovaný motorový základ sa kombinuje výhradne so 6-st. manuálom. Pre temperamentnú výbavovú verziu FR je už štandardom identická motorizácia 1,5 TSI + 6-st. manuál s výkonom navýšeným na 150 koní. Novinkou je rovnako elektrifikovaná alternatívna v podobe motorizácie 1,5 eTSI s mild-hybridným dopingom spolupracujúca výhradne so 7-st. DSG automatom. V závislosti od výbavy je i v tomto prípade k dispozícii výkon 115, resp. 150 koní. Výhradne pre verziu Sportstourer (kombi) je zároveň stále k dispozícii i úsporný turbodiesel 2,0 TDI. Slabšia 115-koňová verzia sa kombinuje so 6-st. manuálom a pre silnejší 150-koňový ekvivalent je vyhradený 7-st. DSG automat. Výkonový vrchol celého modelového radu, dostupný taktiež výhradne vo verzii kombi, reprezentuje úplne nový a externe nabíjateľný plug-in hybrid 1,5 TSI eHybrid PHEV s výkonom 204 koní. V jeho prípade je štandardom spolupráca so 6-st. DSG automatom.
Neviditeľný facelift
Španieli pri facelifte svojej kompaktnej rodiny usúdili, že Leon si naďalej vystačí bez v princípe akýchkoľvek exteriérových retuší. S tak trochu netradičným prístupom sa reálne stotožňujem. Testovaný exemplár pôsobí aj dnes stále atleticky, moderne, a zároveň štýlovo. Identické konštatovanie platí taktiež pre praktickejšie orientovanú karosársku verziu typu kombi. Takpovediac k svetu pritom vyzerá už „základná“ výbavová línia Style Family, ktorá na rozdiel od temperamentnej verzie FB vsádza viac na celkovú eleganciu.
Z pomerne nízko posadenej siluety predných partií vyžaruje športovo elegantný nádych. Dôraz na čo najlepšie obtekanie vzduchu pripomína pozvoľna stúpajúca línia prednej kapoty. Ozdobou rozmerovo štíhlej masky s pochromovaným lemom je s odmyslením si typického fabrického loga dynamický výplet v tmavom prevedení. Autentickú Leon siluetu kompletizujú zapustené predné svetlomety. Faceliftovou novinkou je dostupnosť full-LED Matrix technológie. Testovaný exemplár si vystačil so základnými parabolickými „ledkami.“ Tie za tmy prekvapili suverénnym svetelným účinkom vrátane veľkorysej šírky svetelného kužeľa. Sofistikované tieňovanie v tomto prípade čiastočne kompenzuje automatické prepínanie diaľkového módu. Temperamentný podtón čelnej časti kompletizuje modul nárazníka s efektne ostrou spodnou líniou.
Opticky atraktívne pôsobí vynovený SEAT Leon ST rovnako pri pohľade z profilu. Štíhly a atletický nádych v tomto priestore ešte viac zvýrazňujú karosárske prelisy. K pútavým detailom patrí taktiež pozvoľná klesajúca línia strechy skombinovaná s výrazným „skosením“ zadného stĺpika. Praktickejšie orientovanej verzii typu kombi nemožno uprieť ani celkovú proporčnú vyváženosť. Elegantný podtón testovaného exempláru lakovaného v štandardne dodávanom a zároveň atraktívnom modrom odtieni Fiord blue kompletizujú príplatkové viaclúčové 17-palcové disky v svetlom prevedení.
Vo všeobecnosti dizajnovo uhladenú zadnú časť vynoveného španielskeho kombi opäť ozvláštňuje viacero prepracovaných detailov. Do tejto kategórie patrí napríklad aerodynamicky strešný spojler či pútavá kombinácia fabrického loga s emočným fontom označenia modelu. V module loga značky SEAT je tradične zapracovaný mechanizmus otvárania batožinového priestoru. Suverénne najviac pozornosti v tomto priestore na seba napriek tomu viažu koncové LED svetlá so vzájomným prepojením v podobe plnohodnotne svietiacej linky.
Prívetivý interiér s novými digitálnymi hračkami
Vynovený SEAT Leon vstupuje do svojej ďalšej životnej etapy s v princípe nezmeneným základným konceptom interiéru. Z nadčasovo ladenej a zároveň minimalistickej architektúry palubnej dosky aj dnes vyžaruje južanský temperament. Pod celkovo emočný náboj sa postarali nielen viaceré ostro rezané línie palubovky, ale taktiež jej centrálna časť orientovaná v smere na vodiča. Zásadnou a užívateľsky podstatnou novinkou modernizácie sú úplne nové digitálne hračky.
Testované kombi v akčnej výbave Style Family vsádza na adekvátne hodnotné materiálové prevedenie v kombinácii so špičkovým dielenským spracovávaním. Notoricky známe tvrdenie, že krása sa častokrát ukrýva v jednoduchosti, v tomto prípade pripomína jednoliatejšia farebné spektrum použitých povrchov, na ktoré ideálne nadväzuje vzorovo menej nápadné látkové čalúnenie sedačiek. Základné prevedenie zároveň ešte nedisponuje personálne prispôsobiteľným ambientným podsvietením.
Na prvý pohľad funkčne minimalistický koncept dokázal pri niektorých riešeniach paradoxne vyťažiť užívateľské maximum. Za funkčne dobrý nápad v tomto kontexte považujem tlačidlový modul ovládania svetiel v ľavej časti palubnej dosky. Daný priestor šikovne obohatili dobre prístupné rýchle skratky slúžiace na rýchle odhmlievanie čelného, resp. zadného okna.
Absentujúci samostatný modul termomanažmentu nahrádza už tradične záložka v menu palubného infotainmentu. Leon si napriek tomu zaslúži pochvalu za pohotovú možnosť regulácie teploty prostredníctvom efektnej virtuálnej lišty v priestore pod modulom centrálnej obrazovky. V spodnom riadku sú zároveň permanentne zastúpené najdôležitejšie funkcie vrátane vyhrievania predných sedadiel. Funkčne príjemnú klasiku reprezentuje rozmerovo ideálny multifunkčný volant. Jeho športovému nádychu sekundujú logicky rozmiestnené klasické ovládacie tlačidlá. Ako efektný odkaz na španielsky temperament možno už v prípade skúšanej konfigurácie označiť pozíciu podsvieteného štartovacieho tlačidla priamo na stredovom tuneli.
Koncepčne nový plne digitálny prístrojový panel ponúka tradičné riešenie v podobe pekného zabudovania displeja do modulu klasickej kaplnky. Facelift so sebou priniesol veľmi prepracovanú grafiku simulujúcu klasické budíky skombinovanú s tradičným dôrazom na čo najlepšiu prehľadnosť. Testované základné prevedenie nedisponuje alternatívnymi vyobrazovacími layoutmi. Priestor medzi „budíkmi“, ako aj centrálnu časť každého z nich si je možné napriek tomu informačne prispôsobiť.
Ešte zásadnejšou faceliftovou novinkou je najnovšia evolúcia koncernového multimediálneho rozhrania. Rozmerovo veľkoryso pôsobí po optickej stránke už testovaná „základná“ 10,4-palcová dotyková obrazovka bez vstavanej navigácie. Nový Leon si aj naďalej zachoval emočný, no zároveň maximálne prehľadný layout so skosenými predelmi. Z čisto funkčnej stránky dávam veľký palec hore okrem peknej a farebnej grafiky taktiež príkladne pohotovým reakciám na dotykové povely. Vrchný riadok rýchleho prístupu si je možné personálne prispôsobiť. Dospelý nádych rozhrania dotvára kvalitatívne precízny výstup z parkovacej kamery či prítomnosť modernej mobilnej konektivity fungujúcej aj bez priameho káblového prepojenia. Daná funkcia dokáže zároveň elegantne nahradiť vstavanú navigáciu dostupnú v opcii.
Užívateľsky prívetivý koncept s rodinným podtónom pri testovanom exemplári s odmyslením si karosárskej verzie typu kombi umocňujú v princípe dobre navrhnuté odkladacie priečinky. V tejto disciplíne chcem pochváliť objemné boxy v predných dverách, kam sa hravo zmestí PET fľaša o objeme 1,5 litra. Akčná výbava Style Family v štandarde nedisponuje funkciou indukčného nabíjania. Potrebnú energiu dokážu v prípade potreby zabezpečiť pozične dobre umiestnené USB koncovky.
Na prvý pohľad jednoduché základné predné sedačky s manuálnym nastavením dokážu v praxi potešiť príjemným komfortom a zároveň možnosťou nastavenia cestovateľsky nízkej pozície. Na dotyk príjemnému látkovému čalúneniu sekunduje pohodlná vnútorná výplň. O reálne dobrú fixáciu tela sa stará decentný náznak bočného vedenia. SEAT si dáva tradične záležať na dobrom výhľade z vozidla. V prípade modelu Leon ST musím pochváliť pomerne tenké predné stĺpiky skombinované s uchytením spätných zrkadiel. Celkovo decentne šoférsku atmosféru tu okrem už spomenutého volantu s jemným skosením v spodnej časti pripomína ergonomicky výborná pozícia páky manuálnej prevodovky s tvarovo športovou okrúhlou hlavicou.
Priestorovými pomermi v druhom rade dokáže karosárska verzia Sportstourer vyhovieť drvivej väčšine početne bežných rodín. Adekvátne veľkému vstupnému otvoru sekunduje veľkorysý priestor. V praktickejšie orientovanom modeli Leon sa za seba dokážu pohodlne usadiť aj nadštandardne vysokí dospelí. Subjektívne musím v tomto priestore pochváliť taktiež sklon, resp. nižšiu pozíciu ukotvenia dizajnovo jednoduchej zadnej lavice. V prípade prepravy trojice dospelákov už bude prostredného z nich s odmyslením si limitu vnútornej šírky kompaktného segmentu čiastočne limitovať pomerne výrazný stredový tunel. Testovaný exemplár na druhej strane z hľadiska komfortu v druhom rade s odmyslením si klasiky v podobe centrálnej lakťovej opierky či zdrojových USB koncoviek boduje taktiež samostatnými výduchmi ventilácie s teplotne autonómne regulovateľnou zónou klimatizácie.
Už podvedome očakávaný praktický kombi potenciál si dokázala novinka obhájiť taktiež pri batožinovom priestore. Jeho základná kapacita dosahuje veľmi slušných 620 litrov. Samozrejmosťou je dobrý prístup skombinovaný s adekvátne symetrickou ložnou plochou. Pri manipulácii s ťažkými predmetmi je v tomto prípade napriek tomu na mieste viac obozretnosti vzhľadom na prítomnosť pomerne masívneho, resp. vystúpeného modulu lakovaného zadného nárazníka.
Z funkčne praktických riešení tu dávam palec hore odolnejšiemu čalúneniu bočných sien, prítomnosti variabilnej medzipodlahy, kotviacim pomôckam, otvoru na prepravu dlhých predmetov či možnosti sklápania zadných operadiel priamo z kufra. Pod spodnou úrovňou podlahy ostáva stále dostatok miesta na odloženie dojazdového rezervného kolesa. To je dostupné už v štandardnej výbave. Po sklopení delených zadných operadiel v pomere 60/40 je vďaka medzipodlahe k dispozícii ideálna rovina. Testovaný exemplár sa v danej konfigurácii s maximálnou prepravnou kapacitou 1600 litrov zároveň mení na malý „sťahovák.“
Konkurenčne silnou zbraňou, ktorá hrá v prospech španielskeho kombi je aktuálne dostupná základná, no výbavovo už reálne veľmi bohatá konfigurácia. Skúšaná akčná verzia Style Family bez nutnosti doplácania a s odmyslením si bohatej palety bezpečnostných a asistenčných systémov disponuje prvkami, ako: troj-zónová automatická klimatizácia, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievaný volant, zadná parkovacia kamera, parkovací asistent, adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkového módu, elektronická parkovacia brzda, bezkľúčové štartovanie, či parkovacie senzory po celom obvode vozidla. Z pestrej škály ďalších prvkov dostupných v opcii by som pri osobnej konfigurácii s odmyslením si funkcie s podporou modernej mobilnej konektivity s určitosťou zainvestoval taktiež do bezkľúčového prístupu do vozidla.
Príjemný spoločník
Orientácia na emócie a temperament nie sú pri novom vynovenom SEAT Leon len o estetike. Testovaný exemplár dané cnosti prenáša reálne zmysluplne aj do šoférskej praxe. Rozmerovo kompaktné kombi v sumári neváham zaradiť medzi najlepšie jazdiacich zástupcov svojej veľkostnej kategórie. Identické konštatovanie platí taktiež v prípade nového motorového základu, ktorému s určitosťou nemožno uprieť ani snahu o komplexne racionálny podtón.
Vstupná brána do sveta Leon Sportstourer boduje stále sympatickou pohotovostnou hmotnosťou pod úrovňou 1,4 tony. Na dnešné pomery rodinne orientovaných kombi pomerne mušiu váhu dopĺňa precízne odladenie podvozka. Základné výkonové verzie bez adaptívnych tlmičov si pritom v rámci zadnej nápravy vystačia s jednoduchšou konštrukciou. Španielom sa napriek tomu podarilo vo finále vykúzliť takmer dokonalý kompromis medzi jazdným komfortom a zážitkami.
Testovaná konfigurácia spolupracujúca so 17-palcovými diskami kolies dokáže príkladne suverénne odfiltrovať prakticky všetky drobné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry. Napriek už spomenutej jednoduchšej zadnej náprave som bol s prejavom podvozka vrátane jeho akustickej kultivovanosti spokojný rovnako pri svižnejších prejazdoch cez sériu priečnych nerovností.
S odmyslením si užívateľsky príjemnej plávnosti tlmičov musím vynovený Leon pochváliť za pocitovo excelentnú tuhosť karosérie. Spomenutý atribút v kombinácii s nízkou hmotnosťou dokáže vyčariť nefalšovaný úsmev na tvári pri temperamentnejšom štýle jazdy napríklad na zakrútených okreskách. Novinka pôsobí v danom prostredí adekvátne sebaisto taktiež smerom od volantu. Za jednoznačný zážitkový limit tu vo finále možno označiť výkonnosť novej základnej motorizácie, ktorej jasnou doménou je sumárna racionalita. Najnovší člen rodiny značky SEAT s praktickejšou karosárskou verziou a najdostupnejšou pohonnou jednotkou v sumári prirodzene nie je žiadnym športovým náčiním. No ak je to treba, dokáže svojej posádke dopriať stále dopriať aj svižnejšie zvezenie spojené s úsmevom na tvári.
Najnovšia evolúcia dôverne známej pohonnej jednotky 1,5 TSI je v základe vyladená na plne dostačujúcich 115 koní. V porovnaní s predfaceliftovou vstupnou verziou okrem vyššieho objemu a párnemu počtu valcov disponuje taktiež decentne lepšími výkonovými parametrami. Do konceptu príkladnej kultivovanosti s precíznou kultúrou chodu zapadá taktiež teraz takmer nepostrehnuteľná funkcia vypínania dvoch valcov pri nízkej záťaži.
Oficiálne deklarovaný výkon s rezervou postačuje na drvivú väčšinu rutinného používania a to vrátane obsadeného vozidla. S prirodzeným limitom dynamiky treba v tomto prípade počítať pri letargickejších pružných zrýchleniach alebo pri jazde v topograficky náročnejšom kopcovitom teréne. Pre predbiehacie manévre na okreskách takpovediac bez stresu je preto ideálna o niečo väčšia dištančná rezerva.
Reálne solídnu dynamiku predovšetkým v meste a všeobecne nižších rýchlostiach je možné z testovanej konfigurácie získať vďaka šikovnej a predvídavej práci s klasickou „ručnou“ prevodovkou a krátkymi prvými prevodovými stupňami. 6-st. manuál sa vyznačuje príkladne vymedzenými a zároveň presnými dráhami. Kulisa s decentným mechanickým odporom zároveň evokuje efektný športový podtón. V kombinácii s trojicou pedálov sa čisto benzínová pohonná jednotka mimochodom zriekla mild-hybridného dopingu.
Motorová novinka sa napriek tomu vyznačuje príkladne symetrickým nárastom krútiaceho momentu. Zážihový agregát je užívateľsky najdravejší v strednom pásme otáčok. Dostatok sily s potenciálom adekvátne svižnej akcelerácie je v tomto prípade k dispozícii už pod hranicou 2000 otáčok. Vytáčanie testovanej pohonnej jednotky v pásme nad 5-tisíc otáčok na druhej strane už z racionálneho hľadiska nedáva prakticky žiadny zmysel. Pre konštantné diaľničné tempo na 6.-tom prevode potrebuje španielske kombi necelých 2300 otáčok.
Nový SEAT Leon Sportstourer si pozíciu dobre odladeného rodinného kombi obhájil celkovou kultivovanosťou. Po rozmerovej stránke stále príjemne obratné vozidlo dopĺňa reálne dospelé odhlučnenie priestoru pre posádku. S akustickou pohodou na palube som bol v praxi spokojný pri vyšších rýchlostiach a to vrátane diaľničného tempa.
Komplexnú mozaiku moderného automobilu kompletizuje pestrá paleta v princípe dobre fungujúcich asistenčných systémov. Legislatívne povinného „pomocníka“ v podobe upozornení na prekročenie rýchlostných limitov je možné pohotovo deaktivovať prostredníctvom skratky na multifunkčnom volante. Veľkú pochvalu si zaslúži fakt, že aj pre konfiguráciu s manuálnou prevodovkou je k dispozícii dobre fungujúci adaptívny tempomat, ktorý zostáva v permanencii aj pri preradení rýchlostného stupňa. K dokonalosti predovšetkým pri dlhých diaľničných presunoch mi tu napriek tomu chýba ešte o niečo lepšie vyladenie „line asist,“ ktoré by dokázalo vozidlo držať uprostred jazdného pruhu aj pri prejazdoch cez mierne zákruty na diaľnici.
Racionálny podtón testovaného exemplára so štýlovým dizajnom a veľkým vnútorným priestorom, ktorý nesľubuje nič, čo nevie splniť, kompletizuje plne akceptovateľná spotreba. Výsledný kombinovaný priemer sa na konci testovacieho týždňa pri prevažne klasickom používaní ustálil na hodnote 6,0 l/100 km. Nameraný parameter je presne uprostred automobilkou deklarovaného rozptylu. Výhodou nového a čisto benzínového 4-valca 1,5 TSI je v porovnaní s predchodcom s nepárnym počtom valcov citeľne menšina závislosť výsledného apetítu od preferovaného štýlu jazdy.
Aj vodiči, ktorí si častejšie doprajú predsa len viac temperamentu vo vyššom spektre otáčok sa v tomto prípade s veľkou pravdepodobnosťou zmestia do hranice 7-litrov. Vynovený Leon ST dokáže byť príkladne úsporný na okreskách. V danom prostredí nie je príliš náročné jazdiť s apetítom tesne pod 5-litrami. Palec hore si vďaka spotrebe 5,9 l/100 km zaslúži taktiež ustálené diaľnične tempo. V čisto mestskej zástavke vyobrazil palubný počítač úudaj 6,5 l/100 km.
A celkový dojem?
Vynovený SEAT Leon Sportstourer si po nedávnej modernizácii oslovil na prvý pohľad nenápadne, no zároveň reálne zmysluplne zmeny. Stále nadčasovému elegantno-temperamentnému dizajnu sekunduje priestranný a užívateľsky prívetivý interiér s najnovšou najnovšia evolúciou digitálnych hračiek. Zásadnou technologickou inováciou je chvályhodný „upsizing“ zastúpený novou základnou motorizáciou so štyrmi valcami. Práve nová základná pohonná jednotka ideálne zapadá do kontextu racionálne dospelého kombi s nielen bohatou výbavou ale dnes už aj čoraz vzácnejšou férovou cenovkou.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: SEAT Leon Sportstourer 1,5 TSI Style Family
Dĺžka: 4 642 mm
Šírka: 1 799 mm
Výška: 1 450 mm
Rázvor: 2 672 mm
Objem kufra: 620 litrov
Motor: zážihový
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 85/115
Krútiaci moment Nm: 220
Pohotovostná hmotnosť: 1392 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 197
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 10,7 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 6
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 5,7 – 6,3 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 6,0 l/100 km
Pneumatiky: Nexen Nfera Sport
Verzia/akciová cena
SEAT Leon Sportstourer 1,5 TSI Style Family (testovaný model) od 21 990 €
SEAT Leon Sportstourer 1,5 TSI (150 koní) FR Max od 24 030 €