Automobilový svet sa dynamicky mení. Jednotlivé krajiny prostredníctvom prísnych legislatívnych limitov vytvárajú obrovský tlak na produkciu emisií CO2. Tomuto trendu sa vo finále musia prispôsobiť aj samotní výrobcovia Subaru nevynímajúc. Japonci si svoj úspech a imidž už od počiatku existencie postavili na mnohých autentických a originálnych riešeniach. Pre automobilku so súhvezdím Plejád v logu je už od nepamäti príznačný symetrický pohon všetkých kolies a ploché motorizácie typu boxer. V posledných rokoch spomenuté trendy doplnil aj obrovský dôraz na bezpečnosť. Vlajkovou loďou je v tomto smere balík asistenčných systémov EyeSight. Spomenuté technológie aktuálne dopĺňa úplne nový hybridný pohon e-Boxer. Nová motorizácia v Európe debutovala súbežne s príchodom piatej generácie technológiami nabitého SUV Subaru Forester, ktoré sme podrobili nášmu tradičnému testu.
Nové Subaru Forester v úplne novej hybridnej verzii 2,0i e-Boxer, skombinovanej tradične s automatickou prevodovkou Lineartronic a v špičkovej výbave Premium, nám na test zapožičala spoločnosť Avion Žilina.
Rýchle fakty:
- Model Forester je pre automobilku Subaru v globálnom meradle mimoriadne dôležitý. V Európe bolo toto SUV ešte donedávna najpredávanejším modelom značky. Z piedestálu ho dokázal zosadiť až menší súrodenec Subaru XV.
- Aktuálne má Subaru v ponuke už piatu generáciu modelu Forester. Nový model sme v sériovej podobe spoznali už v roku 2018. V Európe, resp. na Slovensku sa novinka napriek tomu objavila ešte len pred pár mesiacmi. Za omeškanie v tomto prípade môže debut úplne novej hybridnej pohonnej jednotky, ktorá je prispôsobená prísnym emisným štandardom v EÚ. Doménou novinky je zároveň už tradične aj špičková bezpečnosť.
- Dizajn piatej generácie je do značnej miery inšpirovaný svojím predchodcom. Nový Forester zároveň vizuálne citeľne zmohutnel. Najväčšie optické zmeny sa odohrali na zadných partiách. Subaru stále myslí predovšetkým na funkčnosť a reálnu použiteľnosť. Svetlá výška aj v prípade novinky disponuje špičkovou hodnotou na úrovni 22 cm.
- Rodinne orientovaný interiér ponúka medzigeneračne ešte viac miesta pre pasažierov v druhom rade. Subaru výrazne zapracovalo aj na celkovej kvalitatívnej stránke. Hlavný technologický „highlight“ predstavuje bezpečnostná novinka v podobe skenovania tváre vodiča. Toto riešenie okrem monitorovania bdelosti ponúka aj zaujímavú nadstavbu v podobe automatického prispôsobenia pozície za volantom pre daného vodiča podľa jeho vlastného prednastaveného profilu.
- Hybridný pohon e-Boxer možno považovať za rovnaký unikát, ako je symetrický pohon všetkých kolies alebo už legendárne ploché motorizácie. Hybrid podľa Subaru je aj naďalej v prvom rade o zážitkoch za volantom. Konštruktérom sa ale, samozrejme, na základe elektrickej výpomoci podarilo aj reálne znížiť palivové nároky atmosférického benzínového 2-litra typu boxer.
Fotogaléria Subaru Forester
Prvé Subaru Forester uzrelo svetlo sveta už v roku 1997. Z pôvodného kríženca SUV a kombi s vyššou svetlou výškou sa postupným generačným vývojom stalo plnohodnotné SUV. Aj vďaka tomu bol práve „lesník“ veľmi dlho najobľúbenejší model so súhvezdím Plejád, ktorý sa predával na európskych trhoch. Z tohto trónu ho len prednedávnom zosadil menší dostupnejší súrodenec Subaru XV.
Subaru Forester prednedávnom prišlo do Európy vo svojom najnovšom vydaní. Piatu generáciu rodinne orientovaného SUV sme oficiálne spoznali už v roku 2018. Na starý kontinent ale atraktívna novinka dorazila s „tradičným“ oneskorením.
Aj napriek len evolučným dizajnovým zmenám je piata generácia pod povrchom úplne novým automobilom. Novinka je postavená na úplne novej podvozkovej platforme s označením SGP. Daný technický základ sa vyznačuje nielen medzigeneračne nižšou hmotnosťou a nižšie položeným ťažiskom, ale aj ešte väčšou celkovou tuhosťou.
Práve aspekt bezpečnosti predstavuje v posledných rokoch oblasť, na ktorú sa Subaru mimoriadne sústredí. Okrem špičkových jazdných vlastností, dosiahnutých plochými motorizáciami typu boxer a prepracovaného symetrického pohonu všetkých kolies, tak predstavuje bezpečnosť výkladnú skriňu tohto japonského výrobcu. Vylepšené asistenčné systémy združené do veľmi dobre fungujúceho celku s názvom EyeSight, dopĺňa v premiére nová funkcia monitorujúca tvár vodiča. Z ostatných medzigeneračných zmien nemožno určite opomenúť ešte priestrannejší interiér a vo všeobecnosti vyšší komfort cestovania.
Ďalší veľmi dôležitý míľnik predstavuje príchod úplne novej hybridnej verzie s označením e-Boxer. Na zámorských trhoch je novinka dostupná aj v tradičnej benzínovej verzii s 2,5-litrovým boxerom. Do Európy ale automobilka vzhľadom na neustále prísnejšie emisné štandardy dováža výhradne len jedinú motorizáciu, reprezentovanú úplne novým hybridom 2,0i e-Boxer s výkonom 150 koní. Základ pohonného reťazca tvorí aj v tomto prípade atmosférický zážihový motor s protibežnými piestami. Pridaná elektrosústava pozostáva z elektromotora so samostatným výkonom takmer 17 koní. Ten je unikátnym spôsobom zabudovaný priamo do automatickej CVT prevodovky. Batéria hybridného pohonu si našla svoje miesto pod podlahou batožinového priestoru. Spomenutý pohonný reťazec už tradične spolupracuje výhradne len s bezstupňovým automatom Lineartronic.
Ešte robustnejší vzhľad
Vyššie spomenutá dizajnová evolúcia sa v prípade novej generácie modelu Subaru Forester zamerala predovšetkým na ešte väčšiu robustnosť. Novinka je v porovnaní s predchodcom o 15 mm dlhšia, zároveň aj o niečo širšia a nižšia. Rázvor náprav si polepšil o 30 mm.
Predným partiám dominuje teraz ešte mohutnejšia maska chladiča tradičného tvaru. Dynamickejším stvárnením sa môže pochváliť zároveň aj „odolný“ predný nárazník. Za vizuálne originálny prvok považujeme pochrómovaný modul, v ktorom si našli svoje miesto hmlové svetlá. Atraktívnejšie teraz pôsobia aj nové predné svetlá s autentickým LED podpisom. Účinná LED technológia hlavných svetlometov je v prípade novej generácie Subaru Forester dostupná už v základe.
Bočné partie s neprehliadnuteľným ochranným oplastovaním podčiarkujú prirodzenú dobrodružnú povahu testovaného modelu. Na rodinnú orientáciu, naopak, celkom jasne odkazuje veľkorysá plocha bočného presklenia. Hybridnú technológiu v útrobách novinky pripomína pomerne nenápadný štítok e-Boxer, umiestnený na predných dverách. V prípade testovaného exempláru v špičkovej výbave Style možno za esteticky efektné považovať aj dvojfarebné kolesá z ľahkých zliatin, na ktorých sú obuté pneumatiky s priemerom 18 palcov a stále dostatočnou výškou bočného profilu, vhodné aj na jazdu mimo spevnených ciest.
Najviac autenticity dostala napriek všetkému už spomenutému zadná časť nového modelu. Zaujímavo tvarované koncové svetlá sú opticky vzájomne prepojené prostredníctvom čiernej lišty s fabrickým logom uprostred. Tento dizajnový prvok zároveň prechádza do kompletného orámovania zadného okna. Dvojfarebný zadný nárazník aj v prípade hybridnej verzie ozvláštňuje originálna koncovka výfukového systému. Pod celkovú autenticitu testovaného kúsku sa vo výraznej miere podpísala aj originálna modrá metalíza s prívlastkom Horizont Blue Pearl.
Priestranný interiér prekvapuje kvalitou
Ešte pred vstupom na palubu testovaného modelu treba pochváliť funkčné a precízne prekrytie prahov na dverách. Aj keď dnes už podobný prvok ponúka veľké množstvo SUV, tak práve pri modeli Forester, ktorý má „les“ aj vo svojom názve, získava takáto forma ochrany vo finále ešte väčší zmysel.
Hneď po usadení za volant sa k slovu prihlási jeden z hlavných „highlightov“ novej generácie japonského SUV. Balík asistenčných systémov EyeSight v tomto prípade prichádza s užitočnou nadstavbou. Priamo v palubnej doske je zabudovaná nenápadná kamera, ktorá prioritne slúži na monitorovanie úrovne pozornosti vodiča. Praktickú nadstavbu v tomto prípade predstavuje funkcia monitorovania konkrétnej tváre. Forester si dokáže na základe užívateľsky jednoduchej konfigurácie zapamätať až päť profilov, resp. tvárí vodičov. Subaru následne po bleskurýchlej identifikácii konkrétneho vodiča automaticky nastaví preferovanú pozíciu sedačky či spätných zrkadiel. V praxi táto originálna nadstavba funguje veľmi rýchlo, ale zároveň aj presne. Kamera dokonca dokáže prednastavený profil vodiča rozpoznať aj pri spustenom motore, teda napríklad pri výmene vodičov na odpočívadle alebo parkovisku. Pozitívom je, že ak by niekomu takéto „monitorovanie“ zo strany vozidla prekážalo, tak je možné túto funkciu, podobne ako aj väčšinu ďalších asistenčných systémov, jednoducho deaktivovať.
Základné usporiadanie palubnej dosky, vrátane rozmiestnenia displejov, je aj v prípade novej generácie inšpirované predchodcom. Palubná doska zároveň po materiálovej stránke ponúka úplne novú kvalitatívnu úroveň. Nové materiály, obkladové plochy a ich špičkové dielenské opracovanie majú v tomto prípade už veľmi blízko aj ku konkurentom z radu prémiových výrobcov.
Pre značku Subaru typická konzervatívnosť a zároveň aj „posadnutosť“ funkčnosťou sa prejavila v podobe hojného počtu klasických ovládacích prvkov rozmiestnených na palubnej doske a okolí. Z hľadiska celkovej ergonómie a užívateľskej intuitívnosti sa dá tomuto prístupu v praxi reálne len máločo vyčítať. Osvedčených riešení sa japonský výrobca drží aj v rámci prehľadného prístrojového panela s klasickými analógovými budíkmi.
Chybičkou krásy je v tomto prípade len svojské ovládanie palubného počítača, resp. prepínanie ďalších dôležitých údajov o jazde, na ktoré si je potrebné určitý čas zvykať. Nadstavbu vyobrazovaných údajov z palubného počítača už tradične reprezentuje malý displej umiestnený na vrchu centrálnej časti palubnej dosky. Ide o identické riešenie s kvalitným grafickým stvárnením, aké poznáme aj z ostatných súčasných modelov s logom Subaru. Okrem tradičných údajov o spotrebe si je na tomto mieste možno prednastaviť aj grafické vyobrazenie asistenčných systémov, funkcie pohonu všetkých kolies a po novom aj mód, ktorý vyobrazuje funkciu hybridného systému. Vtipný a zároveň užitočný doplnok tu predstavuje aj výstup z kamery umiestnenej v pravom spätnom zrkadle. Vo finále je trochu na škodu, že ani nové Subaru Forester zatiaľ ešte neponúka kamerový náhľad na celé okolie vozidla, ktorý by prišiel vhod predovšetkým v teréne. Klasickú cúvaciu kameru preto dopĺňa aspoň obraz monitorujúci z hľadiska výhľadu „najkritickejší“ priestor pravého predného kolesa.
Centrálny dotykový displej ponúka rýchlu odozvu na dotyk a hanbiť sa určite nemusí ani za svoje grafické prevedenie. Prehľadný infotainment pôsobí z užívateľského hľadiska v dobrom slova zmysle jednoduchým dojmom. Usporiadanie položiek v menu na čele s aplikáciou Subaru Starlink, umožňujúcou konektivitu s mobilnými zariadeniami, pripomína moderné smartfóny. Najdôležitejšie funkcie, ako je rozhranie rádia, resp. mapový podklad, je možné kedykoľvek vyvolať prostredníctvom fyzického tlačidla v spodnej časti obrazovky.
Duch značky Subaru je aj na palube rodinne orientovaného modelu Forester prítomný v podobe „šoférskeho“ posedu za volantom. Pohodlné a veľkoryso nadimenzované sedadlá dopĺňa na prvý pohľad „pretlačidlovaný“ volant adekvátnej veľkosti a priemeru. Maximálna funkčnosť sa naplno prejavuje aj v disciplíne, akou je výhľad z vozidla. Subaru Forester aj napriek špičkovej pasívnej a aktívnej bezpečnosti prichádza nielen s bohatou plochou presklenia, ale aj prekvapivo tenkými prednými stĺpikmi. Bravo, všetky palce hore! V tejto disciplíne by si z Japoncov mohla brať príklad väčšina konkurencie.
Medzigeneračný nárast rozmerov sa pozitívne odrazil v priestorových pomeroch druhého radu. Rodinnú orientáciu pripomína druhý pár dverí, ktoré je možné otvoriť prakticky až do pravého uhla. V novom modeli sa za seba dokážu reálne veľmi pohodlne usadiť aj nadpriemerne vysokí pasažieri. Maximálnu využiteľnosť druhého radu v podobe životného priestoru pre potenciálneho prostredného pasažiera zlepšuje minimalistický stredový tunel. Ten sa konštruktérom podarilo vykúzliť aj napriek permanentnému pohonu 4×4!
Japonskí konštruktéri medzigeneračne citeľne zrýchlili aj mechanizmus elektrického otvárania dverí batožinového priestoru. Kufor v základnom usporiadaní ponúka kapacitu 509 litrov. Aj keď v tomto prípade nejde o rekordnú hodnotu, novinka dokáže stále s prehľadom uspokojiť prepravné potreby bežnej rodiny. Skryté eso v rukáve predstavuje rekordná šírka nakladacieho otvoru, ktorá citeľne zjednodušuje napríklad manipuláciu s neforemnými predmetmi. Pod úrovňou podlahy sa v prípade nového modelu Forester ukrýva nielen mechanizmus pohonu 4×4, ale aj hybridné ústrojenstvo. Napriek tomu je v tomto priestore k dispozícii aj menšia schránka vhodná na odloženie drobností. Do spomínaného priestoru je možné odložiť aj kryciu roletku. Pri konfigurácii so sklopenými zadnými sedačkami vzniká prakticky ideálna rovina a prepravná kapacita dosahuje až 1779 litrov. Určitou nevýhodou verzie e-Boxer je absencia rezervnej pneumatiky. Tá sa sem aj vzhľadom na prítomnosť batérie hybridného systému už jednoducho nezmestí.
Špičková výbava testovaného exempláru s názvom Premium zahŕňa napríklad aj kožené čalúnenie interiéru, vyhrievaný volant, vyhrievanie sedačiek spolu s krajnými pozíciami v druhom rade, navigačný modul alebo aj strešné okno. Ostatné prvky vrátane kompletnej bezpečnostnej výbavy, balíka asistenčných systémov a automatickej klimatizácie sú pri novinke k dispozícii už aj pri nižších výbavách.
Hybrid s výrazným rukopisom značky Subaru
Subaru sa radí k výrobcom, ktorí majú z historického hľadiska jasne určenú DNA. Implementácia nových technológií na báze ekologickejšieho pohonu predstavuje v tomto prípade obrovskú výzvu. Na jednej strane tu máme značný legislatívny tlak na neustále znižovanie emisií a na druhej strane je tu aj nezmazateľný historický odkaz reprezentovaný unikátnou koncepciou a technickými riešeniami Made in Subaru.
Reálny výsledok týchto už na prvý pohľad protichodných smerov ale možno vo finále považovať za mimoriadne pôsobivý. Výstižný a veľavravný je v tomto prípade už aj marketingový slogan „Hybrid na spôsob Subaru“. Skôr ako sa sústredíme na samotný pohon e-Boxer, priblížme si testovanú novinku z hľadiska jazdných vlastností komplexne.
Ozdobou každého modelu Subaru je podvozok, čo platí aj pre nový Forester. Napriek logicky vyššej stavbe vozidla typu SUV je aj v tomto prípade pri jazde výrazne citeľné nízke ťažisko. O to sa tradične pričinil nielen motor typu boxer, ale aj rovnomerné rozloženie hmotnosti. Novinka je vďaka tomu veľmi dobre ovládateľná, zároveň stabilná a čitateľná aj pri prudkých zmenách smeru jazdy. Jedným dychom však treba dodať, že pri dynamickom prejazde cez dlhé a tiahle zákruty je potrebné kalkulovať aj s vyššou hmotnosťou vozidla.
Nadanie podvozka a špičková tuhosť karosérie sa naplno prejavuje na cestách s horším povrchom. Okrem veľmi dobrej schopnosti spojenej s filtrovaním bežných nerovností sa Forester cíti doslova ako ryba vo vode aj pri rýchlejšom tempe na poľných, resp. lesných cestách. Vo finále by podvozok testovanej novinky celkom iste a s prehľadom zvládol aj oveľa vyššiu porciu výkonu, s akou v súčasnosti prichádza pohon e-Boxer. Nositeľom športových ambícií sa stáva tradične adekvátne strmé riadenie.
Veľký progres zaznamenalo medzigeneračne ešte precíznejšie odhlučnenie priestoru pre posádku. S adekvátnou akustickou pohodou v interiéri v tomto prípade možno počítať aj pri vyššom rýchlostnom tempe. Celkovú precíznosť a vyspelosť je cítiť z balíka asistenčných systémov EyeSight. Zásahy zo strany vozidla napríklad pri funkcii monitorovania jazdných pruhov alebo pri využívaní adaptívneho tempomatu pôsobia veľmi prirodzene a vyvážene. Vyššie popísané „monitorovanie vodiča“ reaguje, samozrejme, aj v prípadoch nedostatočného sústredenia sa na vedenie vozidla. V praxe nás systém „napomenul“ napríklad pri simulovanom „hraní sa s mobilom“ počas jazdy.
Subaru Forester zostáva verné aj dvojici jazdných režimov S/I drive. Pri S móde sa citeľne priostrí mapa motora a prevodovky. Naopak, inteligentný mód by v tomto prípade mohol niesť pokojne aj prívlastok eko. Výrobca novej pohonnej jednotky e-Boxer sľubuje nižšiu spotrebu paliva, čo sa nám vo finále aj potvrdilo. Vo všeobecnosti e-Boxer možno považovať za menej nápadný typ hybridného pohonu. Na palube nie je žiadne tlačidlo, ktoré by Forester „nútilo“ k vyššej jazde len na elektrický pohon. Aktuálnu funkciu hybridného pohonu môže vodič sledovať prostredníctvom grafiky na displeji. Pri jazde na elektrinu sa zároveň rozsvieti aj informačná ikonka na prístrojovom paneli. Jednotlivé prechody medzi elektrickým a kombinovaným, resp. len benzínovým pohonom sú v tomto prípade „hladké“ a nenápadné.
K jazde len na elektrinu však treba Forester aj pri plne nabitej batérii vyslovene prehovárať. Okrem plynulého rozjazdu je tento stav možné na určitý čas dosiahnuť pri nižších rýchlostiach alebo veľmi pozvoľnom rozjazde. Pri razantnejšom zošliapnutí plynového pedála sa automaticky pripája aj benzínový 2-liter. Len elektrický režim je, naopak, vo väčšine prípadov dostupný pri uvoľnení plynového pedála v režime tzv. plachtenia.
Za najväčší benefit elektromotora možno považovať asistenciu pri zrýchlení a rozjazdoch. Elektrické kone s okamžitým nástupom simulujú akúsi formu „prepĺňania“ atmosférickej zážihovej motorizácie. Obdobný jav s citeľnou asistenciou elektromotora sa dostavuje aj pri „kráčaní“ v teréne. Pohonná jednotka v podobe 2-litrového benzínového boxera v spojitosti s CVT prevodovkou Lineartronic predstavuje dobre známu Subaru klasiku. Celkový výkon 150 koní na bežnú jazdu aj s rezervou plne postačuje. Určitý výkonový deficit sa dostavuje len pri prudšom pružnom zrýchlení.
Asi najväčšou ozdobou modelov Subaru je tradične symetrický pohon všetkých štyroch kolies. Na tomto konštatovaní sa nič nemení ani pri novinke s prívlastkom e-Boxer. Prínos permanentnej „štvorkolky“ s prepracovanou funkciou vektorovania krútiaceho momentu je citeľný už aj na asfaltových komunikáciách, a to predovšetkým pri zhoršených poveternostných, resp. adhéznych podmienkach. Druhou doménou tohto typu pohonu je, samozrejme, jazda v teréne. Testovaná novinka sa ale rozhodne nepasuje do pozície nekompromisného offroada. Mimo spevnených ciest ale napriek tomu dokáže nové Subaru Forester s prehľadom zahanbiť väčšinu priamej konkurencie.
Výhodou pri pohybe v teréne je aj nadštandardná svetlá výška na úrovni 220 mm. Skrytým tromfom sa v prípade novinky stáva aj vylepšená elektronika v podobe novej funkcie Xmode. Tá na rozdiel od minulosti dostala navyše dva dodatočné módy pre pohyb v teréne s názvom „sneh a štrk“, resp. „hlboký sneh a blato“. Aj vďaka takto dostupnej offroad výbave dokázal nový Forester s úplnou ľahkosťou zvládnuť a prekonať všetky terénne nástrahy, ktoré sme si preň pripravili. Mimoriadne pôsobivá zostáva v tomto smere aj naďalej schopnosť prenášania krútiaceho momentu na kolesá s aktuálne najlepšou trakciou.
A ako hybrid presvedčil v disciplíne s názvom spotreba paliva? Aj napriek modernej technológii nemožno pri takomto veľkom a pomerne ťažkom SUV so stálym pohonom všetkých kolies očakávať vyslovene zázračné hodnoty priemernej spotreby. Na druhej strane platí, že nový model je v porovnaní s identickým predchodcom reálne úspornejší. Hybrid prináša reálnu úsporu paliva predovšetkým v meste. Tu sa s ním dá jazdiť približne so spotrebou na úrovni 8 l/100 km. Pri pokojnej a rozvážnej jazde mimo mesta klesne apetít ešte o približne jeden liter. Naopak, pri športovej jazde, resp. využívaní v teréne, dokáže výsledná spotreba preliezť aj hranicu 10 litrov na každých 100 km. Práve pohyb mimo spevnených ciest čiastočne skreslil aj náš výsledný priemer, ktorý sa nakoniec ustálil na úrovni 9,5 litra. Na druhej strane aj tento výsledok považujeme pri celkových schopnostiach novinky ako plne akceptovateľný.
A náš celkový dojem?
Nová generácia Subaru Forester sa dokázala spôsobom sebe vlastným prispôsobiť požiadavkám a nárokom dnešnej doby. Pod povrchom, ktorý je na prvý pohľad konzervatívnejší, sa nachádza stále množstvo špičkových a sofistikovaných technológií, ku ktorým aktuálne pribudol už aj hybridný pohon. Všetko spomenuté tvorí vo finále veľmi dobre fungujúci celok. Toto rodinne orientované SUV dokáže reálne uspokojiť požiadavky širokého spektra potenciálnych zákazníkov.
Autor: Peter Hlačik/ Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Subaru Forester 2,0i e-Boxer Premium
Dĺžka: 4625 mm
Šírka: 1815 mm
Výška: 1730 mm
Rázvor: 2670 mm
Objem kufra: 509 litrov
Motor: hybridný (benzín + elektrina)
Pohon: 4×4
Počet valcov: 4
Kombinovaný výkon kW/koní: 110/150
Krútiaci moment Nm: 194 (65 pri elektromotore)
Pohotovostná hmotnosť: 1641 – 1692 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 188
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,8 s
Prevodovka: automatická Lineartronic
Počet stupňov: 7 virtuálnych
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,7 l/100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,8/100 km
Pneumatiky: Bridgestone Dueler
Recenzia
Subaru Forester 2,0i e-Boxer Premium
Dĺžka: 4 625 mm Šírka: 1 815 mm Výška: 1 730 mm Rázvor: 2 670 mm Objem kufra: 509 litrov Motor: hybridný (benzín + elektrina) Pohon: 4x4 Počet valcov: 4 Kombinovaný výkon kW/koní: 110/150 Krútiaci moment Nm: 194 (65 pri elektromotore) Pohotovostná hmotnosť: 1641-1692 kg Maximálna rýchlosť km/h: 188 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 11,8 s Prevodovka: automatická Lineartronic Počet stupňov: 7 virtuálnych Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,7 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 9,8 / 100 km Pneumatiky: Bridgestone Dueler
Výhody
- Hodnotný a priestranný interiér + bohatá výbava
- Technologická vyspelosť
- Presvedčivé jazdné vlastnosti na každom povrchu
Nevýhody
- Reálna spotreba menej nápadného hybridu
- Maximálny dojazd na plnú nádrž
- Benevolentnejšie pružné zrýchlenie
Subaru Forester 2,0i e-Boxer Premium DEALS
Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu