Japonská automobilka Suzuki bola v našom geografickom priestore v uplynulých mesiacoch pomerne dlhý čas bez zásadnej novinky. To sa ale prednedávnom zmenilo. Špecialista na prioritne malé a racionálne automobily s vyšperkovanou pridanou hodnotou začal v Európe predávať nielen vynovenú verziu SUV bestselleru Vitara, ale aj novú generáciu obľúbeného malého hatchbacku. Najnovšia evolúcia Suzuki Swift si stále ctí odkaz svojich predchodcov. Tradičným cnostiam v podobe nízkej hmotnosti a úspornej prevádzke teraz sekunduje pestré spektrum moderných riešení s rukopisom dnešnej doby. Nová generácia tradičného zástupcu segmentu B dokáže na prvý pohľad zaujať veselým dizajnom, ktorému sekunduje nečakane priestranný koncept kabíny. Osvedčeného receptu sa tu zároveň drží úplne nová, no paradoxne stále prioritne jednoduchá zážihová motorizácia obohatená o decentný mild-hybridný doping. Unikátom danej kategórie cenovo dostupných vozidiel ostáva naďalej dostupnosť pohonu všetkých kolies. Pri našom prvom stretnutí sme mali možnosť preveriť cenovo dostupnejšiu klasiku s konvenčným pohonom prednej nápravy.
Úplne nové Suzuki Swift s rovnako novou atmosférickou benzínovou 3-valcovou motorizáciou 1,2 Dualjet Mild Hybrid, skombinovanou s klasickou 5-st. manuálnou prevodovkou a najvyššej výbave GLX, nám na test zapožičal slovenský importér vozidiel značky Suzuki.
Rýchle fakty:
- Obľúbené Suzuki Swift patrí stabilne medzi najrešpektovanejších zástupcov segmentu klasických malých hatchbackov. Japonská automobilka začala v Európe prednedávnom s predajom jeho najnovšej generácie. Unikátom danej kategórie ostáva naďalej dostupnosť pohonu všetkých kolies.
- Nové Suzuki Swift vsádza na evolučnou obmenou veľmi úspešnej uplynulej generácie. Veľmi sympatické je, že Japonci tu namiesto častokrát zbytočného experimentovania sústredili na tradičné cnosti spojené s povestným dobrusovaním detailov.
- Po vizuálnej stránke si nové Suzuki Swift osvojilo hravý dizajn skombinovaný s uhladenými líniami s celkovo serióznym podtónom. Podvedomú šoférsku orientáciu tu pripomínajú kolesá umiestnené v rohoch karosérie.
- Na hravý exteriér nadväzuje nové Suzuki Swift kreatívnym stvárnením interiéru. Nečakane vzdušnému priestorovému konceptu sekunduje množstvo klasických ovládacích prvkov doplnených o dotyk aktuálnej moderny, ktorý reprezentuje najnovšia evolúcia infotainmentu.
- Po jazdnej stránke ťaží nové Suzuki Swift z kombinácie mušej váhy a všestranne orientovaného podvozka. Úplne nová benzínová pohonná jednotka s decentným mild-hybridným dopingom prekvapila svojou kultivovanosťou a celkovou racionalitou. To sa v priamej úmere odzrkadlilo pri nízkej spotrebe paliva.
Automobilová divízia značky Suzuki sa okrem špecializácie na pohon všetkých kolies prakticky už od svojho založenia orientuje prioritne na výrobu rozmerovo menších a zároveň ľahkých automobilov. K ich najznámejším predstaviteľom patrí malý hatchback Swift. Japonci po prvýkrát použili toto označenie už v roku 1984. Konkrétne pri celkovo dvoch generáciách exportných verziách domáceho modelu Cultus.
Globálna éra obľúbeného modelu Suzuki Swift sa začala písať pri prvej novodobej generácii z roku 2004. O popularite malého hatchbacku svedčí najlepšie fakt, že z prvých troch generácií sa celosvetovo predalo viac ako 9-miliónov kusov. Najnovšiu a v celkovom poradí už štvrtú modernú evolúciu rovnomenného modelu sme oficiálne spoznali v závere roka 2023. Po prvotnom debute na domácom ázijskom trhu sa novinka pred pár mesiacmi začala predávať už aj v našom geografickom priestore.
Nové Suzuki Swift je postavené na evolučne vylepšenej platforme Heartect, ktorú využívala aj minulá generácia. V porovnaní s predchodcom novinka povyrástla len symbolicky v podobe o 15 mm veľkorysejšej dĺžky. Japonskí konštruktéri sa na druhej strane výrazne pohrali s vyladením podvozka. Prepracovanému zaveseniu kolies sekundujú napríklad „dlhšie“ tlmiče na koncepčne jednoduchej zadnej náprave. Samozrejmosťou je prítomnosť najnovšej evolúcie digitálnych hračiek a taktiež pestrého spektra prepracovaných asistenčných systémov. Typický odkaz rovnomenných predchodcov tu naďalej pripomína v dnešných časoch takmer až neuveriteľná pohotovostná hmotnosť. Daný parameter sa pri verziách s pohonom predných kolies podarilo udržať citeľne pod hranicou jednej tony!
Jednou z najzásadnejších technologických inovácií je úplne nová pohonná jednotka. Pôvodný 4-valec nahradil moderný 3-valec, ktorý si okrem atmosférického plnenia a nepriamemu vstreku paliva udržal identický objem. Hlavným dôvodom redukcie jedného valca bola snaha o najlepšiu efektivitu prevádzky spojená s prirodzene ľahšou konštrukciou. Dotyk modernej doby tu pripomína štandardná kombinácia s 12V mild-hybridnou technológiou. Motorová novinka s komerčným označením 1,2 Dualjet Mild Hybrid a zároveň jediná motorizácia v ponuke je vyladená na výkon 83 koní. Zákazník má na druhej strane na výber kombináciu s klasickým 5-st. manuálom, resp. CVT automatom. Pri verzii s manuálnou prevodovkou je okrem štandardnej verzie s pohonom predných kolies stále k dispozícii v danom segmente unikátny pohon všetkých kolies 4WD.
Sympatický vzhľad
Nový Swift zaujme už na prvý pohľad svojim autentickým vzhľadom. Prioritne oblé línie dokážu v kombinácii s niektorým z menej konvenčných farebných odtieňov s určitosťou chytiť za srdce nejednu zástupkyňu nežnejšieho pohlavia. Napriek takmer identickým rozmerom ako predchodca pôsobí novinka nielen dospelejším a zároveň celkovo robustnejším dojmom.
Sebavedomý nádych a zároveň opticky široký postoj predných partií formuje rozmerovo veľkorysá maska. Športovú príchuť v jej prípade evokuje nielen dizajnové prevedenie výpletu, ale taktiež lakovanie v čiernej farbe. Evolučnou novinkou je pozícia fabrického loga. Typické „S“ ponovom vypĺňa centrálnu časť aerodynamicky skoseného priestoru medzi maskou a spodnou líniou kapoty. Netradične kreatívny dizajnový prístup zdobí malý hatchback pri pomerne výraznom karosárskom odskoku spodnej línie kapoty, ktorý vypĺňa tesnenie. Rozmerovo veľkorysé predné svetlomety s tmavým pozadím zdobí okrem efektného podpisu denného svietenia kompletne nová LED technika. Svetelný výkon stretávacieho i diaľkového módu považujem v rámci daného segmentu za veľmi príjemné prekvapenie. Japonský konzervativizmus tu na druhej strane pripomínajú klasické „žiarovkové“ smerovky. Sumárnu uhladenosť čelnej časti kompletizuje jednoliaty modul nárazníka, ktorý ozvláštňuje opticky robustné prevedenie centrálneho priestoru spodnej hrany.
Pri pohľade z profilu zaujme novinka svalnatou spodnou líniou s efektne vystúpenými blatníkmi, ktorej sekunduje štíhla strecha. Daný efekt s odmyslením si dvojfarebného lakovania ešte viac umocňuje výrazný karosársky prelis plynule nadväzujúci na postrannú líniu prednej kapoty. Tradičná Swift DNA zostala v prípade najnovšej generácie zachovaná pri kolesách umiestených čo najviac v rohoch karosérie. Pre najvyššiu výbavovú verziu GLX sú automaticky vyhradené pútavé 16-palcové disky s lesklým efektom. Sumárnu príťažlivosť testovaného exemplára lakovaného v odtieňovo zaujímavej príplatkovej metalíze s názvom Cool Yellow ešte viac vyšperkovala dvojfarebná kombinácia so šedou strechou dostupná v opcii. V porovnaní s predchodcom sa novinka zároveň vrátila ku konvenčnému umiestneniu kľučiek druhého páru dverí.
Pri zadných partách novinka boduje širokým postojom, pod ktorý sa pričinili efektne vytiahnuté boky karosérie. Decentný dynamický nádych v tomto priestore pripomína pekné zapracovanie strešného spojleru. Za opticky výrazný detail tu možno s určitosťou označiť koncové svetlá s tmavým lemom a zároveň prepracovaným LED svetelným podpisom. Synonymom prioritne uhladených línií je optický široký a zároveň masívny nárazník, ako aj jednoliate prevedenie dverí batožinového priestoru, V tomto priestore Suzuki ako je jedna z mála automobiliek stále vsádza na klasické fabrické logo.
Tradičná koncepcia obohatená o moderné prvky
V rámci prevedenia interiéru sa nové Suzuki Swift stále drží funkčného a príjemne konzervatívneho receptu inšpirovaného u predchodcu. Daný koncept na druhej strane dopĺňa viacero moderných prvkov. Prioritný dôraz spojený s maximálnou orientáciou na šetrenie hmotnosti už pri vstupe na palubu podvedome pripomenú dvere s o niečo plechovejším zvukovým prejavom pri zatváraní.
Na hravú exteriérovú atmosféru nadviazala kabína testovanej konfigurácie viacfarebným stvárnením palubnej dosky doplneným o viaceré kreatívne spracované obkladové plochy. Do tejto kategórie patria svetlé štruktúrované povrchy v priestore predného spolujazdca, resp. vo vnútorných výplniach vrchného modulu predných dverí. Vzhľadom na segmentovú príslušnosť nie je žiadnym prekvapením fakt, že Japonci vsádzajú prioritne na robustnejšie plasty s tvrdým povrchom. Nový Swift si ale zaslúži veľkú pochvalu za reálne špičkovú kvalitu dielenského opracovania vrátane vzájomného lícovania použitých modulov.
Nielen konzervatívne orientovaní používatelia pri novinke s určitosťou ocenia prítomnosť pestrého spektra klasických tlačidiel. Prehľadný modul vľavo pod volantom, na ktorom si je možné okrem funkcie štart/stop pohotovo deaktivovať niektoré asistenčné systémy, dopĺňa prehľadné ovládanie termomanažmentu vozidla v centrálnej časti palubnej dosky.
Za funkčne nie príliš šťastné riešenie v štýle retro ergonómie tu na druhej strane považujem „tykadlá“ v rámci prístrojového panela. Na pravom z nich je k dispozícii „skryté“ menu, prostredníctvom ktorého si je možné po každom štarte deaktivovať povinných legislatívnych „pomocníkov“ na čele s upozornením prekročenia rýchlostných limitov.
Samotný prístrojový panel si aj po generačnej obmene udržal dnes už pomerne raritné klasické usporiadanie s kombináciou analógových a digitálnych ukazovateľov. Klasické „ručičkové budíky“ so športovým akcentom majú v mojom ponímaní stále svoje autentické čaro. Centrálne umiestnený displej s peknou farebnou grafikou je pri Suzuki už tradične informačne bohatý. Údajom palubného počítača sekunduje napr. schéma práce mild-hybridu alebo asistenčné systémy. Spestrením s temperamentným podtónom je graf s „géčkami“ či aktuálneho využitia výkonových parametrov vozidla. Prepínanie spomenutých údajov je okrem spomenutého retro „tykadla“ našťastie možné aj kultivovanejším spôsobom prostredníctvom tlačidla na multifunkčnom volante.
Dotyk dnes tak preferovanej automobilovej moderny reprezentuje v prípade testovaného exemplára nové rozhranie infotainmentu s dotykovou obrazovkou vystúpenou štýlovo do priestoru a zároveň decentnou orientáciou v smere na vodiča. Nový Swift si osvojil najnovšiu evolúciu palubnej infozábavy známej napríklad z modelu S-Cross. Rozhranie s peknou grafikou komunikujúce v slovenskom jazyku zároveň nepatrí v disciplíne dotykových reakcií medzi tie najrýchlejšie. Jeho tvorcovia si na druhej strane dali záležať na intuitívnosti, prehľadnosti a funkčnej prívetivosti. Drobnú výčitku v tomto kontexte predsa len smerujem k ovládaniu regulácie hlasitosti zastúpenej dvojicou virtuálnych tlačidiel.
Vstavaná navigácia je súčasťou rozhrania už v úplnom základe. Palec hore dávam taktiež reálne kvalitnému výstupu z parkovacej kamery s vyobrazením na celú plochu displeja. Pochvalu si zaslúži prítomnosť modernej mobilnej konektivity, ktorá pre obe platformy funguje bez nutnosti priameho káblového prepojenia. Nový Swift v rámci funkčnej stránky poteší konceptom dobre navrhnutých odkladacích priečinkov. Pri centrálnej schránke vhodnej pre smartphone by som napriek tomu privítal protišmykovú úpravu.
S prihliadnutím na segment malých hatchbackov možno ako silnú stránku testovaného exempláru označiť nečakane vzdušný koncept kabíny. Japoncom sa pri modeli Swift tradične darí čarovať s vnútorným priestorom. Pri mojej výške cca 185 cm to najviac pripomína až nečakaná priestorová rezerva v oblasti hlavy. Pri dostatočne nadimenzovaných predných sedačkách by som paradoxne privítal možnosť ešte o niečo nižšieho nastavenia posedu. V princípe pohodlnému látkovému čalúneniu sekunduje celkovo mäkšia výplň sedadiel. Novinka napriek tomu ponúka nečakane dobrú fixáciu tela, pod ktorú sa podpísal o niečo výraznejší náznak bočného vedenia. Jeho mäkká výplň sa zároveň dokáže prispôsobiť širokému spektru postáv.
Šoférsku atmosféru na palube pripomína taktiež výborne tvarovaný trojramenný multifunkčný volant. Z hľadiska komfortu pri jazde mi predovšetkým pri dlhých presunoch chýbala centrálna lakťová opierka. Daný prvok výbavy v rámci cenníka nateraz nefiguruje ani medzi položkami v opcii. Relatívne dobrý výhľad z vozidla pri tesnom zastavení pod semaformi čiastočne komplikuje atypicky zaoblené čelné sklo s predĺženou líniou strechy v centrálnej časti.
Vzhľadom na segment malých hatchbackov dokáže novinka s logom Suzuki prekvapiť taktiež priestorom v druhom rade. Okrem detí sa tu pomerne pohodlne odvezie dvojica štandardne urastených dospelých. Pri mojej výške musím v tomto priestore opäť pochváliť nečakanú priestorovú rezervu pre hlavu. Pomerne výrazný stredový tunel je v prípade verzie 4×4 prispôsobený na uloženie kardanu. Adekvátne veľký vstupný otvor potencionálne uľahčuje inštaláciu detskej sedačky. Detských pasažierov tu môže na druhej strane zamrzieť absencia zdrojových koncoviek. Prvky ako chýbajúca stredová opierka či dodatočné výduchy ventilácie v centrálnej zóne v danej kategórii vozidiel vo všeobecnosti nepatria k výbavovým štandardom.
Batožinový priestor nového Suzuki Swift disponuje v základnom usporiadaní objemom 265 litrov. V realite, resp. po pocitovej stránke pôsobí použiteľnejším dojmom, ako reprezentuje jeho oficiálny numerický parameter. V rámci pomerne veľkorysej šírky a stále plne adekvátnej dĺžky ložnej plochy dokáže s určitosťou poslúžiť na zabezpečenie dennej réžie bežnej rodiny. Pod úrovňou podlahy ostalo miesto na organizér prispôsobený na odloženie štandardne dodávanej opravnej sady, povinnej výbavy či iných drobností. O niečo vyššiu nakladaciu hranu možno v danom segmente opäť označiť ako zaužívané riešenie. Rozmerovo neforemné predmety je v testovanej novinke možné prepraviť pri konfigurácii so sklopenými zadnými operadlami delenými v pomere 60/40. V danej konfigurácii treba počítať s prítomnosťou nepraktického schodíka, no maximálna prepravná kapacita dosahuje až 980 litrov.
K silným stránkam novinky z krajiny vychádzajúceho slnka patrí bohatá výbava dostupná už v základe. Už vstupná verzia GL disponuje nielen širokou paletou bezpečnostných a asistenčných systémov, ale aj adaptívnym tempomatom, automatickým prepínaním diaľkových svetiel, cúvacou kamerou, zadnými parkovacími senzormi, manuálnou klimatizáciou, bezkľúčový prístup a štartovaním alebo vstavanou navigáciou. Prostredná verzia GL+ zahŕňa naviac špeciálne sklá blokujúce infračervené žiarenie, kožený volant či vyhrievanie predných sedadiel. Testovaná vrcholná verzia GLX k tomu nakoniec pridáva automatickú jednozónovú klimatizáciu a taktiež výduchy pre nohy zadných pasažierov.
Zmysluplný potenciál v malom balení
Suzuki Swift si vypracoval veľmi silné renomé spojené s obrovskou popularitou vďaka ľahkému konceptu spojenému s úspornou prevádzkou ako aj veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. V dnešných časoch pôsobí reálne stále mušia váhu tak trochu ako malý zázrak.
Všeobecnú ozdobu jazdných vlastností novej generácie malého japonského hatchbacku je dospelé vyladenie podvozka. Viacprvkové zavesenie predných kolies dopĺňa konštrukčne jednoduchá zadná náprava. Pomyselným esom v rukáve ostáva nielen nízka váha, ale taktiež motokárové umiestnenie kolies, čo najviac v rohoch vozidla. Pohotovostná hmotnosť testovaného exempláru v plnej výbave dosahuje takmer zázračnú hodnotu pod hladinou 950 kg!
Vyladenie pruženia v kombinácii so 16-palcovými diskami a stále racionálnou výškou bočného profilu možno označiť ako ideálny kompromis medzi komfortom a zážitkami v zákrutách. Bežné nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry dokázal testovaný exemplár odfiltrovať s veľkým prehľadom a zároveň i akusticky kultivovaným dojmom. Prehnane nervózneho a zároveň buchotavého poskakovania sa v tomto prípade netreba obávať ani pri svižnom prejazde cez sériu výraznejších nerovností.
Ten istý podvozok si na členitejších okreskách alebo iných technickejších cestných úsekoch rozumie veľmi dobre so zákrutami. Len minimálne náklony karosérie v danom prostredí doprevádza poslušné držanie jazdnej stopy. Hlavným stavebným kameňom spomenutých atribútov, ktoré dokážu s určitosťou navodiť úsmev na tvári vodiča je opäť už spomínaná mušia váha. Šoférske schopnosti podvozka zároveň veľmi výrazne prevyšujú výkonový potenciál novej a prioritne racionálnej pohonnej jednotky.
Ľahký nádych v minulosti veľmi obľúbeného derivátu Swift Sport pri novom modeli, ktorý minimálne nateraz s ostrou verziou už žiaľ nepočíta, s odmyslením si schopného podvozka pripomína i vyladenie riadenia s akurátnou odozvou posilňovača. Na bezpečné krotenie pohotovostnej hmotnosti hlboko pod hranicou magickej jednej tony v praxi postačuje „len“ bubnová konštrukcia bŕzd na zadnej náprave. Dostupnosť adekvátne suverénneho spomaľovacieho účinku mi v teste potvrdila skúška opakového razantného zastavenia z diaľničného tempa. Závan „starej školy“ spojený s potenciálnou zábavou na snehu pripomína klasická mechanická konštrukcia parkovacej brzdy.
Pohon novej generácie modelu Suzuki Swift v našom geografickom priestore zastrešuje výhradne zážihová pohonná jednotka 1,2 Dualjet Mild Hybrid. Pod použitým komerčným označením sa ukrýva konštrukčne odolný atmosférický 3-valec s nepriamym vstrekom paliva obohatený o decentnú elektrifikáciu. Celkový výkon motorovej novinky dosahuje na prvý pohľad nie príliš zaujímavých 83 koní. Japonskí konštruktéri sa pri novej pohonnej jednotke prioritne sústredili na racionalitu. Takpovediac triezvemu výkonu z hľadiska efektivity sekunduje medzigeneračná redukcia jedného valca. Daná konštrukcia sa svojou troškou taktiež premietla do už viackrát obdivovanej nízkej hmotnosti.
Na pomery trojvalcov musím testovaný exemplár pochváliť za až nečakanú kultivovanosť, kde sa do kabíny prenáša reálne len minimum prirodzených vibrácií. Všeobecné dospelé odhlučnenie priestoru pre posádku možno označiť ako ďalšie prekvapenie novej generácie modelu Suzuki Swift. S pocitovo o niečo väčšou, no stále nie nepríjemnou porciou akustického diskomfortu prioritne od podvozka treba počítať prakticky len na diaľnici, resp. vyššom rýchlostnom tempe.
Deklarované výkonové parametre sú vo väčšine životných situácii zárukou plne adekvátnej jazdnej dynamiky. Predovšetkým v meste dokáže nový Swift pri troche snahy bezproblémovo držať krok aj s výrazne výkonnejšími automobilmi. Pod svižné rozjazdy spojené s pocitovo príjemne pohotovými reakciami na „plyn“ sa podpísala elektrická výpomoc v podobe mild hybridu.
Určitý výkonový limit pohonnej jednotky sa s odmyslením si pružných zrýchlení, ktoré si pri bezpečných predbiehacích manévroch na okreskách vyžadujú predsa len o niečo viac plánovania, sa následne prejavili pri plne obsadenom vozidle alebo jazde v topograficky náročnejšom teréne. V oboch prípadoch už musí vodič o niečo obozretnejšie pracovať s klasickým 5-st. manuálom. Motor má v mantineloch bežného používania dostatok sily už pod hranicou 2-tisíc otáčok. Mild hybridný trojvalec sa vyznačuje takpovediac plochou krivkou nástupu krútiaceho momentu. Na druhej strane už nepratí medzi klasické, takpovediac točivé japonské atmosféry. Pravidelné vytáčanie nad hranicu 4-tisíc otáčok pri bežnej jazde už nedáva takmer žiadny zmysel.
Manuálna prevodovka ponúka funkčne výborné vyskladané súkolie. Prvým trom temperamente krátkym prevodovom sekunduje dlhšia štvorka a dlhá päťka. Posledný prevod dokáže na moje prekvapenie pomerne efektne kompenzovať chýbajúcu šestku. Dôkazom toho je diaľničné tempo, na ktoré potrebuje pohonná jednotke na najvyššom prevodovom stupni plne akceptovateľných cca 3200 otáčok. Samotná kulisa manuálnej prevodovky je príjemne presná. Na pomery značky Suzuki v tomto prípade už ale nejde o takpovediac šoférsky zážitkový manuál.
Rozmerovo kompaktný a zároveň v meste obratný Swift podčiarkol svoju dospelosť až nečakane suverénnym vyladením asistenčných systémov. Adaptívny tempomat si rozumie s klasickým manuálom a zároveň dokáže pri asistovanej jazde malý hatchback držať príkladne uprostred jazdného pruhu. Japonská opatrnosť sa tu na druhej strane premietla do pomerne defenzívnej reakcie na vpredu idúce vozidlo. Platí to aj pri nastavení najmenšej vzdialenosti. Pomerne komplikovaný proces deaktivácie legislatívne povinných pomocníkov na čele s upozornením na prekročenie rýchlostných limitov už bol spomenutý. Daný úkon je nutné realizovať po každom štarte a taktiež len za predpokladu ak vozidlo stojí. V bežnom živote ma spomenutý postup pomerne skoro omrzel, pod čo sa vo výraznej miere podpísala akusticky akceptovateľná a nie vyslovene nepríjemná zvuková výstraha.
Mušia váha v kombinácii s novou a efektívnou pohonnou jednotkou sa premietli do nečakane nízkych nárokov na palivo. Výsledný kombinovaný testovaný priemer bez prehnanej snahy o úspornú jazdu sa ustálil na sympatickej hodnote 4,8 l/100 km. To je len o niečo málo viac ako deklaruje samotná automobilka. Pri vyslovene preferencii defenzívnej jazdy klesol priemer k deklarovanej hodnote 4,4 l/100 km. Ešte úspornejšia dokáže byť novinka na okreskách, kde palubný počítač vyobrazil apetít 4,1 litra. Za prekvapenie so spotrebou 5,2 l/100 km tu možno označiť taktiež ustálené diaľničné tempo. Mestský apetít sa ustálil na taktiež výbornej hodnote 4,7 l/100 km.
A celkový dojem?
Nová generácia Suzuki Swift v redakčnom teste očarila svojimi tradičnými a dnes už aj pomerne vzácnymi cnosťami. Dizajnová evolúcia vsádza efektne hravý nádych. Prepracovaný a zároveň príjemne vzdušný interiér dopĺňa orientácia na funkčnú klasiku v kombinácii s moderným infotainmentom. Najviac pozornosti tu na seba napriek tomu viažu dospelé jazdné vlastnosti na čele so všestranne orientovaným podvozkom a nízkou hmotnosťou. Úplne nová pohonná jednotka si prioritne osvojila racionalitu, čo sa prejavilo do reálne nízkej spotreby paliva.
Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský
Testovací diár:
Model: Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid GLX
Dĺžka: 3 860 mm
Šírka: 1 735 mm
Výška: 1 495 mm
Rázvor: 2 450 mm
Objem kufra: 265 litrov
Motor: zážihový mild-hybrid
Pohon: predných kolies
Počet valcov: 3
Kombinovaný výkon kW/koní: 61/83
Krútiaci moment Nm: 112
Pohotovostná hmotnosť: 919-949 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 165
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 12,5 s
Prevodovka: manuálna
Počet stupňov: 5
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 4,41 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 4,8 l/100 km
Pneumatiky: Yokohama BluEarth-Es
Verzia/akciová cena
Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid GLX (testovaný model) od 17 070 €
Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid GL od 14 820 €