Autoinak.sk

Test: Volvo XC90 – Sofistikovaný perfekcionista

Test Volvo XC90 B5

Volvo je dokonalým príkladom automobilového výrobcu, ktorý sa nebojí definovať nové štandardy. Tradičným synonymom švédskeho výrobcu je predovšetkým aspekt bezpečnosti. Bola to práve značka Volvo, ktorá už v minulosti prišla s mnohými technologickými riešeniami, ktoré si neskôr osvojili aj ostatní výrobcovia. Aktuálne sa Volvo okrem bezpečnosti sústredí aj na ekologicky a klimatický faktor. Švédi sa nesnažia len plniť prísnu legislatívu. Ekologická úprimnosť automobilky sa premieta napríklad aj do uhlíkovo neutrálneho výrobného procesu. V budúcom kontexte preto zrejme nikoho príliš neprekvapí, že aj Volvo chce byť čisto elektrickou značkou. Elektrickú výpomoc však značka ponúka už dnes. Presvedčili sme o tom pri teste špičkovej SUV vlajkovej lode.

Nové Volvo XC90 s rovnako novou mild-hybridnou vznetovou motorizáciou B5 AWD, skombinovanú s 8-st. automatickou prevodovkou a v špičkovej výbave Inscription, nám na test zapožičala spoločnosť Final-CD Premium Žilina.

Rýchle fakty:

Fotogaléria Volvo XC90

Automobilka Volvo odštartovala svoju SUV ofenzívu v roku 2002. Práve v tom čase sa objavila prvá generácia modelu XC90. Švédi si v rámci konkurenčného boja už v tomto čase, v porovnaní s väčšinou prémiových konkurentov, zvolili mierne odlišnú stratégiu. Namiesto neraz nezmyselného pútania pozornosti extrémne výkonnými verziami ponúkalo veľké SUV s logom Volvo predovšetkým sofistikované vlastnosti všestranne využiteľného automobilu orientovaného smerom na rodinu. Veľmi úspešný pôvodný model pravdepodobne aj preto vydržal vo výrobe až približne 12 rokov.

Očakávané striedanie stráží sa uskutočnilo v roku 2014. Práve vtedy debutovala druhá generácia Volvo XC90. Veľké SUV možno v tomto prípade označiť pokojne aj ako revolučný model a to pre celú značku! V tých časoch šlo o prvé Volvo, ktoré do praxe prinieslo novú stratégiu. Technologické inovácie predovšetkým na poli bezpečnosti tu dopĺňala úplne nová platforma SPA spojená s aplikáciou nových pohonných jednotiek a stratégiou Drive-E. Volvo od tých čias vsádza už len na 4-valce, konkrétne jedným zážihovým s prívlastkom T a jedným vznetovým s prívlastkom D. Všetky ostatné výkonové verzie konštrukčne vychádzajú práve od tejto motorovej dvojičky. Stratégia Drive-E zároveň myslela už aj na hybridnú zástavbu.

Veľké SUV XC90 je vlajkovou loďou značky Volvo

V princípe ešte zásadnejšiu motorovú zmenu priniesol facelift z roku 2019. Volvo v rámci ekologickej stratégie rozhodlo s ukončením výroby „čistých“ spaľovacích motorov. Nahradili ich usporenejšie elektrifikované, presnejšie 48V mild-hybridné verzie, s novým prívlastkom B. Skratka B v názve označuje mild-hybridnú funkciu, teda Break Energy Recovery.

Novým motorovým základom SUV Volvo XC90 je naftový mild-hybrid B5 s výkonom 235 + 14 koní. Jeho základ tvorí pôvodný „čistý” dvojlitrový naftový štvorvalec. Obdobne je na tom aj benzínový mild-hybrid s identickým označením B5. Zážihový mild-hybrid pozostávajúci z prepĺňaného benzínového 2-litra, v kombinácii so 48V elektrosústavou, ponúka výkon 250 + 14 koní. Ešte výkonnejší benzínový ekvivalent s označením B6 ponúka výkon 300 + 14 koní.

Testovaná motorizácia B5 pozostáva z naftového mild hybridu

Výkonovým vrcholom, podobne ako pred faceliftom, zostáva externe dobíjateľná Plug-in hybridná verzia s prívlastkom T8. Po novom ponúka výkon 303 + 87 koní a výrobca sľubuje čisto elektrický dojazd na úrovni 46 kilometrov. Všetky vyššie spomenuté verzie, resp. motorizácie sú štandardne dostupné s pohonom všetkých kolies AWD ako aj 8-st. automatickou prevodovkou.

Severská dizajnová elegancia

Atraktívny dizajn je bezpochyby jednou z hlavných devíz testovaného SUV s logom značky Volvo. Automobilka sa tu sofistikovaným zapracovaním detailov hrdo hlási nielen k severskej kultúre, ale aj k svojmu historickému dizajnovému rukopisu. Aj keď z minulosti typické ostré hrany švédskej značky sú pri nových modeloch citeľne zjemnené, tak na základe siluety je každému jasné, že testovaný exemplár patrí do rodiny Volvo. Nedávny facelift priniesol v rámci dizajnu exteriéru len drobné optické zmeny. A aj keď je tu s nami druhá generácia veľké XC90 už približne 6-rokov, tak jej esteticky elegantné proporcie z pera Thomasa Ingenlatha sú aj dnes dokonale nadčasové.

Dizajn modelu Volvo XC90 z pera Thomasa Ingenlatha je dokonale nadčasový

Dominantným optickým prvkom prednej časti s vysokou líniou kapoty ostáva tradične tvarovaná maska chladiča. Modernizácia so sebou ale priniesla oblejší tvar rebrovania. Vďaka tomu vo finále ešte viac vyniká silueta fabrického loga. K signifikantným dizajnovým prvkom nových modelov značky Volvo patrí dizajn predných svetlometov s LED motívom kladiva severského boha Thora. Okrem optického wow efektu si full LED adaptívne svetlomety zaslúžia uznanie aj za nadštandardný svetelný účinok a veľmi dobre fungujúcim tieňovaním.

Aj bočný profil ponúka elegantné a zároveň majestátne dizajnové krivky a línie. SUV línie vo finále opticky zjemňujú štýlové lemy kolies, resp. prahov, ktoré sú lakované vo farbe karosérie. Vzhľadom na veľkorysé proporcie karosérie tu pôsobia prirodzene aj efektné kolesá s priemerom 20 palcov. Rozmerový strop v rámci kolies je pri modeli XC90 dokonca až parameter 22 palcov! Modernizácia so sebou mimochodom priniesla aj nové dizajny diskov kolies a do ponuky pribudli nové farebné odtiene. Všetky dostupné lakovania aj naďalej pôsobia skôr decentne a seversky. Typickým príkladom je aj skúšaná konfigurácia s lakovaním v tmavosivej metalíze Savile Gray.

Aj zadnej časti veľkého SUV dominujú pre značku Volvo typicky tvarované koncové svetlá

V rámci zadných partií zaujme model XC90 pre značku Volvo typickými koncovými LED svetlami, ktoré opticky zabiehajú až do línie strešnému spojleru. Po vizuálnej stránke ide o symbolický odkaz pripomínajúci predošlú generáciu. Pútavý svetelný podpis aj v tomto priestore dopĺňajú uhladené a dizajnovo čisté línie. Facelift so sebou preniesol pozmenený dizajn zadného nárazníka. Nové tvarovanie zároveň dostali aj efektné koncovky výfukového systému. Sympatické je, že aj pri testovanom modeli s novou mild hybridnou motorizáciou si zároveň stále plnia aj svoju primárnu funkciu!

Luxusný interiér s rodinnou orientáciou

Dizajnový zážitok pokračuje aj v interiéri modelu XC90. Aj keď interiér po modernizácii prináša v princípe ešte menej zmien ako zovňajšok, tak je tu potrebné zdôrazniť, že veľké Volvo aj napriek minimalistickému konceptu disponuje kabínou, ktorá nezainteresovaného vodiča ešte pred samotným naštartovaním doslova láka objavovať jej zákutia. V tomto ohľade môžu byť Švédi po kvalitatívnej stránke dokonca aj príkladom pre niektorých prémiových konkurentov!

Interiér modelu Volvo XC90 ponúka minimalistický dizajn a špičkovú kvalitu

Testovaná konfigurácia si zaslúži uznanie za špičkovú kvalitu materiálov a precízne dielenské opracovanie. Biela koža, jemné kovové dekory a drevené obklady tu vytvárajú autentickú atmosféru. Tá každému milovníkovi áut podvedome doslova nedovolí nastúpiť na palubu modelu XC90 napríklad v zašpinených topánkach. V tomto kontexte smerujem k veľkému SUV prvú reálnu výčitku. Testované Volvo totiž neponúka užitočne prekrytie kompletnej línie prahov na dverách.

Štýlový minimalizmus dominuje aj plne digitálnemu prístrojovému panelu. Jeho konfigurácia prvoplánovo vyslovene neohúri množstvom dostupných grafických layoutov, no na strane druhej si tu automobilka dala záležať nielen na kvalite displeja, ale aj celkovej prehľadnosti vyobrazovaných údajov. Tému preferovaného grafického vyobrazenia „budíkov“ vrátane personalizácie centrálnej časti si je možné prednastaviť v menu palubného infotaimentu.

Minimalistického štýlu sa drží aj digitálny prístrojový panel

Centrálna časť palubnej dosky vrátane dominantnej dotykovej obrazovky, ktorá je zabudovaná priamo do palubnej dosky, je orientovaná smerom na vodiča. A aj keď Volvo, vzhľadom na už spomínanú preferenciu dizajnového minimalizmu, upratalo ovládanie prakticky všetkých funkcií priamo do modulu infotaimentu, tak v priestore pod obrazovkou zostal zachovaný dizajnovo vkusný modul s klasickým ovládaním vybraných funkcií. Subjektívne som tu okrem odhmlievania okien s radosťou privítal aj klasický potenciometer na reguláciu hlasitosti audia.

Pri funkcii dotykového ovládania treba ale jedným dychom dodať, že infotaiment Sensus sa aktuálne radí k automobilovej špičke. Okrem precíznych reakcií aj na tie najjemnejšie dotyky dávam veľký palec hore aj celkovej intuitívnosti. Švédi sa funkčnosťou a logikou svojho infotaimentu v praxi skutočne dokázali reálne priblížili k už podvedome nacvičenej logike operačných systémov v moderných smartfónoch.

Infotaiment Volvo Sensus sa vyznačuje špičkovými reakciami na dotyk

Dotyková obrazovka je logicky náchylná na nechcené odtlačky prstov. Na tento neduh aj v tomto prípade výrobca reaguje originálnym príslušenstvom v podobe prítomnosti špeciálnej „handričky“ slúžiacej na rýchle čistenie obrazovky. Decentná výčitka v celkovom kontexte digitálnych zážitkov smeruje k umiesteniu parkovacej kamery, ktorá sa pri nepriaznivom počasí dokáže veľmi rýchlo ušpiniť.

Dômyselne prepracované detaily sú silnou stránkou testovaného modelu. Za zmienku stojí napríklad možnosť viacstupňovej regulácie intenzity vnútorného LED osvetlenia alebo vtipné otváranie schránky pred spolujazdcom. Z efektných detailov na palube poteší motív domovskej krajiny v podobe švédskej vlajky na sedadle spolujazdca alebo originálny mechanizmus štartovania pohonnej jednotky. Výsadou špičkovej testovanej výbavy Inscription je po modernizácii tiež „krištáľový“ volič automatickej prevodovky s motívom renomovaného švédskeho výrobcu skla.

Predné sedačky ponúkajú širokú škálu elektronického nastavenia

Orientáciu smerom na rodinu a cestovný komfort okrem dostatočného množstva logicky navrhnutých odkladacích priečinkov pripomínajú aj skvelé predné sedačky so širokou škálou elektrického nastavenia. Vyšší posed za volantom v rámci výhľadu z vozidla vylepšuje bohaté bočné presklenie.

Jasná rodinná orientácia pokračuje aj v druhom rade. Novinkou v v tomto priestore je možnosť konfigurácie dvoch samostatných kresiel pri 6-miestnom usporiadaní. Testovaný exemplár v tomto smere disponoval klasikou v podobe troch samostatných sedačiek. V rámci vnútorného priestoru budú spokojní aj urastení dlháni. Dve krajné pozície zadnej lavice tu ponúkajú o niečo lepšie tvarovanie. Vďaka tomu by tu mali byť štandardné konfekčné veľkosti, v rámci cestovného komfortu, spokojné aj pri dlhších diaľničných presunoch.

Rodinná orientácia modelu XC90 je citeľná aj v druhom rade

Volvo XC90 boduje tiež sofistikovane navrhnutým batožinovým priestorom. Pohodlný bezkľučový prístup považujem v tejto triede vozidiel už za úplný štandard. Veľké SUV ale okrem samotného objemu, ktorý pri testovanej 5-miestnej konfigurácii dosahuje v základe až 709 litrov, prekvapuje i mnohými užitočnými riešeniami. Klasické kotviace segmenty tu dopĺňa praktická deliaca stena, ktorá dokáže proti pohybu zafixovať aj menšie predmety. Benefitom pneumatického podvozka je pri manipulácii s ťažkými predmetmi možnosť dodatočného zníženia už aj v základe adekvátne nízkej nakladacej hrany.

Po sklopení zadných sedadiel vzniká dokonalá rovina a testované SUV sa maximálnou prepravnou kapacitou na úrovni 1874 litov mení na malú dodávku. V celkovom kontexte pôsobí z praktickej stránky nešikovne manipulácia s krycou roletkou. Vďaka možnosti konfigurácie 7-miestneho usporiadania tu čiastočne absentujú vodiace linky. To už ale v celkovom kontexte možno označiť len ako „extrémny“ praktický nedostatok. Naopak, pochvalu a veľké uznanie a rešpekt si nakoniec zaslúži aj fakt, že do priestoru pod podlahou sa stále zmestí užitočná dojazdová pneumatika.

Batožinový priestor ponúka v základe 709 litrov

Z hľadiská výbavy si Volvo mimoriadne zakladá na prítomnosti pasívnych, ako aj aktívnych bezpečnostných prvkov. Na presnejšie vymedzenie bezpečnostnej funkcionality by tu bol bez preháňania potrebný samostatný článok. Špičková testovaná verzia Inscription v rámci všeobecných prvkov už bez nutnosti ďalšieho doplatku disponuje výbavou ako: kompletné elektrické ovládanie predných sedadiel vrátane pamäťovej funkcie, efektné náladové osvetlenie interiéru vrátane batožinového priestoru, alebo 20-palcové disky kolies. Okrem všetkých bezpečnostných prvkov sú už v nižších výbavách k dispozícii aj prvky ako automatická klimatizácia, inteligentný adaptívny tempomat, bezkľúčový prístup a štartovanie, kožené čalúnenie sedadiel, navigácia, full LED svetlomety, parkovacie senzory po celom obvode vozidla. Z prvkov v opcii, pri tomto type vozidla, dáva reálny zmysel aj investícia do skvele hrajúceho audio systému Harman/Kardon.

Oáza pohody a bezpečia

Volvo XC90 v testovanej konfigurácii predstavuje symbolický most medzi minulosťou a budúcnosťou. V minulosti preferované turbodiesle dnes mnohé automobilky stavajú na vedľajšiu koľaj. Ich náhradou čakajúcou za dverami, bude aj v segmente veľkých SUV, pravdepodobne už čoskoro čisto elektrický pohon. Švédi, dnes tieto dva, na prvý pohľad diametrálne svety, dokázali prepojiť do zaujímavého celku zásluhou mild-hybridného elektrického dopingu.

Modelu Volvo XC90 najviac pristane pokojná a rozvážna jazda

Ešte pred zhodnotením pohonného reťazca si vizuálne impozantný severan zaslúži po jazdnej stránke uznanie za ďalšie funkčné detaily, ktoré v sumári zvýrazňujú jeho prémiový koncept. V rámci konfigurácie by v tomto prípade určite siahol po príplatkovom vzduchovom podvozku. Tento prvok nechýbal ani vo výbave testovaného exemplára a v praxi dokonale podčiarkuje jeho luxusnú orientáciu. Svetlá výška sa v tomto prípade reguluje plne automaticky. XC90 sa podľa očakávania najviac „nafúkne“ v teréne, pri aktivovanom režime offroad. Svetlosť podvozka sa naopak najviac zníži v športovom jazdnom móde.

SUV s logom Volvo v princípe najviac vyhovujú povrchy s kvalitným asfaltom. Práve tu dokáže najviac vyniknúť sebaisté správanie podvozka. Model XC90 aj pri dynamickejšej jazde z poza volantu pôsobí mimoriadne agilným a dokonca pocitovo menším dojmom, než v skutočnosti je. V režime Comfort dokáže pruženie s prehľadom pochytať bežné nerovnosti našich ciest. Pomerne veľkým kolesám s priemerom 20-palcov vo finále najviac nevyhovujú predovšetkým hrubé prepadliny a iné výrazne nedokonalosti našej cestnej infraštruktúry.

V rámci konfigurácie dáva dokonalý zmysel príplatok za pneumatický podvozok

S filtráciou drobných nerovnosti som bol paradoxne spokojný aj pri dynamickom, resp. športovom móde. Po jeho aktivácii sa citeľne priostria predovšetkým reakcie pohonnej sústavy. V rámci bežnej a racionálnej jazdy dáva v sumári dokonalý užívateľský zmysel mód Eco. V tomto kontexte chcem pochváliť celkovú kultivovanosť mild-hybridného pohonu s prihliadnutím na funkciu systému štart/stop s ukážkovým opätovným spustením spaľovacieho motora. Volvo XC90 sa preto radí do veľmi úzkej kategórie vozidiel, kde som pri bežnej jazde funkciu štart/stop nemal potrebu automaticky deaktivovať.

Vo finále platí, že testovaný exemplár vodiča svojim spôsobom už podvedome nabádza na racionálnu a bezpečnú jazdu. Vlajková loď značky Volvo dokáže posádku dokonale odizolovať od okolitého sveta aj prostredníctvom prvotriedne odhlučnenej kabíny. V tejto disciplíne nemá veľa rovnocenných konkurentov. Zážitok z dokonalej akustickej pohody na palube dokáže ešte znásobiť špičkovo hrajúce príplatkové audio. Tí najnáročnejší tú môžu okrem už beztak prvotriednej sústavy Harman/Kardon siahnuť ešte po level vyššom zážitku v podobe aparatúry Bowers & Wilkins.

8-st. automat sa ovláda prostredníctvom štýlového voliča

Do konceptu tohto modelu optimálne zapadá aj racionálny naftový mild-hybrid s označením B5. Jeho základ pozostáva z racionálneho 2-litrového štvorvalca. Aj keď by luxusnému a veľkému SUV už len z princípu pristala i objemnejšia „viac-valcová“ motorizácia, tak „len“ štyri valce tu v praxi nepredstavujú žiaden hendikep. Výkon 235 + 14 koní, je aj pre XC90 v bežnom živote viac ako postačujúci. Za adekvátnu považujem rovnako jazdnú dynamiku, pod čo sa reálne pričinil aj elektrický doping. Drsnejší 4-valcový charakter verzie B5 sa prejavuje len v „extrémnych“ situáciách. Lepšie povedané pri „plnom plyne“ a vo vysokých otáčkach, teda pri pokusoch o vyslovene športovú jazdu.

Mild-hybridné obohatenie pohonného reťazca sa vyznačuje aj precíznou spoluprácou s 8-st. automatickou prevodovkou. Určité špecifikum je v mojich očiach citeľné pri spomaľovaní. Tu sa za bežných okolností riadiaca jednotka snaží podľa očakávania, čo najefektívnejšie pracovať s rekuperáciou. Na svojské dávkovanie brzdného účinku sa dá v praxi ale veľmi rýchlo zvyknúť. Mild-hybrid si svoje opodstatnenie dokázal obhájiť aj v rámci spotreby paliva. Tá sa na konci testu ustálila na plne akceptovateľnej hodnote 8,6 l/100 km. Výrobca oficiálne deklaruje ešte o cca 2-litre nižší apetít. V neprospech testovaného modelu ale hovorí veľmi nízky nájazd, keďže šlo prakticky o úplne nový kus s nájazdom menej ako 1000 km.

Funkciu mild-hybridného pohonu je možné sledovať na prístrojovom paneli

Ak mám vybrať disciplínu v ktorej SUV so švédskym pasom oproti pôvodným očakávaniam excelovalo, tak vyberám jeho offroad schopnosti. Model XC90 logicky nebude veľa majiteľov trápiť v teréne. O to viac ma prekvapilo s akou ľahkosťou a prehľadom si dokázalo poradiť so všetkými pripravenými nástrahami, vrátane náročnejšieho prekazenia náprav. Schopný pohon 4×4 sa v režime offroad snaží o citlivú distribúciu výkonu na kolesá s najlepšou trakciou. Pri veľkom a ťažkom SUV som na nespevnenom povrchu v offroad režime ocenil aj automaticky zapínateľnú funkciu zjazdového asistenta.

A práve vo všeobecnosti vyspelé asistenčné systémy sú tradične najväčšou ozdobou značky Volvo. Okrem precízneho vyladenia chcem v tomto smere vo finále pochváliť aj ich celkovú intuitívnosť a logiku. Je len na vodičovi či v rámci využívania tempomatu siahne len po jeho základnej adaptívnej funkcii alebo si už dopraje aj takmer autonómnu jazdu v podobe suverénne fungujúcej inteligentnej nadstavby Volvo Pilot Assist, ktorá dokáže vozidlo automaticky udržiavať príkladne v strede jazdného pruhu. Bezpečnostnou čerešničkou je detail v podobe hlásenia pri ktorom Volvo upozorní na to, že pri využívaní funkcie indukčného dobíjania môže dôjsť k rušeniu kardiostimulátora.

Volvo XC90 v teste prekvapilo veľmi schopným pohonom všetkých kolies

A náš celkový dojem?

Volvo XC90 predstavuje vo svete luxusne ladených prémiových SUV zaujímavú a atraktívnu alternatívu. Inými slovami, Švédi si razia vlastnú cestu, ktorá je okrem efektného dizajnu a vyspelých technológií postavená predovšetkým na racionalite. Nový mild-hybridný pohon s naftovým základom sa k veľkému SUV hodí. V širšom kontexte je zároveň škoda, že v tomto prípade ide pravdepodobne aj o poslednú evolúciu vydarených naftových pohonných jednotiek vyskytujúcich sa pod kapotou osobných automobilov s logom Volvo.

Autor: Peter Hlačik/Foto: Filip Lehotský

Testovací diár:

Model: Volvo XC90 2,0 B5 AWD Inscription
Dĺžka: 4 953 mm
Šírka: 1 923 mm
Výška: 1 771 mm
Rázvor: 2 984 mm
Objem kufra: 709 litrov
Motor: zážihový (benzínový mild hybrid)
Pohon: všetkých kolies
Počet valcov: 4
Výkon kW/koní: 173+10/235+14
Krútiaci moment Nm: 480+40
Pohotovostná hmotnosť: 2052 kg
Maximálna rýchlosť km/h: 180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,6 s
Prevodovka: automatická
Počet stupňov: 8
Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,5 – 6,8 l na 100 km
Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 8,6 / 100 km
Pneumatiky: Continental EcoContact
Verzia/cena
Volvo XC90 2,0 B5 AWD Inscription (testovaný model) od 70 750 €
Volvo XC90 2,0 B5 AWD Momentum Pro (Benzínový mild hybrid) od 95 850 €

Recenzia

Volvo XC90 2,0 B5 AWD Inscription

93% Skóre

Dĺžka: 4 953 mm Šírka: 1 923 mm Výška: 1 771 mm Rázvor: 2 984 mm Objem kufra: 709 litrov Motor: zážihový (benzínový mild hybrid) Pohon: všetkých kolies Počet valcov: 4 Výkon kW/koní: 173+10/235+14 Krútiaci moment Nm: 480+40 Pohotovostná hmotnosť: 2052 kg Maximálna rýchlosť km/h: 180 Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: 7,6 s Prevodovka: automatická Počet stupňov: 8 Kombinovaná spotreba podľa výrobcu 6,5 – 6,8 l na 100 km Spotreba podľa palubného počítača počas testu: 8,6 / 100 km Pneumatiky: Continental EcoContact

Výhody

  • Pútavý dizajn + rodinná orientácia
  • Zážitok z technológii na palube
  • Vyladenie pohonného reťazca

Nevýhody

  • Nedôsledne prekrytie prahov na dverách
  • V princípe tvrdšie vyladenie pruženia
  • Nie príliš zásadný prínos mild-hybridu na celkovú spotrebu paliva

Recenzia

  • Dizajn 100%
  • Interiér 100%
  • Praktická Stránka 100%
  • Jazdné vlastnosti 90%
  • Pohonná sústava 90%
  • Cena 80%

Volvo XC90 2,0 B5 AWD Inscription DEALS

Zhromažďujeme informácie z mnohých obchodov za najlepšiu dostupnú cenu

Najlepšia cena

70€
Exit mobile version