Toyota sa spája s japonskou módnou značkou Undercover. Najmenší model automobilky, Aygo X, sa počas Parížskeho týždňa módy ukáže v novom šate na módnej prehliadke Undercover Fall 2023 a pochváli sa novými dizajnovými prvkami v interiéri aj exteriéri. Výroba modelu bude obmedzená len na 5000 vozidiel. Táto spolupráca je v danom odvetví mimoriadna.
Návrh inšpirovaný dizajnovou filozofiou nekonformnosti a búrania stereotypov zakladateľa značky Undercover Džuna Takahašiho prináša exkluzívny sivý lak v dvoch rôznych odtieňoch, vyvinutý špeciálne na tento účel. Špeciálna edícia ďalej ponúkne korálovočervené akcenty na čiernych 18-palcových diskoch z ľahkých zliatin, značkové sedadlá v interiéri alebo slogan Chaos/Balance vyhotovený na streche pomocou samolepiek.
Pre značku Undercover typický motív prekrývajúcich sa kontrastov – panku a krajčírskeho umenia, digitálneho a analógového – sa premietol i do výsledku tejto spolupráce, kde sa svet módy prekrýva so svetom automobilov v rámci premiérovej kampane zasadenej do Paríža a Tokia.
Umenie, streetwear a hudba
Značku Undercover založil Džun Takahaši v roku 1990. Preslávila sa na undergroundovej scéne spojením subkultúry umenia, streetwearu a hudby. Neskôr využila výhody spolupráce s ďalšími osobnosťami a dosiahla svetové uznanie svojou exkluzívnou módou v Paríži, kde pôsobí už viac ako desať rokov. Dodnes si však zachováva svoj pôvodný rebelský náboj a vizionárstvo. Aygo predstavovalo od svojej premiéry na trhu v roku 2005 najdostupnejšie vozidlo značky Toyota v Európe. Prechodom od hatchbacku ku crossoveru sa európskym dizajnérom Toyoty podarilo s novým Aygom X evokovať nové emócie.
Zdroj: Toyota