Aktuálna polovodičová kríza doslova decimuje výboru mnohých automobiliek. Miernu výhodu mali v tomto smere už v minulých mesiacoch prevažne ázijské automobilky na čele so značkou Toyota. Japonský gigant chce v decembri tohto roka vo svojich výrobných závodoch po niekoľkých mesiacoch obmedzovania produkcie „nabehnúť“ na plnú produkciu. Celosvetovo tak vo všetkých svojich závodoch vyrobí okolo 800 000 vozidiel, čo je o 40 000 vozidiel viac než v rovnakom období vlani. Smeruje tak k svojmu cieľu vyrobiť v aktuálnom fiškálnom roku celosvetovo deväť miliónov vozidiel.
Obmedzovanie produkcie navzdory silnému zákazníckemu dopytu zapríčinil nedostatok niektorých dielov v dôsledku Covid-19. Ide v prvom rade o čipy, ale aj plasty alebo plechy. Po posilnení dodávateľského reťazca sa ale výpadky darí postupne eliminovať. Vďaka spolupráci s dodávateľmi bude všetkých 14 závodov a 28 výrobných liniek v Japonsku v decembri po prvýkrát od tohtoročného mája fungovať bez obmedzení. Návrat k bežnému režimu sa týka všetkých tovární na celom svete vrátane európskeho závodu v Kolíne. Ten Toyota úplne prevzala na začiatku tohto roka.
Toyota v Kolíne v Českej republike bude vyrábať až 1 000 áut denne
Kolínsky závod začal na začiatku novembra s produkciou Toyoty Yaris v benzínovej aj hybridnej verzii. Budúci rok ju doplní nový model Toyota Aygo X. Po nábehu výroby bude závod vyrábať až 1 000 áut denne.
Toyota na Slovensku
Obmedzenie v okamžitej dostupnosti vozidiel zaznamenala aj Toyota na Slovensku. Automobilka však objednávky na nové vozidlá plynule pokrýva, a tak môžu predajcovia v súčasnosti takmer záväzne deklarovať zákazníkom termíny dodania ich vozidiel. Napriek aktuálnej situácii s polovodičmi pokračuje značka Toyota vo svojom raste. V roku 2020 bola Toyota jedinou značkou, ktorá zaznamenala medziročný nárast a v roku 2021 bude pre značku Toyota opäť rekordný. Za prvých 10 mesiacov roku 2021 zaregistrovala značka 5 448 vozidiel čím si zabezpečila trhový podiel na úrovni 7,7%. Za úspechmi značky Toyota stojí hlavne dlhodobá investícia do vývoja hybridného pohonu, ktorý sa stal základným pohonom všetkých vozidiel Toyota. Práve pripravenosť na meniace sa prostredie dáva značke Toyota obrovský náskok pred konkurenciou.
„Na Slovensku evidujeme aj v tomto roku obrovský záujem o naše vozidlá a veľmi ma teší, že sme schopní priebežne tento záujem pri väčšine svojich modelov uspokojovať. Nakoľko očakávame, že ceny nových vozidiel na Slovensku v ďalších mesiacoch porastú a výrazne sa nezlepší ani ich dostupnosť, je práve teraz ten najvýhodnejší čas na kúpu nového auta. Kto uvažuje o výmene vozidla v nasledujúcich mesiacoch, spraví dobre, ak zmluvu na nové vozidlo podpíše už teraz, dodal Milan Kočka, generálny riaditeľ Toyota a Lexus SR.
Zdroj: Toyota