Najväčšia automobilka z krajiny vychádzajúceho slnka je svetovým lídrom vo výrobe hybridných vozidiel. Okrem toho je Toyota aj prvým výrobcom ktorý uviedol do sériovej podoby vozidlo na vodíkový pohon. Písal sa rok 2014 keď Japonci prekvapili celý svet uvedením sedanu Mirai na číslo vodíkový. V roku 2020 je Toyota pripravená posunúť svoju prepracovanú technológiu bezemisného elektromobilu na palivové články (FCEV) na pomyselný krôčik ďalej. Dôkazom toho je model Mirai druhej generácie, predstavený na tohtoročnom autosalóne v Tokiu.
Priekopnícky model Mirai buduje celosvetové povedomie o možnostiach vodíkového pohonu. Ide o technicky prepracovaný automobil, ktorý je zároveň aj prijemne praktický. Dojazd na palivové články predstavuje cca 500 km. Výhodou, napríklad oproti elektromobilom je ľahké a rýchle tankovaniu, ktoré sa prirovnať ku klasickým spaľovacím motorom. Pre životné prostredie je najväčším prínosom prevádzka úplne bez emisií, pretože Mirai vypúšťa len čistú vodnú paru. Od uvedenia pôvodného modelu sa predalo už približne 10-tisíc týchto vozidiel. Toyota navyše v celosvetovom meradle aktívne podporuje rozvoj infraštruktúry na čerpanie vodíkového paliva.
Nová generácia tohto modelu predstavuje vývojový pokrok, reprezentovaný technickou prepracovanosťou, dynamickými jazdnými vlastnosťami a pútavým dizajnom. Nová generácia modelu Mirai, príde do predaja na začiatok roka 2020. Kľúčovým faktorom bude aj naďalej hospodárna prevádzka. Nový model Mirai má predĺžený dojazd o cca 30 %, vďaka vylepšenému systému palivových článkov a nasadením väčších nádrží na vodík.
Silnou stránkou novinka je taktiež dizajnom s nízkymi krivkami, elegantnými proporciami, štíhlou a napnutou karosériou alebo veľkými 20“ diskami. Interiér je poňatý ako jednoduchý a moderný priestor s pohodlnou atmosférou. Toto len potvrdzuje skutočnosť, že tento automobil je atraktívnym pre vodiča a súčasne príjemným spoločníkom na cestovanie. Z kľúčových prvkov menujme centrálny displej s uhlopriečkou 12,3“ a prístrojový panel obklopujúci vodiča. Vďaka použitej platforme a šikovnému využitiu priestoru sa podarilo počet miest v kabíne Mirai zvýšiť z doterajších štyroch na päť.
Jednou z výhod konštrukcie Mirai na najnovšej modulárnej platforme značky Toyota pre vozidlá s pohonom zadných kolies. Okrem toho sa novinka vyznačuje vyššou tuhosťou karosérie a nižším ťažisko. Vedľa predĺženia maximálnej dojazdovej vzdialenosti sa vylepšenie vodíkového systému novej Toyoty Mirai odrazilo aj v lineárnej a hladkej odozve pri rozjazde z miesta a komfortnej spätnej väzbe od volantu. Jazdné správanie na trasách plných zákrut je podľa výrobcu „hladké a čitateľné“.
O tom či sa nový model objaví aj na našom trhu nemáme zatiaľ žiadne informácie. Hlavným faktorom v neprospech modelu Mirai v našich je prakticky neexistujúca infraštruktúra čerpacích staníc na vodík.
Zdroj: Toyota