Kia prichádza s podrobnými informácii o novej generácii svojho obľúbeného SUV. Populárny crossover Kia Niro bol od základov prepracovaný. K hlavným inováciám sa radia tri najmodernejšie elektrifikované pohonné jednotky, udržateľné materiály v interiéri a výnimočné bezpečnostné funkcie. Prepracované Niro je neodmysliteľnou súčasťou rozširujúcej sa ponuky ekologických modelov značky Kia, do ktorej bude do roku 2027 patriť 14 modelov elektromobilov.
Segment C-CUV je jedným z najkonkurencieschopnejších. Úplne nové Niro uľahčuje prechod k udržateľnej mobilite prostredníctvom radu pohonných jednotiek s nízkymi a nulovými emisiami: hybridne elektrická (HEV), plug-in hybridná (PHEV) a čisto elektrická (BEV). Modely HEV a PHEV využívajú mimoriadne efektívny 1,6-litrový benzínový motor Kia Smartstream GDI. Elektrické Niro s akumulátorom poskytuje ekologické a praktické výhody s dojazdom 463 km* (WLTP) čisto len na elektrický pohon.
Nové Niro má dĺžku 4 420 mm, šírku 1 825 mm a výšku až do 1 570 mm. Prepracovaná konštrukcia je postavená na platforme „K“ tretej generácie. Rázvor 2 720 mm a vylepšené rozmery kabíny odmenia cestujúcich v podobe špičkového priestoru a možností ukladania predmetov v interiéri. Kabínu zdobia recyklované materiály s prémiovým efektom, ktoré zväčšujú vnútorný priestor a podčiarkujú udržateľnosť modelu Niro. Prístrojová doska a ovládacie prvky vodiča sa vyznačujú maximálnou čistotou usporiadania a hladkými líniami, aby si vodič užil intuitívny používateľský zážitok bez rozptyľovania. Projekčný displej (HUD) podporuje bezpečnosť a pohodlie na cestách, zatiaľ čo množina nových bezpečnostných systémov prináša najnovšie výdobytky z oblasti bezpečnosti aj do tohto rodinného crossoveru.
Druhá generácia modelu Niro benefituje z kompletnej ponuky inteligentných pokročilých asistenčných systémov vodiča (ADAS) Kia DriveWise, ktorých úlohou je zabrániť potenciálnym nebezpečenstvám na ceste a zaistiť pokojnú jazdu. Asistent na zabránenie hroziacej kolízie (FCA) varuje vodiča a zabrzdí vozidlo v prípade možnej nehody s ostatnými účastníkmi cestnej premávky alebo chodcami. Funkcie zatáčania na križovatke a prechádzania križovatkou poskytujú ďalšiu úroveň bezpečnosti pri prejazde zákrut – dokonca dokážu aj zastaviť vozidlo, keď cez križovatku prechádzajú iné vozidlá zľava alebo sprava. Toto sú dva z mnohých bezpečnostných systémov patriacich do množiny technológii DriveWise od spoločnosti Kia, ktoré spoločne zvyšujú istotu a pohodlie za volantom.
Jednoduchá udržateľnosť
S úplne novým modelom Niro Kia zjednodušila proces rozhodovania zákazníkov a poskytuje im tri rôzne pohonné jednotky navrhnuté tak, aby spĺňali požiadavky životného štýlu každého zákazníka. Jadrom tejto stratégie je trojica ekologických pohonných jednotiek. Modely PHEV a HEV využívajú výnimočný benzínový motor Kia Smartstream 1.6 GDI spárovaný s druhou generáciou šesťstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky Kia (6DCT). Medzi vylepšenia motora GDI druhej generácie patria guľôčkové ložiská s nízkym trením, prevody optimalizované pre efektívnu činnosť prevodovky a odstránenie spiatočky, čo samo o sebe ušetrilo 2,3 kg. Spätný chod namiesto toho zabezpečuje výlučne elektromotor, čo pomáha znižovať emisie výfukových plynov počas cúvacích manévrov.
Štvorvalcová jednotka má kombinovaný maximálny výkon 141 koní v kombinácii so synchrónnym elektromotorom s permanentným magnetom s výkonom 32 kW vo verzii HEV. Vo verzii PHEV má elektromotor výkon 62 kW, t. j. kombinovaný maximálny výkon je 183 koní a dojazd čisto na elektrinu až 65 km (kombinovaný cyklus WLTP, so 16-palcovými kolesami) s nulovými emisiami, čo je dostatočné pre väčšinu každodenných ciest do práce. S modelom Niro PHEV prichádza na trh novinka v podobe 5,5 kWh vysokonapäťového ohrievača s pozitívnym teplotným koeficientom (PTC) od spoločnosti Hyundai Motor Group pre plug-in hybridné modely, ktorý predlžuje elektrický dojazd v chladnejších podmienkach. Samoregulačné keramické prvky zabezpečujú vyhrievanie kabíny, dopĺňajú vykurovací element vo vozidle a zaisťujú nepretržité prúdenie teplého vzduchu.
Inteligentný režim jazdy v nízkoemisných zónach pre modely Niro HEV a PHEV automatizuje využívanie elektrickej energie tak, že prevezme navádzanie do cieľa od navigačného systému, využije systém učenia sa vzorov správania počas jazdy alebo prostredníctvom manuálneho zadania vodiča. Ako nízkoemisné zóny sú označené zastavané oblasti alebo cesty v blízkosti škôl a nemocníc, kde sa vozidlo sa automaticky prepne do režimu čisto elektrickej jazdy, aby sa v týchto prostrediach znížili emisie výfukových plynov na nulu. Zákazník môže okrem toho prevziať kontrolu nad nízkoemisnými zónami pozdĺž trasy a môže nastaviť aj iné oblasti, v ktorých chce znížiť emisie svojho vozidla, napríklad v okolí domu.
Čisto elektrická verzia úplne nového modelu Niro kombinuje skvelý dojazd na úrovni 463 km* (WLTP) s energickou a dynamickou jazdou. Medzi 6 000 – 14 600 ot./min. je dostupný výkon 150 kW a okamžitý krútiaci moment 255 Nm. S maximálnou rýchlosťou 167 km/h a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy umožní Niro EV vodičom bez námahy a hladko napredovať za všetkých podmienok. Niro má navyše nízky koeficient odporu vzduchu na úrovni 0,29, čo zaisťuje minimálny aerodynamický odpor a maximálnu energetickú efektivitu.
Nabitie 64,8 kWh lítiovo-iónového polymérového akumulátora v modeli Niro EV z 10 % na 80 % trvá len 43 minút prostredníctvom vhodnej jednosmernej rýchlonabíjačky. Keď teploty poklesnú a ako cieľ vyberiete nabíjací bod, systém využíva funkciu prípravy na predhriatie akumulátora s využitím navigácie, čo pomáha skrátiť časy nabíjania a zabezpečiť výkon akumulátora. Úplne nové Niro sa dodáva so štandardným a praktickým nabíjacím konektorom CCS.
Výrazný a sebavedomý vzhľad
Pri redizajne nového modelu Niro sa Kia riadila dizajnovou filozofiou s názvom Zjednotené protiklady. Nové Niro má zmysluplný a príťažlivý zovňajšok a segment CUV oživuje tak potrebnou estetickou príťažlivosťou. Vpredu úplne nového modelu Niro vidno najnovšie stvárnenie charakteristickej tigrej tváre, ktorá sa zväčšila a teraz siaha od kapoty nadol až po predný blatník. Široké čelné sklo sa vyznačuje jedinečnou konštrukciou dvojitého krytu. Horný a spodný kryt sa navzájom zrkadlia, čím vzniká pocit spojeného dizajnu. Zalomené denné svetlá „Heartbeat“ prispievajú k modernému vzhľadu, zatiaľ čo výrazný spodný ochranný kryt a puzdro zvýrazňujú robustný charakter vozidla.
Čisto elektrická verzia sa od PHEV a HEV modelov odlišuje dvojfarebnou uzavretou maskou a unikátnymi oceľovosivými bočnými detailmi. Niro EV dostalo okrem špecifických 17-palcových zliatinových diskov aj špeciálnu spodnú masku a nárazník. Nabíjací konektor pre model EV je prakticky umiestnený v strede prednej masky, čím sa zaisťuje ľahký prístup na všetkých nabíjacích staniciach. Pri pohľade na bočný profil úplne nového modelu Niro vidno jednoduché, charakteristické línie, ktoré zvýrazňujú aerodynamické tvary zadného stĺpika. Tvary vozidla boli starostlivo navrhnuté tak, aby uľahčovali prúdenie vzduchu a vylepšili aerodynamické parametre, takže vo výsledku má nové Niro pôsobivý koeficient odporu vzduchu (Cd) 0,29. Efektívny dizajn 16- alebo 18-palcových zliatinových diskov pre verzie HEV a PHEV prináša ďalšie aerodynamické výhody.
Pohybujúc sa pozdĺž bočného profilu a popri zadných stĺpikoch vidno zadné LED svetlá v tvare bumerangu, ktoré zvýrazňujú športový vzhľad vozidla a zmysel pre účelnosť. Nachádzajú sa vedľa jednoduchého záhybu na poznávaciu značku, kde je umiestnená tabuľka s EČV a logo Kia, zatiaľ čo zadné odrazky v tvare srdca, robustný spodný ochranný kryt a mohutný difúzor reflektujú dizajnové prvky z prednej časti úplne nového modelu Niro.
Technologicky vyspelá kabína zameraná na vodiča
Každý detail v interiéri úplne nového modelu Niro bol starostlivo naplánovaný, aby vytvoril esteticky príjemné, pokojné a funkčné prostredie pre všetkých používateľov.
Vďaka platforme K patriacej do segmentu C má interiér najnovšieho modelu Niro oproti doterajšiemu modelu vylepšené dizajnové proporcie. Väčší celkový priestor v interiéri a ergonomické vylepšenia tvoria výnimočný priestor pre cestujúcich vpredu, vrátane nového „relaxačného“ sedadla pre spolujazdca. Keď vozidlo stojí, spolujazdec si môže oddýchnuť jednoduchým stlačením tlačidla. Sedadlo sa nadvihne a nakloní, aby si cestujúci užil maximálny komfort a optimálnu oporu tela pri odpočinku.
Tenká konštrukcia predných sedadiel vytvorila dodatočný priestor vzadu, takže pasažieri sediaci vzadu majú viac miesta. Konektory USB-C namontované na sedadle umožňujú praktické nabíjanie. Vozidlo už nie je vnímané ako dočasný prostriedok len na presúvanie – s novým modelom Niro ide o funkčné rozšírenie životného priestoru. Vodiča obklopuje excentrická prístrojová doska, ktorá sa tiahne okolo pohodlného sedadla za volantom, aby boli potrebné ovládacie prvky na dosah ruky. Na dvoch jednoliatych 10,25-palcových obrazovkách sa zobrazujú informácie o vozidle a navigácia, zatiaľ čo dotykový displej s viacerými režimami umožňuje ovládanie informačno-zábavného systému a kúrenia pri minimálnom rozptyľovaní vodiča.
10-palcový projekčný displej (HUD) premieta priamo na čelné sklo dôležité informácie o jazde vrátane rýchlosti, údajov ADAS a povelov navigácie. Mimoriadne jasná grafika sa zobrazuje priamo pred vodičom, čo pomáha minimalizovať pohyb očí počas jazdy, takže sa zvyšuje bezpečnosť a pohodlie. Pokročilý systém hlasového ovládania vozidla s technológiou rozpoznávania prirodzeného hlasu umožňuje cestujúcim ovládať kľúčové systémy vozidla, napríklad nastavenia teploty a audiosystému. Nová funkcia Multi-Command znamená, že cestujúci môžu jedným povelom ovládať viacero funkcií. Ďalšou praktickou funkciou sú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, ktoré sa po rozpoznaní inteligentného kľúča používateľa automaticky otvoria.
Prostredníctvom služieb Kia Connect môžu vodiči zobraziť a ovládať stav nabitia vozidla, a okrem toho plánovať trasy pomocou online navigácie, synchronizovať kalendár a využívať prístup k funkciám na palube vozidla, ako je zobrazenie nabíjacích staníc v okolí, informácie o aktuálnom počasí a dopravné správy v reálnom čase. Environmentálne hľadiská pokračujú aj v kabíne – v súlade s ekologickými pohonnými jednotkami. Čalúnenie stropu je vyrobené z recyklovaných tapiet, panely dverí sú lakované farbou bez obsahu prchavých organických látok, poťahy sedadiel sú vyrobené z vegánskej kože s obsahom tencelu z eukalyptových stromov a roletka v batožinovom priestore je z pleteného materiálu so 75 % obsahom recyklovaných vlákien. Tieto udržateľne vyrábané prvky vytvárajú environmentálne ohľaduplný interiér plný prírodných materiálov príjemných na dotyk.
Zdroj: Kia