Štvrtá generácia modelu Škoda Superb odráža silné stránky predchádzajúceho modelu. Ponúka ešte prepracovanejší dizajn, viac priestoru, viac komfortu a najnovšie technológie. S novým modelom Superb budú mať zákazníci opäť na výber medzi karosárskymi variantmi kombi a liftback. Všetkých šesť prevedení interiéru ponúka množstvo riešení s dôrazom na udržateľnosť, napríklad látky vyrobené zo 100 % ekologických materiálov. K ešte jednoduchšiemu ovládaniu prispievajú aj inovatívne multifunkčné ovládače (Smart Dials) a nová koncepcia interiéru s 13″ voľne stojacou obrazovkou infotainmentu. Interiér pôsobí čistým a priestranným dojmom. Škoda Auto v záujme dosiahnutia ešte vyššej účinnosti ďalej vylepšila svoje pohonné jednotky. K dispozícii sú tri benzínové motory s výkonmi od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k) a dva naftové motory s výkonmi 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Portfólio dopĺňa nový plug-in hybridný pohon, ponúkaný výlučne pre kombi, a úplne nová mild-hybridná verzia. V modeli Superb majú premiéru inovatívne asistenčné systémy ako napríklad asistent odbočovania alebo asistent pri prejazde križovatkou.
Tradičný model portfólia Škoda so spaľovacími motormi posúva svoje typické prednosti na vyššiu úroveň
S novou, štvrtou generáciou modelu Superb automobilka Škoda Auto opäť stanovuje nové štandardy v oblasti dizajnu, priestoru, komfortu a bezpečnosti. Vďaka novému dizajnu a aerodynamickým opatreniam sa znížila spotreba paliva a zároveň sa zvýšil výkon. Tri moderné benzínové motory TSI, vrátane jedného s mild-hybridnou technológiou, dva naftové motory a nová plug-in hybridná verzia s čisto elektrickým dojazdom viac ako 100 km v režime WLTP poskytujú výkony od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Vrcholné benzínové a naftové motory sú spojené s pohonom všetkých kolies. Pohonné jednotky nového modelu Superb sú vždy spojené s automatickou prevodovkou DSG. Vyššiu bezpečnosť a komfort zabezpečuje aj celý rad nových a vylepšených asistenčných systémov. Nová generácia Matrix-LED predných svetlometov s vyššou svietivosťou a adaptívny podvozok DCC Plus majú v Superbe svoju premiéru.
Nová a priestrannejšia koncepcia interiéru, čistý dizajn a intuitívne ovládanie
Štvrtá generácia modelu Superb prináša nový dizajn karosérie s dominantnou maskou chladiča. Úplne nová koncepcia interiéru zahŕňa voľne stojacu obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou až 13″. Volič prevodovky bol presunutý na stĺpik riadenia, vďaka čomu vznikla čistá, prehľadná a oveľa priestrannejšia stredová konzola. Nový multifunkčný panel s otočnými ovládačmi (Smart Dials) umožňuje rýchle a intuitívne nastavenie mnohých funkcií vozidla a infotainmentu. Ďalšou novinkou v modeli Superb je head-up displej. Pri konfigurácii vozidla je teraz možné vybrať si z tematických balíkov a samostatne voliteľných prvkov výbavy. Medzi nové prvky patrí napríklad bezdrôtové nabíjanie telefónu s výkonom 15 W a chladením, ako aj ergonomické sedadlá šetrné k chrbtu s desiatimi pneumaticky ovládanými masážnymi vakmi. Elektricky odistený kryt batožinového priestoru verzie kombi je jedným z viacerých nových Simply Clever prvkov (celkovo ich je vo vozidle 28).
Úspešný príbeh troch generácií a viac ako dvoch desaťročí
Superb bol na trh uvedený v roku 2001 a odvtedy z výrobných liniek zišlo viac ako 1,6 milióna kusov. Superb sa vyrábal v Kvasinách (Česká republika), Solomonove (Ukrajina), Aurangabáde (India) a Nankingu (Čína). Za viac ako dve desaťročia získal množstvo medzinárodných ocenení. Len tretia generácia ich v roku 2016 získala viac ako 30, vrátane ocenenia Red Dot Award za výnimočný produktový dizajn pre model Superb Combi. V rokoch 2001 až 2008 dodala Škoda Auto zákazníkom celkovo 137 000 vozidiel prvej generácie tohto modelu. Druhej generácie sa v rokoch 2008 až 2015 predalo celkovo 618 000 kusov. V roku 2009 bol model druhej generácie prvýkrát ponúkaný aj ako Superb Combi. Tretia generácia bola predstavená v roku 2015 a do dnešného dňa sa vyrobilo 845 000 kusov. Najväčšími európskymi trhmi tretej generácie sú Nemecko so 153 222 kusmi (do septembra 2023 vrátane), Česká republika so 61 479 kusmi a Spojené kráľovstvo s 57 054 kusmi.
Prvky nového dizajnového jazyka Modern Solid
Škoda Auto výrazne zlepšila aerodynamiku oboch karosárskych variantov. Okrem skoseného čelného skla dostali línie strechy optimálnejšiu krivku a vylepšený bol aj spojler piatych dverí, ktorý vo verzii kombi dopĺňajú bočné finlety. Okrem toho Škoda Auto doladila množstvo detailov. Medzi nich patria prepracované vonkajšie spätné zrkadlá, A-stĺpiky s dažďovými deflektormi a predný nárazník so vzduchovými kanálmi, ako aj aerodynamicky optimalizované kolesá a pneumatiky. Výsledkom je, že aerodynamika verzie liftback sa v porovnaní s predchodcom zlepšila o 10 % (hodnota súčiniteľa odporu vzduchu klesla na 0,23) a aerodynamika verzie kombi až o 15 % (hodnota súčiniteľa odporu vzduchu klesla na 0,25), čo prispelo k zníženiu emisií i spotreby paliva. Elektricky ovládané aktívne žalúzie za vstupom vzduchu v prednom nárazníku regulujú prúdenie podľa potreby chladenia motora. Ďalším aktívnym a automaticky ovládaným prvkom je systém chladenia predných bŕzd, ktorý využíva prúd vzduchu zabezpečovaný ventilátorom chladiča. Optimalizované deflektory pred prednými kolesami a modernizované kryty podvozku zlepšujú prúdenie vzduchu pod vozidlom.
Nová osemuholníková maska chladiča, nový odtieň Dark Chrome a Matrix-LED predné svetlomety
Prednú časť úplne nového modelu Superb definuje nová osemuholníková maska chladiča, inovované logo Škoda na kapote a lišty na prednom nárazníku. Všetky tieto prvky sú vyhotovené v novom odtieni Dark Chrome, pričom rovnakú povrchovú úpravu má aj nápis Škoda na piatych dverách. Okrem toho môže byť Superb vybavený Matrix-LED prednými svetlometmi druhej generácie, ktoré sú štandardom pre výbavový stupeň Superb L&K. V každom svetlomete sú vedľa seba umiestnené dva Bi-LED moduly, jeden pre stretávacie a druhý pre diaľkové svetlá. Medzi nimi je kryštalické statické svetlo pre prisvecovanie do zákrut. Oba Bi-LED moduly obsahujú celkovo 36 jednotlivých svetelných segmentov. Každý segment je ovládaný nezávisle, aby pri použití diaľkových svetiel neoslňoval protiidúce vozidlá a nevytváral príliš silný odraz na dopravných značkách. V porovnaní s prvou generáciou Matrix-LED poskytujú nové svetlomety o 40 % vyššiu svietivosť. Pod modulmi Bi-LED sa nachádza tenký pás LED v tvare písmena “L”, ktorý pripomína kocku ľadu a spája funkcie parkovacieho svetla, denného svetla a smerovky. Hmlové svetlo poskytuje dostatočné osvetlenie za zhoršených poveternostných podmienok. Charakteristický vzhľad Matrix-LED predných svetlometov umocňuje nový detail modrej farby, ktorý zvýrazňuje kontúry svetlometov a dodáva im vizuálnu príťažlivosť.
Základné svetlomety majú dva LED moduly pre stretávacie a diaľkové svetlá a pod nimi horizontálny pás LED diód slúžiaci ako parkovacie svetlo, svetlo denného svietenia a smerovka. Zadné svetlá sú výrazne užšie ako v predchádzajúcej generácii a tiež sú k dispozícii v dvoch verziách. Vyššia verzia, ktorá je štandardom pre výbavový stupeň L&K, ponúka v porovnaní so základným dizajnom zadných svetiel (štandard pre výbavový stupeň Selection) animované smerovky a animovanú funkciu Coming/Leaving Home. Horný segment zadných svetiel v tvare písmena C zasahuje do piatych dverí. Celá horná časť zadných svetiel je zložená z nových kryštalických prvkov, ktoré sú podsvietené.
Obe verzie karosérie sú teraz dlhšie a vyššie
Úplne nová Škoda Superb vo verziách liftback a kombi je dlhšia a vyššia ako jej predchodcovia, pričom rázvor zostal nezmenený. Celkový objem batožinového priestoru verzie kombi so sklopenými zadnými sedadlami je pôsobivých 1 920 litrov.
Čistý dizajn, intuitívnejšie ovládanie vrátane nových multifunkčných ovládačov a ekologické materiály
Štvrtá generácia modelu Škoda Superb sa vyznačuje novou koncepciou interiéru s novým čistým vzhľadom stredovej konzoly, ktorá teraz poskytuje ešte viac odkladacieho priestoru, keďže volič prevodovky sa presunul na stĺpik riadenia. Úplne nový Superb má nové ergonomické sedadlá s desiatimi vzduchom ovládanými masážnymi vakmi. Na výber je celkovo šesť prevedení dizajnu interiéru. Nové multifunkčné ovládače (Smart Dials) kombinujú manuálne a digitálne ovládacie prvky a poskytujú rýchly a jednoduchý prístup k mnohým funkciám. Superb je teraz vybavený voľne stojacou obrazovkou infotainmentu s uhlopriečkou až 13″. Prvýkrát je tento model vybavený aj head-up displejom, ktorý dopĺňa 10″ virtuálny kokpit. Škoda Auto kladie mimoriadny dôraz na ekológiu, preto sú všetky látky v novom Superbe zo 100 % vyrobené z recyklovaných materiálov. Škoda Superb je samozrejme vybavená rôznymi Simply Clever prvkami, ako je napríklad elektricky ovládané veko batožinového priestoru pre karosársky variant kombi.
Virtuálny kokpit a čisté tvary stredovej konzoly
Interiéru dominuje voľne stojaca obrazovka infotainmentu, ktorá je takto umiestnená v modeli Superb po prvýkrát, a nová stredová konzola s veľmi čistým dizajnom. Konzola poskytuje viac odkladacieho priestoru ako kedykoľvek predtým, keďže volič prevodovky sa presunul na stĺpik riadenia. Jumbo Box má teraz celkový objem 5,5 litra. Ovládanie 10- alebo 13-palcového dotykového displeja infotainment systému je vďaka lakťovej opierke jednoduché a pohodlné. Štandardný infotainment systém s 10″ centrálnou dotykovou obrazovkou ponúka príjem rádia DAB+ a ovládanie gestami alebo hlasom. Infotainment s 13″ obrazovkou ponúka funkcie navigácie alebo online rádia. 10″ virtuálny kokpit je súčasťou štandardnej výbavy. Head-up displej je pre model Superb k dispozícii po prvýkrát.
Multifunkčné ovládače (Smart Dials) kombinujú manuálne a digitálne ovládacie prvky
Medzi obrazovkou infotainmentu a stredovou konzolou sa nachádza multifunkčný panel s otočnými ovládačmi (Smart Dials), ktorý šikovne kombinuje manuálne a digitálne ovládacie prvky. Ovláda sa otáčaním a stláčaním multifunkčných voličov, z ktorých každý má zabudovaný digitálny farebný displej s priemerom 32 mm. Voliče umožňujú rýchly prístup k mnohým funkciám a sú vyhotovené v odtieni Dark Chrome. Ľavý a pravý multifunkčný ovládač (vodiča a spolujazdca) možno použiť na nastavenie teploty interiéru, kúrenia alebo na ventiláciu sedadiel. Aktuálna funkcia každého multifunkčného ovládača sa zobrazuje na displeji a funkciu možno zmeniť jeho stlačením. Vodič môže prostredníctvom stredového multifunkčného ovládača nastaviť ovládanie až štyroch z nasledujúcich funkcií: hlasitosť infotainmentu, intenzita ventilácie, smer prúdenia vzduchu, inteligentná klimatizácia, jazdné režimy a priblíženie alebo oddialenie navigačnej mapy. Konfigurácia stredového multifunkčného ovládača sa vykonáva prostredníctvom príslušného menu v systéme infotainmentu. Jednotlivé funkcie sa prepínajú dlhým stlačením.
Štyri klasické tlačidlá medzi multifunkčnými ovládačmi umožňujú priamy prístup k funkciám vetrania čelného skla, vyhrievania zadného okna, cirkulácie vzduchu a automatickej klimatizácie. V menu klimatizácie sa pripravuje nová funkcia s názvom “Výhrevy”. Zákazníci sa jej dočkajú v blízkej budúcnosti. Funkcia poskytuje rýchly prístup ku všetkým funkciám vyhrievania, t. j. k vyhrievaniu sedadiel, volantu, čelného skla a zadného okna prostredníctvom jediného virtuálneho tlačidla. Podrobnejšie nastavenia klimatizácie sa vykonávajú v menu klimatizácie v infotainmente. Superb novej generácie je vybavený úplne novým systémom bezdrôtového nabíjania mobilného telefónu, ktorý umožňuje rýchle indukčné nabíjanie s výkonom až 15 W a zároveň chladí mobilné zariadenie. Superb je štandardne vybavený štyrmi portami USB-C s výkonom 45 W – dvoma vpredu a dvoma vzadu. Ďalšie 15 W USB-C sa nachádza pri vnútornom spätnom zrkadle a je tiež súčasťou štandardnej výbavy. Porty s výkonom 45 W možno okrem nabíjania smartfónov a tabletov použiť aj na napájanie notebookov. Príjemnú atmosféru v interiéri dotvára osem reproduktorov vo výplniach dverí a jeden stredový reproduktor v prístrojovej doske, na želanie pre Selection a v štandardnej výbave pre L&K je k dispozícii audiosystém Canton so 14 reproduktormi vrátane dvoch priestorových.
Šesť dizajnov interiéru a množstvo ekologických materiálov
Superb prináša šesť variantov dizajnu interiéru so starostlivo zladenými farbami a materiálmi, ktoré odrážajú moderný životný štýl. Výbavový stupeň Selection ponúka na výber zo štyroch dizajnov interiéru. Zákazníci značky Škoda si môžu vybrať z množstva tematicky zostavených balíkov a mnohých individuálnych prvkov výbavy.
Šesť variantov motorov, premiéra mild-hybridnej technológie a vylepšený plug-in hybridný pohon
Škoda Auto ponúka pre úplne nový model Superb šesť všestranných, moderných a veľmi úsporných pohonných jednotiek s výkonmi od 110 kW (150 k) do 195 kW (265 k). Medzi nich patrí benzínový motor 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou, ktorá sa prvýkrát objavuje v portfóliu vlajkových modelov značky Škoda so spaľovacími motormi, a rovnako tak aj najnovšia generácia plug-in hybridného pohonu. Ten poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k) a vďaka väčšej vysokonapäťovej batérii umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP. Ponuku pohonných jednotiek dopĺňajú dva benzínové motory 2.0 TSI a dva naftové motory 2.0 TDI, pričom pohon všetkých kolies je vo vrcholných verziách štandardom. Všetky varianty sa dodávajú s automatickou prevodovkou DSG. Na prianie pre Selection a v štandardardnej výbave pre L&K je dodávaný adaptívny podvozok DCC Plus novej generácie ponúka rýchlejšie reakcie a širšiu škálu nastavení odpruženia, od luxusného komfortu až po výrazné dynamické vlastnosti.
Plug-in hybridný pohon s novým motorom 1,5 TSI a väčšou vysokonapäťovou batériou
Nová generácia plug-in hybridného pohonu, ktorého základom je motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) z najnovšieho radu motorov EA211 evo2, je k dispozícii výlučne pre model Superb Combi a poskytuje systémový výkon 150 kW (204 k). Výkon sa na predné kolesá prenáša prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Nová vysokonapäťová batéria s celkovou brutto kapacitou 25,7 kWh je približne dvakrát väčšia ako jej predchodca a umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP. Vďaka maximálnemu nabíjaciemu výkonu až 11 kW v domácich wallboxoch a nabíjacích miestach na striedavý prúd sa batéria dá nabiť z 0 % na 100 % za 2,5 hodiny. Nabíjanie na verejných rýchlonabíjacích staniciach DC je ešte rýchlejšie. S maximálnym nabíjacím výkonom až 50 kW môže nabitie batérie z 10 % na 80 % trvať len 25 minút. Energia sa obnovuje aj počas brzdenia. Infotainment modelu Superb Combi iV je vybavený špeciálnymi funkciami na presnú lokalizáciu nabíjacích staníc; v budúcnosti bude podporovať aj funkciu Plug & Charge.
Základný motor s mild-hybridnou technológiou, automatická prevodovka DSG ako štandard pre všetky pohonné jednotky
Novým základným motorom pre model Superb je benzínový motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), takisto z najnovšieho radu motorov EA211 evo2, s mild-hybridnou technológiou. Prvýkrát sa v modeli Škoda Superb používa 48V štartér-generátor poháňaný remeňom a 48V lítium-iónový akumulátor. Energia získaná počas rekuperácie, ktorá čiastočne nahrádza brzdenie, môže spaľovaciemu motoru pomôcť elektrickým boostom alebo modelu Superb umožní plachtiť s úplne vypnutým motorom. Štvrtá generácia modelu Superb je k dispozícii s ďalšími dvoma benzínovými motormi a dvoma naftovými motormi. Rovnako ako 1.5 TSI sú všetky spojené so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Dva benzínové agregáty 2.0 TSI majú výkon 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k) vo vrcholnom modeli. Dva naftové motory 2.0 TDI majú výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Druhý menovaný a vrcholný benzínový motor sa štandardne dodávajú s pohonom všetkých kolies. Všetky motory spĺňajú najnovšiu emisnú normu Euro 6D.
Superb L&K
Vlajková loď portfólia modelov so spaľovacími motormi Škoda Superb vstupuje do svojej štvrtej generácie a verzia L&K je opäť vrcholom ponuky. Dizajnové prvky karosérie v odtieni Dark Chrome a špecifický dizajn interiéru L&K s kombináciou kože a umelej kože v čiernom alebo hnedom prevedení dodávajú vozidlu exkluzívny nádych. K štandardnej výbave patria predné svetlomety Matrix-LED, adaptívny podvozok DCC Plus a progresívne riadenie. Ergonomické sedadlá ponúkajú vyhrievanie, ventiláciu a masážnu funkciu s desiatimi vzduchovými vakmi pre maximálne pohodlie. Vynikajúci zvuk zabezpečuje audiosystém Canton so 14 reproduktormi. Superb L&K je k dispozícii vo verziách liftback a kombi a možno si ho objednať so všetkými pohonnými jednotkami.
Škoda Superb od svojich počiatkov v 30. rokoch minulého storočia až po úspešné moderné generácie
Prvá generácia moderného modelu Škoda Superb bola uvedená na trh v roku 2001 – takmer 70 rokov od debutu historického modelu Superb v roku 1934. Do dnešného dňa zišlo z výrobných liniek viac ako 1 600 000 automobilov tohto modelového radu. Obe karosárske verzie získali v priebehu rokov množstvo medzinárodných ocenení a cien renomovaných automobilových médií.
Predchodcovia: Prvé prelomové modely Superb v 30. rokoch
Historickým predchodcom dnešných modelov Superb bol pohodlný, tichý a rýchly model Škoda 640 Superb. Na trh bol uvedený v roku 1934 a s dĺžkou 5 500 mm ponúkal dostatok priestoru až pre sedem osôb. V čase, keď sa historický Superb začal sériovo vyrábať, mala Škoda za sebou už niekoľko prémiových modelov. Superb bol však v mnohých ohľadoch inovatívny – mal pokročilý chrbticový podvozkový rám s nezávislým zavesením kolies a vozidlo využívalo vtedy úplne novú 12-voltovú elektroinštaláciu, ktorá sa v automobiloch používa dodnes. Model poháňal šesťvalcový motor so zdvihovým objemom 2 492 cm3 a výkonom 40,5 kW (55 k). O štyri roky neskôr, v roku 1938, Škoda uviedla na trh nový motor 3000 OHV so zdvihovým objemom 3 137 cm3 a výkonom 62,6 kW (85 k). Tento radový šesťvalcový motor bol vďaka novej konštrukčnej koncepcii s rozvodom OHV účinnejší. Superb 3000 OHV sa ponúkal ako klasický sedan, ako limitovaná edícia polokabriolet a ako limuzína so sklenenou priečkou oddeľujúcou priestor medzi prednými a zadnými sedadlami. V rokoch 1939 až 1940 Škoda vyrobila 12 osemvalcových vozidiel Superb 4000. Jeden z týchto vzácnych exemplárov je súčasťou stálej expozície Škoda Múzea v Mladej Boleslavi. V rokoch 1935 až 1949 vyrobila Škoda celkovo 2 500 automobilov rôznych verzií modelu Superb prvej generácie.
2001: Oživený odkaz
Po viac ako 50 rokoch Škoda Auto na trh znovu uviedla model Superb. Prvá moderná generácia modelu Superb, ktorá bola predstavená na autosalóne vo Frankfurte v septembri 2001, je odvtedy vlajkovou loďou portfólia vozidiel so spaľovacím motorom. Do roku 2008 zišlo z výrobnej linky približne 137 000 kusov modelu prvej generácie. Superb bol v tom čase prvým modelom značky Škoda, ktorý predstavil niekoľko technických inovácií – napríklad bi-xenónové svetlomety, automatickú prevodovku Tiptronic a funkciu Coming Home, ktorá po zatvorení dverí na krátky čas ponechala zapnuté stretávacie svetlá. Prvá generácia modelu Superb získala viacero ocenení vrátane titulu “Najlepšie dovezené auto” od nemeckého motoristického časopisu Auto Bild.
2008: Uvedenie druhej modernej generácie
V roku 2008 Škoda Auto predstavila druhú generáciu moderného modelu Superb, prvýkrát s voliteľným pohonom všetkých kolies. Verzia liftback bola vybavená inovatívnou technológiou Twindoor, veľkými piatymi dverami, ktorých spodná časť sa mohla otvárať samostatne ako bežné veko batožinového priestoru, alebo doširoka otváranými piatymi dverami. Superb tak spájal výhody sedanu so samostatným batožinovým priestorom s výhodami verzie liftback. Od roku 2009 česká automobilka rozšírila modelový rad o mimoriadne priestranné kombi. Do roku 2015 bolo zákazníkom dodaných 618 000 vozidiel Superb druhej generácie, čím v predajných číslach prekonal svojho predchodcu. Druhá generácia získala aj množstvo medzinárodných ocenení. V roku 2009 ju britský automobilový magazín Top Gear vyhlásil za “Luxusné auto roka”. V roku 2012 Superb zvíťazil v čitateľskej ankete nemeckého motoristického časopisu Auto, motor und sport “Najlepšie autá” vo svojej triede v kategórii “Najlepšie dovezené auto”.
2015: Nástup hybridnej éry
Tretia generácia nového modelu Superb je na trhu od februára 2015, verzia kombi nasledovala o niekoľko mesiacov neskôr. Táto generácia je postavená na platforme MQB koncernu Volkswagen a opäť je vybavená najnovšími technológiami. Superb tretej generácie bol prvým vozidlom značky Škoda, ktoré ponúklo adaptívny podvozok DCC, trojzónovú klimatizáciu Climatronic a inovatívne asistenčné systémy, ako sú asistent pre prípad kolízie a núdzový asistent. Do ponuky modelu Superb pribudol adaptívny tempomat, asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu a Travel Assist. Od modernizácie v roku 2019 je k dispozícii aj Superb iV, prvý plug-in hybridný automobil značky Škoda. Tretia moderná generácia modelu Škoda Superb je s doteraz vyrobenými viac ako 845 000 kusmi najpredávanejšou generáciou modelového radu Superb. Rovnako ako jej predchodcovia získala množstvo prestížnych ocenení. V roku 2016 napríklad získala ocenenie Red Dot Award za mimoriadne vydarený produktový dizajn. Vo všetkých generáciách sa na celom svete vyrobilo viac ako 1 600 000 modelov Superb a štvrtá generácia modelu Superb je pripravená pokračovať v úspešnej histórii tejto vlajkovej lode.
Zdroj: Škoda Auto