Vstupný model do sveta BMW X je teraz ešte príťažlivejší ako kedykoľvek predtým. Vo svojej tretej generácii sa nový model BMW X1 môže pochváliť výraznejším dizajnom, vynikajúcim vnútorným priestorom, pokročilou digitalizáciou a prvýkrát aj plne elektrickým pohonom. V novom modeli BMW iX1 sa tak spája ihneď dostupná radosť z jazdy a moderná všestrannosť s mobilitou bez vypúšťania lokálnych emisií.
Pri uvedení na trh v októbri 2022 bude spočiatku na výber spomedzi dvojice benzínových a dvoch naftových motorov. Tie budú štandardne prepojené so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou Steptronic a ich výkon sa v závislosti od modelu dostane na vozovku buď prostredníctvom predných kolies, alebo inteligentného systému pohonu všetkých kolies BMW xDrive. Po tomto štartovacom kvartete bude bezprostredne nasledovať plne elektrický model BMW iX1 xDrive30, ako aj dvojica plug-in hybridných modelov a ďalšími dvoma konvenčne poháňanými verziami so 48 V mild hybridnou technológiou. Nový model BMW X1 sa bude vyrábať v závode spoločnosti BMW Group v Regensburgu, kde prvý raz budú schádzať z jedinej montážnej linky modely so spaľovacími motormi, s plug-in hybridnými systémami pohonu ako aj s plne elektrickým pohonom.
Model BMW iX1 prinesie zážitok z radosti z jazdy bez lokálnych emisií do segmentu vozidiel, ktorý sa teší celosvetovému rastu a sprístupní ho veľmi širokému cieľovému publiku. Kompaktné SAV poháňané najnovšou elektrickou technológiou BMW eDrive preto výrazne podporí zrýchlený nástup elektrickej mobility. Zlepšenie trvalej udržateľnosti v porovnaní s predchádzajúcim modelom možno čiastočne pripísať nielen rozsiahlym elektrifikačným opatreniam, ale aj zvýšenému využívaniu zelenej energie vo výrobe aj v dodávateľskom reťazci, ako aj intenzívnejšiemu využívaniu druhotných surovín a použitým prírodným materiálom.
Dizajn – príťažlivejšie vizuálne pôsobenie a robustný vzhľad v nezameniteľnom štýle modelov BMW X
Povrchová úprava, línie a noblesné detaily exteriéru modelového radu BMW X1 zobrazujú v tretej modelovej generácii identitu vozidla zo Sports Activity Vehicle jasnejšie než kedykoľvek predtým. Medzi charakteristické dizajnové prvky patria mohutné proporcie, takmer štvorcové kontúry blatníkov a štýl prednej a zadnej časti typický pre modely BMW X.
Kolmejšia predná časť dodáva novému modelu BMW X1 oveľa intenzívnejšie vizuálne pôsobenie so štíhlymi LED svetlometmi, s veľkými, takmer štvorcovými obličkami mriežky chladiča BMW, s líniami v tvare X vystupujúcimi do strán a pútavými chrómovými lištami v spodnej časti otvorov na nasávanie vzduchu. Na požiadanie sú k dispozícii adaptívne LED svetlomety s matrixovými diaľkovými svetlami, pulzujúce ukazovatele smeru a variabilné rozloženie svetla.
Charakteristickými znakmi dynamicky natiahnutej siluety nového modelu sú výrazne tvarované plochy a dlhá línia strechy. Pri pohľade zozadu vytvárajú typický vzhľad vozidiel z kategórie SAV prvky ako úzke okno dverí batožinového priestoru, horizontálne línie, výrazné LED svetlá a rozšírené blatníky. Robustnú auru nového modelového radu BMW X1 môžu výrazne umocniť špecifické dizajnové prvky modelu xLine, medzi ktoré patrí aj štylisticky výrazná predná ochrana spodnej časti. Model M Sport, ponúkaný aj ako alternatíva k základnej špecifikácii, kladie dôraz na dynamickú radosť z jazdy s prvkami, ako sú veľké otvory na vstup chladiaceho vzduchu.
Interiér – progresívne prostredie, variabilný priestor
Zvýšená pozícia sedenia a progresívne prémiové prostredie v štýle modelu BMW iX pomáha v kompaktnom vozidle zo segmentu SAV vytvoriť charakteristický zážitok z jazdy. Kľúčovými prvkami prepracovanej kabíny sú štíhly prístrojový panel, zakrivený displej BMW Curved Display, vznášajúca sa lakťová opierka s integrovaným ovládacím panelom a priehradka na mobilný telefón s nepriamym osvetlením v prednej časti stredovej konzoly.
Novo vyvinuté sedadlá sú k dispozícii s možnosťou perforovaného poťahu Sensatec a koženého čalúnenia Vernasca. V zozname doplnkov sa nachádzajú aj športové sedadlá, elektrické nastavovanie sedadiel s pamäťovou funkciou a bedrová opierka vrátane masážnej funkcie. Zlepšenia sa dotkli aj akustického komfortu či ochrany cestujúcich. Integrovaný koncept pasívnej bezpečnosti teraz zahŕňa aj nový stredový airbag medzi prednými sedadlami.
Zadný priestor nového BMW X1 obsahuje tri plnohodnotné sedadlá, ktoré ponúkajú výrazné zlepšenie komfortu sedenia. Operadlá zadných sedadiel delené v pomere 40 : 20 : 40 možno sklopiť alebo nastaviť do iného uhla, aby sa zväčšil objem batožinového priestoru. Pozdĺžne nastavenie zadných sedadiel, ktoré je k dispozícii ako voliteľná výbava pre modely s čisto spaľovacím motorom, poskytuje ešte väčšie možnosti variability. Objem batožinového priestoru sa dá zvýšiť z 540 na maximálne 1 600 litrov. Ťažné zariadenie, ktoré pre nový model BMW X1 možno objednať ako voliteľnú výbavu, sa teraz ovláda elektricky stlačením tlačidla.
Model BMW iX1: začína sa nová éra radosti z jazdy v kompaktnom SAV
Model BMW iX1 xDrive30 je prvým elektromobilom s pohonom všetkých kolies, ktorý značka predstavila v segmente prémiových kompaktných vozidiel. Dve vysoko integrované pohonné jednotky na prednej a zadnej náprave poskytujú kombinovaný výkon 230 kW (313 k) (vrátane dočasného zvýšenia výkonu) a celkový krútiaci moment 494 Nm. Elektrický systém pohonu všetkých kolies zaisťuje vo všetkých situáciách špičkovú trakciu a smerovú stabilitu. Model BMW iX1 xDrive30 zvládne šprint z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy.
Piata generácia elektrického pohonu BMW eDrive navyše zahŕňa aj vysokoúčinnú technológiu nabíjania vozidla vrátane vylepšeného softvéru nabíjania, ktorý sa nachádza aj v novom modeli BMW i7 a vysokonapäťovú batériu umiestnenú naplocho v spodnej časti vozidla, ktorej vysoká energetická hustota dáva vozidlu dojazd do vzdialenosti 413 – 438 kilometrov.
Plug-in hybridné modely so zvýšeným elektrickým dojazdom, benzínové a naftové motory so 48 V mild hybridnou technológiou. Elektrický pohon BMW eDrive piatej generácie sa využíva aj v plug-in hybridných verziách nového modelu BMW X1, čo znamená výrazný pokrok oproti predchádzajúcej generácii v oblasti športových schopností, účinnosti a kapacity nabíjania. Výrazne sa zvýšil aj elektrický dojazd.
Nový modelový rad BMW X1 príde na trh s paletou konvenčných spaľovacích motorov s dvomi benzínovými a dvomi naftovými jednotkami z novej modulárnej generácie motorov spoločnosti BMW Group s označením Efficient Dynamics. Druhá generácia 48 V mild hybridnej technológie s elektromotorom integrovaným do sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky Steptronic pomáha zvýšiť efektivitu a výkon dvoch najvýkonnejších motorov.
To umožňuje štvorvalcovému modelu BMW X1 xDrive23i produkovať maximálny výkon 160 kW (218 k) (kombinovaný výkon spaľovacieho motora s výkonom až 150 kW (204 k) a integrovaného elektromotora s výkonom až 14 kW (19 k)). Súčasťou ponuky na začiatku predaja je aj model BMW X1 sDrive18i poháňaný trojvalcovým motorom s výkonom 115 kW (156 k).
Štvorvalcový naftový motor je v novom modeli BMW X1 xDrive23d spojený s mild hybridnou technológiou poskytuje maximálny výkon 155 kW (211 k) (vyvinutý kombináciou spaľovacieho motora s výkonom až 145 kW (197 k) a integrovaného elektromotora s výkonom až 14 kW (19 k)). Štvorvalcový naftový agregát v novom modeli BMW X1 sDrive18d generuje výkon 110 kW (150 k).
Všestranný model ponúka optimálnu kombináciu ovládateľnosti a komfortu jazdy
Bez ohľadu na použitý systém pohonu sa všetky verzie nového modelového radu BMW X1 v každej situácii vyznačujú skvelými jazdnými vlastnosťami a prinášajú pre značku typickú radosť z jazdy. Sofistikovaná technológia podvozku kompaktného všestranného vozidla vytvára dokonale harmonickú rovnováhu medzi športovým a agilným ovládaním na jednej strane a komfortom na dlhé vzdialenosti na strane druhej. Všetky potrebné predpoklady pritom vytvára konštrukcia karosérie, ktorá znižuje hmotnosť a zároveň zvyšuje tuhosť. K tomu sa pripájajú dlhý rázvor, širší rozchod ako mal predchádzajúci model a cielené vylepšenia jednokĺbovej prednej nápravy aj trojprvkovej zadnej nápravy.
V novom modelovom rade BMW X1 sa štandardne nachádza protipreklzové systém kolies umiestnený v blízkosti akčného člena, ktoré prospieva trakcii aj smerovej stabilite. Medzi ďalšie novinky patria integrovaný brzdový systém a dodatočné tlmenie na prednej náprave závislé od zdvihu. Na požiadanie dodávaný adaptívny M podvozok ponúka adaptívne tlmiče, športové riadenie a zníženie svetlej výšky o 15 milimetrov.
Zdroj: BMW