Aktuálny PEUGEOT 3008 je bestseller, ktorý za posledných 7 rokov oslovil viac ako 1 320 000 zákazníkov v 130 krajinách. PEUGEOT pokračuje vo svojej ambícii ponúknuť elektrickú alternatívu v celom svojom modelovom rade už v roku 2025 a do roku 2030 predávať všetky svoje modely v Európe výlučne so 100% elektrickým pohonom. Odhalením modelu E-3008 vstupuje do novej éry.
PEUGEOT E-3008 je prvým modelom, ktorý využíva úplne novú platformu STLA Medium od Stellantisu, posúvajúcu značku na vyššiu úroveň. Táto inovatívna platforma bola navrhnutá tak, aby z hľadiska kritérií, ktoré sú pre zákazníkov najdôležitejšie, ponúkla v rámci svojej triedy tie najlepšie parametre: dojazd (až 700 km), čas nabíjania (30 minút), potešenie z jazdy, výkon, efektívnosť, online služby a funkcie (plánovač ciest, inteligentné nabíjanie, nabíjanie externých spotrebičov a aktualizácie na diaľku).
PEUGEOT E-3008 sa bude vyrábať výlučne v závode v Sochaux vo Francúzsku a bude v predaji od februára 2024.
Pre sprehľadnenie výberu budú v ponuke budú dve úrovne výbavy, Allure a GT, s 3 voliteľnými balíkmi a s tromi čisto elektrickými pohonnými jednotkami : 210k, 230k s predĺženým dojazdom (Long Range) a 320k Dual Motor (pohon 4×4). V závislosti od trhu budú dostupné aj hybridné verzie.
NOVÝ MODEL E-3008 PRICHÁDZA S KREATÍVNYM DIZAJNOM TEJ NAJVYŠŠEJ ÚROVNE
Nový E-3008 je okamžite rozpoznateľný podľa štýlu, spájajúceho SUV so siluetou fastbacku. Vďaka svojim dynamickým a aerodynamickým líniám (Cx 0,28) nový E-3008 spája eleganciu, efektívnosť a priestrannosť. Dynamickosť mačacích línií nového E-3008 pramení aj z vyvážených proporcií vozidla (dĺžka: 4,54 m, šírka: 1,89 m, výška: 1,64 m), ktoré zostáva jedným z najkompaktnejších v kategórii 100 % elektrických SUV v segmente C, pričom poskytuje dostatok priestoru pre cestujúcich a batožinu.
Nový PEUGEOT E-3008 prichádza s výrazne zmenenou prednou časťou. Zatiaľ čo ikonický svetelný podpis s tromi pazúrmi zostáva bezo zmien, radikálne prepracované sú svetlomety a aj predná maska. Predná maska nového E-3008 zvýrazňuje elektrické gény tohto modelu. Celá predná časť je navrhnutá okolo nového loga PEUGEOT, integruje nový svetelný podpis a vďaka postupnej zmene vo farebnom odtieni aj “neohraničenú” masku chladiča. Vo všetkých verziách sú svetlomety vybavené technológiou LED. Model E-3008 GT je štandardne vybavený novou technológiou značky PEUGEOT, nazvanou PIXEL LED. Tá automaticky prispôsobuje tvar svetelného kužeľu podmienkam na ceste, pričom zachováva optimálne osvetlenie bez rušenia ostatných účastníkov cestnej premávky.
PEUGEOT vylepšil typickú zadnú zošikmenú líniu karosérie fastbacku „plávajúcim“ spojlerom. Tento inovatívny prvok nielen zvýrazňuje zošikmenú siluetu karosérie nového E-3008, ale zároveň aj optimalizuje aerodynamiku. Veľkorysá zadná časť nového E-3008 ponúka dynamický štýl, zvýraznený symbolickým svetelným podpisom s tromi pazúrmi vo verzii GT v 3D prevedení pri zachovaní nadštandardného priestoru v druhom rade a veľkého objemu batožinového priestoru (520 litrov, bez ohľadu na motor), ktorý je rovnaký ako v predošlej verzii 3008.
Priestor pre posádku s dôrazom na hi-tech a kvalitu spracovania
Okrem impozantného 21-palcového plávajúceho (voľne stojaceho) panoramatického displeja, ktorý je súčasťou nového ergonomického riešenia PEUGEOT Panoramic i-Cockpit zvýrazňuje atraktivitu a technologický charakter priestoru pre cestujúcich aj ambientné LED podsvietenie, ktoré si možno prispôsobiť v 8 rôznych farbách. Toto osvetlenie sa odráža v elegantnom obložení z pravého hliníka ťahajúce sa cez celú palubnú dosku a voľne prechádzajúce až do priestoru dverí. Kombinácia hliníka s ľahkou vzorovanou látkou vyvára jedinečný harmonický pocit, daný použitím prémiových materiálov.
EMÓCIE: NOVÝ PEUGEOT PANORAMIC i-COCKPIT™ PRE VÄČŠÍ ZÁŽITOK Z JAZDY
Elegancia a inovatívnosť, ktoré sú na modeli E-3008 viditeľné na prvý pohľad zvonku, sa prenášajú aj do interiéru. Nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® posúva radosť z jazdy na vyššiu úroveň. Kreatívne tímy značky PEUGEOT sa rozhodli spojiť dva z troch základných prvkov ergonomického riešenia i-Cockpit®, vyvýšený prístrojový panel a veľký centrálny dotykový displej. Tie sú teraz integrované do zakrivenej panoramatickej obrazovky tvorenej jedným 21-palcovým panelom s vysokým rozlíšením, ktorý siaha od ľavého konca palubnej dosky prakticky až po stredovú konzolu.
Táto voľne stojaca panoramatická obrazovka skutočne vyzerá tak, akoby sa nad prístrojovou doskou vznášala. Tento „plávajúci“ efekt umocňuje ambientné LED podsvietenie, ktorého zdroj je umiestnený pod obrazovkou. Pozícia tejto 21-palcovej panoramatickej obrazovky bola navrhnutá s ohľadom na optimálnu ergonómiu. Preto je mierne zakrivená smerom k vodičovi, pričom však zostáva dokonale čitateľná aj pre spolujazdca. Tento digitálny panel s naozaj výnimočnou veľkosťou a kvalitou zobrazenia tak spája dve kľúčové funkcie riešenia PEUGEOT i-Cockpit®: Na ľavej strane panoramatickej obrazovky nad kompaktným volantom zobrazuje digitálny prístrojový panel všetky informácie týkajúce sa jazdy (rýchlosť, výkon, jazdných asistentov, tok energie).
Na pravej strane panoramatickej obrazovky, v strede palubnej dosky, je časť dotykovej obrazovky dostupná pre vodiča aj spolujazdca. Dá sa použiť na ovládanie kúrenia/klimatizácie, navigácie, multimédií/pripojených externých zariadení atď.
Vo výbavovej verzii Allure modelu E-3008 sa nový PEUGEOT i-Cockpit® štandardne skladá z dvoch 10-palcových digitálnych displejov integrovaných do jedného panoramatického panela, čo poskytuje rovnaký plávajúci efekt ako 21-palcový displej. Verzia GT je štandardne vybavená jedným 21-palcovým displejom. Nový PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® má úplne novú architektúru. Je inovatívny v tom, že panoramatická obrazovka je upevnená na palubnej doske pomocou mechanizmu, neviditeľného z priestoru pre cestujúcich. Toto riešenie zlepšuje dostupnosť a viditeľnosť informácií zobrazovaných na 21-palcovom panoramatickom dotykovom displeji.
V centrálnej časti prístrojovej dosky sú umiestnené i-Toggles, plne individualizovateľné dotykové virtuálne ovládače, ktoré možno naprogramovať tak, aby poskytovali rýchly prístup k 10 obľúbeným funkciám používateľa: zavolanie obľúbenému kontaktu, spustenie navigácie k často používanému cieľu, naladenie rádia na obľúbenú stanicu, nastavenie ideálnej teploty klimatizácie a pod. Stredová konzola je priestranná a prehľadná, navrhnutá tak, aby sa zväčšil úložný priestor a priestor pre predného spolujazdca. Ten si môže užívať príjemný a otvorený priestor, ktorý ho nijako neobmedzuje.
Kompaktný volant, ktorý je od úplného začiatku základným prvkom PEUGEOT i-Cockpit®, bol kompletne prepracovaný, aby poskytoval ešte lepší pocit z jazdy a väčší komfort riadenia. Zachoval si prirodzene svoju kompaktnosť, ale má modernejší dizajn. Prepracovaná stredová časť je menšia a je izolovaná od ramien volantu, aby pôsobila levitujúcim dojmom, podobne ako panoramatická obrazovka nad palubnou doskou.
Interiér nového E-3008 ponúka cestujúcim zážitok z relaxu vo veľkorysom a presvetlenom priestore. Nové predné sedadlá, kombinujúce vo verzii Allure bežnú látku a látku TEP (Tissu Enduit Polyuréthane – látka s polyuretánovou vrstvou s efektom kože), respektíve TEP a Alcantaru vo verzii GT – ponúkajú výnimočný komfort. Sedadlá sú anatomicky tvarované a ako výplň je v nich použitá pena s vysokou hustotou. Predné sedadlá nového E-3008 majú prestížny certifikát AGR (Aktion für Gesunder Rücken), ktorý udeľuje nemecká Asociácia lekárov a terapeutov, zaoberajúca sa výskumom v oblasti prevencie bolestí chrbta. Vo verzii GT sú navyše odvetrávané a vybavené masážnou funkciou, zadné sú vyhrievané. Vôbec po prvýkrát v modelovom rade PEUGEOT môžu byť predné sedadlá vybavené adaptívnymi dofukovacími bočnicami. Tie sa elektricky nafukujú alebo vyfukujú, aby sa dokonale prispôsobili tvaru pasažierovho tela.
Pre zlepšenie kvality vzduchu v kabíne je nový PEUGEOT 308 SW vybavený systémom AQS (Air Quality System), ktorý nepretržite monitoruje kvalitu vzduchu vstupujúceho do kabíny a v prípade potreby je schopný automaticky aktivovať vnútorný okruh. Vo verzii GT je doplnený systémom Clean Cabin, slúžiacim na odfiltrovanie škodlivých plynov a drobných pevných častíc. Úroveň kvality vzduchu v kabíne je zobrazovaná v pravej časti panoramatickej obrazovky.
Mimoriadne kvalitná zvuková izolácia môže byť ešte vylepšená akusticky laminovanými prednými oknami dostupnými na želanie v kombinácii so špičkovým hi-fi systémom Focal®, ktorý je výsledkom niekoľkoročnej spolupráce medzi dizajnérmi spoločnosti PEUGEOT
a francúzskym špecialistom na high-endové audio, spoločnosťou FOCAL.
Dynamický podvozok pre vyššiu efektívnosť a radosť z jazdy
E-3008 plne zodpovedá nárokom, spojeným vysokou reputáciou značky PEUGEOT v oblasti jazdnej stability a radosti z jazdy. Nová platforma STLA Medium zahŕňa aj novú prednú a zadnú nápravu, navrhnuté sú pre zlepšenie dynamických vlastností auta. K zlepšenej dynamike prispieva aj samotná architektúra platformy, maximalizujúca využitie ľahkých a vysokopevnostných materiálov a znižujúca ťažisko vozidla vďaka optimálnemu umiestneniu jednovrstvovej batérie čo najnižšie medzi nápravami.
Štyri jazdné režimy pre optimálny výkon
Vodič si môže pomocou ovládača umiestneného na stredovej konzole vybrať medzi štyrmi jazdnými režimami, umožňujúcimi optimálne prispôsobenie výkonu E-3008 želaniu vodiča a podmienkam na ceste:
- Normálny (štandardný) režim. Je to predvolený režim. Výkon a krútiaci moment sú mierne znížené, keď je plynový pedál stlačený na 0 až 70 %, nad 70 % je k dispozícii maximálny výkon a maximálny krútiaci moment.
- Eco režim. Umožňuje plynulejšiu jazdu so zníženou spotrebou energie vďaka špecifickému nastaveniu plynového pedála, s obmedzeným maximálnym výkonom a krútiacim momentom a zníženým výkonom kúrenia a klimatizácie.
- Športový režim. Ponúka dynamickejšiu jazdu vďaka špecifickému nastaveniu posilňovača riadenia, akcelerátora a aj prevodovky.
- Režim 4×4 (ak je ním auto vybavené). Tento režim je k dispozícii pri rýchlostiach do 135 km/h a prenáša výkon na všetky 4 kolesá, keď sa zhorší trakcia a povrch vozovky sa stáva klzkým (sneh, blato atď.).
Rozšírené možnosti polo-autonómnej jazdy
PEUGEOT robí ďalší krok smerom k polo-autonómnej jazde so systémom Drive Assist Plus, ktorý je k dispozícii pre nový E-3008. Tento systém pomáha vodičovi využívaním informácií nielen zo všetkých senzorov (kamery, radar atď.), ale aj informácií z on-line navigačného systému.
Tento asistenčný systém je navrhnutý tak, aby uľahčil vodičovi jazdu po diaľniciach a cestách s viacerými jazdnými pruhmi, jeho súčasťami sú:
- Adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go a asistentom udržiavania v jazdnom pruhu. Reguluje riadenie a rýchlosť nového E-3008 tak, aby auto jazdilo vo zvolenom jazdnom pruhu rýchlosťou, ktorú si vodič zvolil.
- Poloautomatická zmena jazdného pruhu. Umožňuje na želanie vodiča zmenu jazdného pruhu. Jednoducho aktivujte smerovku a zmenu potvrdíte stlačením tlačidla „OK“ na volante, systém vás následne nasmeruje do nového jazdného pruhu.
- Včasné upozornenie na zmenu rýchlosti. Eviduje akúkoľvek zmenu rýchlostného limitu vďaka čítaniu dopravných značiek a informáciám z on-line navigačného systému a odporučí vodičovi, aby upravil nastavenie adaptívneho tempomatu. Ak zaznamená dážď, systém okamžite navrhne zníženie rýchlosti v súlade s rýchlostným limitom, napríklad zo 130 na 110 km/h na diaľnici.
Pri využívaní čiastočne autonómneho riadenia sa vyžaduje aktívne potvrdenie vodiča. Senzory neustále kontrolujú, čí má vodič ruky na volante.
Elektrická platforma, nastavujúca nové štandardy
PEUGEOT E-3008 je prvým modelom, ktorý využíva úplne novú platformu STLA Medium od Stellantisu. Je navrhnutá pre budúce elektrické vozidlá skupiny a na trhu nastavuje nové štandardy. Platforma STLA Medium navrhnutá priamo pre batériové elektromobily («BEV-by-design» ) sa môže pochváliť rekordnou kapacitou batérie, umiestnenej “medzi kolesami” – tá môže byť až 98 kWh pri zachovaní krátkeho rázvoru (2,73 m pre E-3008). Tento efektívny dizajn umožňuje E-3008 najlepší dojazd vo svojej kategórii (až 700 km)
Nový E-3008, ktorý bol od začiatku navrhnutý ako elektrický model, umožňuje výber z 3 plne elektrických agregátov s nulovými emisiami (certifikácia podľa protokolu WLTP ešte prebieha), ktoré dokážu naplniť očakávania všetkých zákazníkov:
- dojazd 525 km, poháňaná jedna náprava, 210 koní/157 kW,
- dual motor (verzia s dvomi motormi) s dojazdom 525 km, pohon 4×4, 320 koní/240 kW,
- s predĺženým dojazdom 700 km, poháňaná jedna náprava, 230 koní/170 kW.
Nová generácia synchrónnych motorov s permanentnými magnetmi ponúka väčší výkon a vyššiu účinnosť. Verzie s pohonom 2 kolies poskytujú výkon 157 kW (343 Nm) alebo 170 kW (343 Nm). Verzia s dvomi motormi a pohonom 4 kolies poskytuje celkovo 240 kW (157 kW a 343 Nm vpredu, 83 kW a 166 Nm vzadu).
Pre elektromotor slúži ako zdroj vysokonapäťová 400V lítium-iónová batéria s chemickým zložením NMC (nikel, mangán a kobalt), ktorá sa nachádza pod podlahou. Ostatné prístroje využívajúce elektrickú energiu (svetlá, infotainment, atď.) sú naďalej napájané 12V batériou, ktorá sama získava energiu z vysokonapäťovej batérie cez menič. Existujú tri technické špecifikácie vysokonapäťovej batérie (schvaľovanie podľa protokolu WLTP ešte prebieha):
- Dojazd 525 km pri kapacite 73 kWh,
- Verzia dual motor (4×4) s dojazdom 525 km pri kapacite 73 kWh,
- Verzia s predĺženým dojazdom 700 km pri kapacite 98 kWh.
Tepelný manažment batérie využíva cirkulujúcu chladiacu kvapalinu na zabezpečenie
ultra-rýchleho nabíjania, optimalizovaného dojazdu a dlhšej životnosti.
Tepelné čerpadlo tiež prispieva k tepelnému komfortu pasažierov a zároveň šetrí energiu batérie.
Na batériu je poskytovaná záruka 8 rokov (alebo 160 000 km) pri zachovaní jej kapacity
na úrovni 70 %.
Zdroj: Peugeot