Od vzniku samostatnej Slovenskej republiky uplynulo už 30 rokov, pričom rovnaké jubileum oslavuje aj slovenské zastúpenie značky Škoda. Aj keď je v histórii Slovákov domáca „škodovka“ zapísaná oveľa dlhšie, až v modernej ére samostatnosti dosiahla značka skutočne významné míľniky. Vedeli ste, že za ostatných 30 rokov Škoda Auto Slovensko dodala zákazníkom celkovo až 626 059 automobilov? To znamená, že v priemere každý šiesty Slovák vlastnil alebo vlastní niektorý z modelov Škoda. Historicky najpredávanejším modelom naprieč generáciami je obľúbený hatchback Fabia.
Keď sa obzrieme a vidíme všetky tie míľniky, ktoré sme dosiahli, dá sa povedať, že sme so značkou Škoda motorizovali Slovensko. Modely ako Felicia, Fabia, Octavia, ale aj Superb, Yeti, Karoq, Kodiaq či Kamiq patria z dlhodobého hľadiska medzi najobľúbenejšie modely z nášho portfólia,“ zhodnotil Jaroslav Hercog, riaditeľ spoločnosti Škoda Auto Slovensko a dodal: „Práve toto ohliadnutie sa späť nám dáva ďalší vietor do plachiet a energiu pre ďalší rast, aby sme aj naďalej spoločne budovali tento lovebrand a získali si srdcia ďalších slovenských motoristov i v dobe transformácie do budúcnosti.”
Spoločnosť Škoda Auto Slovensko vznikla v apríli roku 1993 a zaujímavosťou je, že práve vďaka popularite vozidiel Škoda sa stala kontinuálnou jednotkou na domácom automobilovom trhu. Túto pozíciu neohrozeného lídra si pritom zachováva dodnes, kedy zákazníkom za ostatných 30 rokov dodala už viac ako 626 tisíc vozidiel. Rekordy ju pritom sprevádzali prakticky už od samých začiatkov. Už v roku 1996 si Škoda Auto Slovensko pripísala prvý míľnik – 50 tisíc dodaných vozidiel. Iba ďalšie dva roky (1998) trvalo, aby slovenským motoristom dodala raz toľko vozidiel – 100 tisíc. Za ďalšie štyri roky (2002) tento počet znásobila na 250 000 dodaných vozidiel a v roku 2018 toto číslo zdvojnásobila. Pol milióna dodaných vozidiel si tak slovenské zastúpenie značky pripísalo pri oslavách svojho 25. výročia.
Historicky najpredávanejším vozidlom naprieč generáciami sa pritom stal obľúbený hatchback Fabia, ktorý tvorí tretinu celkových dodávok. Slováci si tak od jej predstavenia zakúpili až 212 172 kusov Fabie. Prirodzene, druhým najobľúbenejším vozidlom je Octavia so 151 907 dodanými kusmi. Model Octavia zároveň predstavoval historický míľnik a najmä prvá generácia významnou mierou prispela k motorizácii Slovenska v jeho modernej ére.
Tretie miesto obsadil niekdajší rekordér – svojho času absolútna jednotka v predajoch – model Felicia, za ktorého volant si sadlo 126 945 majiteľov. Štvrtá priečka patrí modelu Superb (20 231 ks). Prvú päťku uzatvára dnes už legendárny model Favorit (13 807 ks). O tom, že SUV a priestranné modely sú vyhľadávané zákazníkmi, svedčia aj ďalšie umiestnenia v rebríčku, ktorý ďalej tvorí Karoq (11 004 ks), Yeti (10 840 ks), ktoré bolo vôbec prvým SUV značky Škoda, a Kodiaq (9 147 ks). Darilo sa tiež kombi verzii Favoritu – Forman, ktorého sa predalo 9048 kusov, nasledovaný aktuálne veľmi populárnym modelom Scala s počtom 8 570 kusov. Top dvanástku uzatvára Kamiq (8 056 ks) a Roomster (7 922 ks).
Na oslavu týchto míľnikov a jubilejného 30. výročia pôsobenia si pripravila Škoda Auto Slovensko ako oslavu cenovo výhodné modely 30 edition, ktoré ponúknu nadštandardnú základnú výbavu a hodnotné benefity, ako napr. servisný balík Basic na 5 rokov, resp. 75 000 km a finančný bonus až do výšky 1 200 eur. Tieto modely tak nie sú len ozdobené špeciálnou plaketkou, ale sú tak akýmsi poďakovaním pre zákazníkov, ktorí so značkou Škoda ostávajú dlhé roky. „Pri príležitosti našich osláv sme chceli priniesť aj niečo zaujímavé pre zákazníkov, a tak sa zrodila 30 edition, ktorá prináša množstvo benefitov pre modely Fabia, Scala, Kamiq či Karoq. Vďaka nej získajú zákazníci, ktorí sú verní značke Škoda bohatšiu výbavu, cenové zvýhodnenie, ale najmä päť rokov pohody so servisným balíkom zdarma,“ vysvetlil Jaroslav Hercog.
A čo čaká značku v ďalšom období? Pred tridsiatimi rokmi začínala s jedným modelom (Felicia), dnes zákazníkom ponúka Škoda Auto Slovensko celkovo osem modelov v 35 rôznych prevedeniach. Čoskoro k nim pribudnú aj ďalšie novinky, ktoré značka chystá v rámci svojej expanzie v oblasti elektromobility, ktorý započala už modelom Citigo iV a neskôr prvým plne elektrickým SUV Enyaq iV. Dnes sa značka ďalej sústredí na jej rozvoj, ako aj zatraktívnenie. Do roku 2026 pritom automobilka sľúbila predstaviť ďalšie elektromobily vrátane nižších segmentov než je súčasný Enyaq iV. Už čoskoro tak na fanúšikov značky čakajú ďalšie novinky, o ktorých bude možné zistiť viac informácií na www.skoda-auto.sk alebo v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda.
Zdroj: Škoda