Už koncom augusta bude mať svetovú premiéru nový Volkswagen Passat Variant. Automobilka v predstihu zverejnila prvé detaily novej generácie modelového radu Passat, v ktorej bude iba jedna verzia karosérie – obľúbené kombi Variant. Nový model prináša množstvo inovácií, ako napríklad intuitívnu koncepciu zobrazovania a ovládania infotainmentu, vysoko kvalitný interiér, novú adaptívnu reguláciu podvozka, sedadlá na úrovni luxusnej triedy a pohon plug-in-hybrid s elektrickým dojazdom do 100 kilometrov. Nový Passat Variant sa začne predávať v prvom štvrťroku 2024. Je to už deviata generácia celosvetovo najúspešnejšieho modelu strednej triedy, z ktorého sa za 50 rokov výroby predalo vyše 30 miliónov exemplárov.
Volkswagen pri vývoji nového modelu Passat Variant naplno využil potenciál modulárnej stavebnice komponentov s priečne uloženým motorom v novom vývojovom stupni, skrátene MQB evo. Nanovo koncipovaná architektúra interiéru. Použitím vysoko kvalitných materiálov a efektívnym tlmením hluku sa celková kvalita a komfort posunuli na novú úroveň. Na želanie si zákazníci môžu objednať ergonomické predné sedadlá ergoActive, ktoré sú vybavené elektrickým nastavovaním (podľa modelu a verzie vybavenia až do 14 smerov), ako aj rozlične konfigurovateľnými masážnymi a klimatizačnými funkciami.
Nová koncepcia zobrazovania a ovládania infotainmentu. Nová architektúra interiéru modelu Passat Variant dôsledne využíva spätnú väzbu od zákazníkov značky. Cieľom je čo najintuitívnejšie ovládanie. Preto nový Passat dostal úplne nový kokpit a systém infotainmentu. Nový sériový displej infotainmentu má uhlopriečku 32 cm (12,9 palca). Na želanie bude k dispozícii aj nový displej s uhlopriečkou 38 cm (15 palcov). Pod displejom infotainmentu sú osvetlené dotykové posúvače (Touch-Slider) na nastavovanie teploty na oboch stranách kabíny a reguláciu hlasitosti. Okrem toho bude Volkswagen na želanie ponúkať nový head-up-displej, premietajúci informácie na predné okno a tým do virtuálneho priestoru pred vozidlo. A multifunkčný volant dostal opäť fyzické tlačidlá aby bolo ovládanie ešte ľahšie a jednoznačnejšie.
Pretože všetky verzie budú mať štandardne dvojspojkovú prevodovku DSG, namiesto radiacej/voliacej páky na stredovom tuneli má nový Passat Variant ovládanie prevodovky páčkou na pravej strane stĺpika riadenia. Jej otočením dopredu sa aktivuje režim jazdy dopredu (D), otočením dozadu spiatočka (R) a zatlačením zboku parkovacia brzda (P) – celkom jednoducho a intuitívne, rovnako ako pri elektrických modeloch ID. Buzz a ID.7. Viac miesta vzadu. Nový Passat Variant je výrazne dlhší ako jeho predchodca. Nová dĺžka (plus 14 centimetrov) a predĺžený rázvor (plus 5 centimetrov) prispeli k zväčšeniu priestoru na nohy na zadných sedadlách o 5 centimetrov a zväčšeniu batožinového priestoru. Jeho základný objem vzrástol o 40 litrov na 690 litrov, maximálny objem pri sklopených zadných operadlách vzrástol dokonca o 140 litrov až na 1920 litrov.
Nový podvozok DCC Pro a integrácia manažéra jazdnej dynamiky. Podvozok nového modelu zdokonaľujú rozličné konštrukčné opatrenia ako napríklad modifikovaná geometria a pevnejšie ramená zachytávajúce bočne sily štvorprvkovej zadnej nápravy, zvyšujúce jej stabilitu. Elektromechanický posilňovač riadenia má nové vyladenie, priečne skrutné stabilizátory boli modifikované, rovnako ako tlmiče pruženia. Aj bezprostrednejší prevod riadenia a predĺžený rázvor majú pozitívny vplyv na jazdné vlastnosti modelu Passat Variant.
Okrem toho Volkswagen ponúka pre novú generáciu svojho bestsellera za príplatok zdokonalené generáciu adaptívneho podvozka DCC Pro s 2-ventilovými tlmičmi pruženia. Systém permanentne reaguje na povrch cesty a jazdnú situáciu a pri regulácii charakteristiky tlmičov zohľadňuje parametre ako riadenie, brzdenie a zrýchľovanie. Pri tom riadiaca jednotka v zlomku sekundy vypočítava ideálne tlmenie individuálne pre každé koleso a podľa toho nastavuje tlmiče. Konštrukcia tlmičov s 2 ventilmi umožňuje oddelene regulovať tvrdosť tlmičov v tlaku a ťahu. Vodič môže individuálne nastaviť charakteristiku podvozka DCC od veľmi komfortného po výrazne športový.
K sériovému vybaveniu patrí tzv. manažér jazdnej dynamiky – systém stavebnice MQB, ktorý mal premiéru v aktuálnom Golfe GTI. Tento systém ovláda funkcie elektronickej uzávierky diferenciálu (XDS) a zložku priečnej dynamiky prostredníctvom tlmičov DCC Pro. Pomocou individuálnych zásahov brzdami na jednotlivých kolesách a selektívnych zmien tvrdosti tlmičov manažér jazdnej dynamiky zlepšuje ovládateľnosť, vozidlo je neutrálnejšie, stabilnejšie, agilnejšie a precíznejšie sa ovláda. Optimálne osvetlenie cesty. Passat Variant má pri vyšších verziách vybavenia adaptívne svetlomety „IQ.LIGHT – HD LED Matrix“ novej generácie. Vysoko výkonné svetlomety, ktoré sú oproti predchodcovi kompaktnejšie majú nové diaľkové svetlá high-tech s dosahom približne 500 metrov. Na zadnej časti karosérie má nový Passat Variant LED svetlá vzájomne prepojené svietiacou linkou.
TDI, TSI, eTSI a eHybrid. Vďaka MQB sú pre nový Passat Variant k dispozícii rozličné systémy pohonu. Na výber sú štvorvalcové turbodúchadlom prepĺňané motory s priamym vstrekovaním paliva – naftové (TDI), benzínové (TSI), benzínové mild-hybridné (eTSI) a systémy plug-in-hybrid (eHybrid) na báze benzínového motora. Elektrický dojazd systémov plug-in hybrid je oproti predchodcovi predĺžený až do 100 kilometrov. Okrem toho sa všetky verzie eHybrid rýchlejšie nabíjajú na nabíjačke alebo wallboxe so striedavým prúdom (AC) a po prvý raz sa dajú nabíjať aj zrýchlene na nabíjačke s jednosmerným prúdom (DC).
Výroba pre všetky trhy v Bratislave. Nový Passat sa bude pre všetky trhy vyrábať v závode Volkswagen Slovakia v Bratislave, ktorý sa kvalitou výroby tradične umiestňuje na špičke medzi 119 závodmi koncernu Volkswagen na celom svete.
Zdroj: Volkswagen