Modely s karosériou typu SUV sa aktuálne tešia obrovskému záujmu aj pri značke Volkswagen. Kompaktné SUV Tiguan je zároveň najúspešnejším SUV v Európe a jedným z najpredávanejších modelov tejto kategórie na celom svete. Doteraz z neho Volkswagen vyrobil už viac ako 6 miliónov exemplárov. V roku 2019 bol s približne 911.000 exemplármi opäť najžiadanejším modelom značky aj celého koncernu Volkswagen. Nemci prednedávnom prišli s hĺbkovou modernizáciou svojho nosného modelu.
Tiguan druhej generácie, ktorý mal premiéru v septembri 2015 a predávať sa začal v apríli 2016, na rozdiel od predchodcu využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB. Táto technická báza umožnila zväčšenie rázvoru a tým priestrannejšiu kabínu. V roku 2017 nasledovala verzia Allspace s rázvorom predĺženým o 110 mm a modifikovanou prednou i zadnou časťou karosérie. V kabíne môže byť na želanie 5 alebo 7 sedadiel. Interne Základný päťmiestny Tiguan má objem batožinového priestoru 615 až 1.655 litrov, päťmiestny Tiguan Allspace poskytuje 760 až 1.920 litrov a sedemmiestny má Tiguan Allspace objem batožinového priestoru od 700 do 1.755 litrov.
Kompletne nová predná časť karosérie
Vizuálne sa modernizovaný Tiguan dá rozoznať najmä podľa novej prednej časti karosérie. Kapota motora je vyššia, nová maska chladiča s LED svetlometmi je širšia. V strede masky dominuje nové logo VW. Na dverách batožinového priestoru je pod novým logom v strede nápis “Tiguan”.
Nové motory
Volkswagen nanovo usporiadal aj portfólio motorov. Významnou novinkou je Tiguan eHybrid s pohonom plug-in hybrid s maximálnym systémovým výkonom 245 koní, ktorý prispieva k elektrifikácii pohonov značky. S dostatočne nabitou batériou sa Tiguan eHybrid vždy rozbieha v elektrickom režime, pričom môže dosiahnuť maximálnu rýchlosť 130 km/h. Dojazd s elektrickým pohonom je 50 km podľa WLTP. V hybridnom režime elektromotor pri akcelerácii podporuje benzínový motor 1.4 TSI a pri spomaľovaní rekuperáciou premieňa kinetickú energiu na elektrickú. Osobitú jazdnú dynamiku umožňuje režim “GTE”, ktorý sa aktivuje tlačidlom vedľa voliacej páky dvojspojkovej prevodovky DSG. V tomto režime spaľovací motor a elektromotor spolu poskytujú maximálny systémový výkon.
Inovácie zamerané na ochranu životného prostredia sa uplatňujú aj pri iných druhoch pohonu. V tomto modelovom rade zvlášť obľúbené turbodiesele TDI dostali dva za sebou umiestnené katalyzátory SCR so samostatnými dýzami na vstrekovanie AdBlue – systém Twindosing. Jeden katalyzátor je umiestnený blízko motora, vďaka čomu dosahuje už krátko po štarte optimálnu prevádzkovú teplotu. Druhý katalyzátor je vo výfukovom potrubí pod podlahou kabíny, preto sú doňho vstupujúce výfukové plyny chladnejšie približne o 100 stupňov Celzia. Tento katalyzátor zabezpečuje čistenie výfukových plynov hlavne pri veľkom zaťažení, napríklad rýchlej jazde po diaľnici alebo jazde s prívesom.
Treťou novinkou je Tiguan R, ktorý predstavuje rozšírenie modelového radu o vysoko výkonnú športovú verziu. Poháňa ho benzínový štvorvalec motor 2.0 TSI, dosahujúci maximálny výkon 320 koni. Aby bol Tiguan R rovnako vhodný na každodenné používanie ako aj na športovú jazdu po pretekovom okruhu, Volkswagen preň vyvinul nový systém pohonu všetkých kolies 4MOTION s funkciou vektorového rozdeľovania krútiaceho momentu na zadné kolesá. Vďaka tomu je možné v extrémnych podmienkach preniesť až do 100 percent krútiaceho momentu pripadajúceho na zadnú nápravu na vonkajšie koleso v zákrute. Pomer krútiaceho momentu prenášaného na jednotlivé zadné kolesá ovplyvňuje uhol natočenia volantu, poloha pedála akcelerátora, priečne zrýchlenie, uhlová rýchlosť zatáčania okolo zvislej osi a rýchlosť jazdy. Vodič môže rozdeľovanie krútiaceho momentu a funkciu stabilizačných systémov okrem ovplyvňovať prostredníctvom sériového systému voľby jazdného profilu (Režimy: “Comfort”, “Sport”, “Race”, “Individual”, “Offroad”, “Snow” a “Offroad-Individual”), ako aj digitálnym posúvačom podvozka DCC. Najdynamickejší režim “Race” môže vodič prepnúť priamo tlačidlom “R” na novom multifunkčnom volante.
Tiguan R sa od svojich slabších súrodencov navonok líši špeciálnym predným nárazníkom, zadným nárazníkom s výrazným difúzorom, rozšírenými lemami blatníkov a 20-palcovými diskami z ľahkej zliatiny “Misano”. V interiéri má nové, exkluzívne pre tento model vyvinuté športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, špecifické dekoračné obklady a osvetlené dekoračné lišty na prahoch dverí s logom “R”. Športový kokpit dotvára nový športový multifunkčný volant “R” s páčkami na manuálne ovládanie 7-stupňovej prevodovky DSG a digitálny združený prístrojový panel so špecifickým dizajnom a funkciami.
Ďalšie technické modifikácie zahŕňajú výkonnejšou brzdovú sústavu so zväčšenými kotúčmi, podvozok so zmenšenou svetlou výškou o 10 mm a adaptívnymi tlmičmi “DCC”, ako aj športový koncový tlmič výfuku s dvoma pármi chrómových koncoviek.
Digitalizované ovládanie
Modernizovaný Tiguan má úplne nový dotykový modul ovládania klimatizácie. Okrem dotykových plôch, ktorými sa dajú ovládať aj funkcie ako vyhrievanie sedadiel, vyhrievanie predného a zadného okna, ako aj vyvolať menu klimatizácie, obsahuje aj veľkoryso dimenzované a osvetlené digitálne posúvače (Touch-Slider). Aj nový multifunkčný volant je vybavený osvetlenými dotykovými poľami a posúvačmi.
Cena nového modelu Volkswagen Tiguan sa na Slovenku začína na úrovni 23 990 EUR
Zdroj: Volkswagen