Autoinak.sk

Vynovené Audi SQ7 s brutálnym turbodieslom V8

Model Audi SQ7 je vďaka svojmu motoru V8 TDI o výkone 435 koní špičkovým modelom z radu Q7. Aktuálne toto veľké SUV prichádza v modernizovanej podobe. V interiéri pribudli sériové športové sedadlá, systém MMI navigácia plus, dotykové ovládanie a Audi virtual cockpit so špeciálnym zobrazením. Energický výkon zabezpečuje osemvalec 4.0 TDI s prídavným, elektricky poháňaným kompresorom. Maximálny krútiaci moment dosahuje až 900 Nm. S týmto motorom najväčšie SUV od Audi zrýchľuje za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h. Veľmi zaujímavo vyznieva aj spotreba paliva. Na každých 100 kilometrov spotrebuje SQ7 TDI podľa výrobcu priemerne 7,4 až 7,6 litra nafty

Paralelná 48-voltová elektrická sústava napája elektricky poháňaný kompresor, ktorý podporuje dva turbokompresory keď je ešte prepĺňací tlak malý a vodič pedálom akcelerátora požaduje vysoký výkon. Vďaka tomu motor dosahuje enormný krútiaci moment pri zrýchľovaní z nízkych otáčok a predovšetkým pri rozjazde z miesta. Vo výfukovej sústave motora 4.0 TDI sú dva aktuátory, ktoré modulujú sýty zvuk osemvalca.

Audi SQ7

Rýchlo radiaca 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic a permanentný pohon všetkých kolies quattro prenášajú veľký krútiaci moment motora 4.0 TDI na cestu. Sériové športovo vyladené pneumatické pruženie adaptive air suspension sport s tlmičmi pruženia s elektronickou reguláciou charakteristiky a progresívne riadenie, ktorého prevodový pomer sa mení podľa uhla natočenia volantu, zaručujú vysokú jazdnú dynamiku. Ešte obratnejšie je veľké SUV s riadením všetkých kolies. Pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú v uhle do 5 stupňov proti smeru natočenia predných kolies pre zvýšenie agility a zmenšenie polomeru otáčania. Pri jazde po diaľnici sa zadné kolesá mierne natáčajú v rovnakom smere ako predné kolesá pre zvýšenie stability.

Tretím prvkom kompletu high-tech je športový diferenciál, ktorý ďalej zvyšuje jazdnú dynamiku. Pri rýchlej jazde v zákrute aktívne rozdeľuje krútiaci moment na kolesá zadnej nápravy. Vďaka tomu pri zatáčaní a akcelerácii doslova zatláča SQ7 do zákruty a eliminuje každý náznak nedotáčavosti. Pri vzniku pretáčavosti športový diferenciál stabilizuje veľké SUV prenesením väčšieho podielu krútiaceho momentu na vnútorné koleso v zákrute.

Pohľad do interiéru

Audi SQ7 má aktuálny dizajn rodiny Q doplnený o špecifické detaily vysoko výkonných modelov S. Od základnej verzie Q7 sa líši dvojitými lamelami v maske chladiča Singleframe, krytmi vonkajších spätných zrkadiel v hliníkovom vyhotovení a štyrmi charakteristickými okrúhlymi chrómovanými koncovkami výfuku. Spojlerová lišta v prednom nárazníku je trojrozmerne tvarovaná, nájazdový štít v zadnom nárazníku pôsobí ešte robustnejšie

Nové Audi SQ7 sa v Európe začne predávať koncom septembra

Zdroj: Audi

Exit mobile version