Autoinak.sk

Vynovený Ford Focus dostal výkonné elektrifikované pohonné jednotky a vylepšenou konektivitou

Spoločnosť Ford predstavila nový rodinný model Focus strednej veľkosti, ktorý sa vyznačuje výrazným novým dizajnom, úspornými elektrifikovanými pohonnými jednotkami, ako aj pokročilými technológiami konektivity a asistencie vodičovi, ktoré uľahčia jazdu, zdokonalia vlastníctvo aj zážitok za volantom.

Moderný, svieži dizajn

Nový Focus predstavuje svieži a sebavedomý exteriér, ktorý sa inšpiroval dizajnovou filozofiou spoločnosti Ford „zameranou na človeka“. Každý variant nového modelu Focus tak je výraznou osobnosťou. Kapota s novým dizajnom sa prejavila vo vyššej prednej časti, aby bola výraznejšia v celom modelovom rade. „Modrý ovál“ Ford sa premiestnil z okraja kapoty do stredu väčšej, hornej časti mriežky. Nové LED svetlomety sú súčasťou štandardnej výbavy všetkých variantov nového modelu Focus a obsahujú integrovanú funkciu hmlových svetiel, ktorá umožnila dosiahnuť čistejší a elegantnejší dizajn spodnej prednej časti. Svetlá pritom dodávajú vozidlu charakteristický a cieľavedomý vzhľad. Päťdverové modely a kombi majú zatmavený kryt zadných svetiel, čím získali prémiový vzhľad. Zadné LED svetlá vozidiel s vysokou výbavou majú nový vnútorný dizajn s tmavšou stredovou časťou a novým, nápadným svetelným vzorom.

Nový Ford Focus Kombi Active

Pre nový Focus vo verzii Titanium, ST-Line a Active je okrem balíka X Pack dostupný aj balík Vignale, ktorý umožňuje vytvoriť si vozidlo s dokonalou luxusnou výbavou. Okrem vylepšených úrovní výbavy a interiérových úprav obsahuje balík Vignale aj saténový povrch hornej mriežky chladiča a bočných vetracích otvorov namiesto lakovania vo farbe karosérie a exkluzívny dizajn zliatinových diskov kolies. Nový modelový rad Focus prináša päť nových zliatinových diskov kolies.

Každý nový variant modelu Focus profituje z jedinečných dizajnových detailov, pričom horná časť mriežky chladiča a dizajn prednej časti odrážajú rôzne štýly a viac odlišujú celý modelový rad. Modely s výbavou Connected a Titanium majú širokú hornú mriežku s lesklým chrómovým lemom, ktorá sa vyznačuje výraznými horizontálnymi lištami a ladí s bočnými, dohora nasmerovanými bočnými otvormi vychádzajúcimi zo spodnej mriežky. Séria Titanium má navyše v hornej časti mriežky za tepla lisované chrómové lišty. Športovejší charakter variantu ST-Line inšpirovaný tímom Ford Performance vytvára lichobežníková horná mriežka s jedinečnými proporciami, ktorú podporuje dizajn včelích plástov s lesklým čiernym povrchom spolu so širšími bočnými otvormi a hlbšou spodnou mriežkou. Varianty ST-Line majú aj bočné prahy, zadný difúzor a decentný zadný spojler. Dobrodružný variant Active sa inšpiroval dizajnovými líniami SUV a prináša drsnejší vzhľad. Širšia horná mriežka má výraznejšie zvislé lemy. Hlbšia spodná mriežka a vyššie bočné otvory dopĺňajú vyššiu svetlú výšku vozidla a čierne obloženie karosérie.

Interiér nového Ford Focus

Elektrifikovaný výkon

Do rôznorodého radu pohonných jednotiek patria elektrifikované jednotky, ktoré majú vyššiu efektivitu, kultivovanosť a prinášajú povestný zážitok z jazdy, ktorý je už vyše 20 rokov kľúčovou súčasťou značky Focus. Po zavedení sedemstupňovej automatickej prevodovky Powershift si bude môcť ešte viac vodičov v modeli Focus vychutnať nižšiu spotrebu paliva a vyšší výkon nových hybridných motorov EcoBoost. Spotreba paliva podľa normy WLTP bude na úrovni od 5,2 l/100 km a emisie CO2 od 117 g/km1. Okrem jednoduchšieho zážitku z jazdy zaisťuje dvojspojková prevodovka Powershift plynulé zrýchlenie a hladké, rýchle radenie prevodových stupňov s podraďovaním nadol o tri stupne pre dynamické predbiehacie manévre. V športovom režime podrží automatická prevodovka nižšie prevodové stupne zaradené dlhšie pre športovejšie reakcie a okrem toho ponúka aj manuálne radenie prevodových stupňov, pričom varianty ST Line majú v štandardnej výbave športové radiace páčky. Automatická prevodovka Powershift podporuje nízku spotrebu paliva, pretože hybridný motor udržiava v optimálnych otáčkach, kde má najnižšiu spotrebu. Okrem toho umožňuje funkciu systému automatického štartovania a vypínania motora pri rýchlosti nižšej ako 12 km/h.

Nový Focus s 1,0-litrovým motorom EcoBoost so 48-voltovým mild hybridným systémom má výkon 125 a 155 koní a je k dispozícii aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pričom v tejto konfigurácii má spotrebu paliva (WLTP) od 5,1 l/100 km a emisie CO2 od 115 g/km. Hybridná pohonná jednotka nahrádza štandardný alternátor integrovaným štartérom/generátorom (BISG) poháňaným remeňom, čo umožňuje do špeciálneho lítiovo-iónového akumulátora rekuperovať a ukladať energiu, ktorá sa bežne stráca pri brzdení. Systém BISG dokáže fungovať aj ako elektromotor a krútiacim momentom podporuje motor, buď na zvýšenie celkového krútiaceho momentu, ktorý je k dispozícii z pohonnej jednotky kvôli lepšej pružnosti, alebo na zníženie množstva práce, ktorú musí vykonať motor, čím sa zníži spotreba paliva. Nový Focus ponúka aj 1,0-litrový benzínový motor Ford EcoBoost s výkonom 100 a 125 koní so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Spotreba paliva je v tomto prípade od 5,1 l/100 km a emisie CO2 od 116 g/km (WLTP). K celkovej efektivite a dynamickému výkonu prispievajú rôzne systémy, vrátane dvojitého nezávislého variabilného časovania vačkových hriadeľov a vysokotlakového priameho vstrekovania paliva.

Nový Ford Focus ST

Pre vodičov, ktorí najazdia vyšší počet kilometrov, je určený 1,5-litrový vznetový motor Ford EcoBlue s výkonom 95 a 120 koní so spotrebou paliva od 4,0 l/100 km a emisiami CO2 od 106 g/km (WLTP). Obe verzie ponúkajú šesťstupňovú manuálnu prevodovku a pre verziu s výkonom 120 koní je dostupná aj osemstupňová automatická prevodovka. Majú integrované nasávacie potrubie, turbodúchadlo s nízkou zotrvačnosťou a vysokotlakové vstrekovanie paliva, ktoré prispievajú k zníženiu emisií a zvýšeniu účinnosti spaľovania. Nový Focus tiež ponúka technológiu voliteľného režimu jazdy, ktorá umožňuje vodičom vybrať si spomedzi režimov Normal, Sport a Eco, aby si mohli prispôsobiť reakcie plynového pedála, elektronického posilňovača riadenia (EPAS) a automatickej prevodovky podľa štýlu jazdy. Modely Active majú aj režim Slippery, ktorý zaistí viac istoty v podmienkach s nízkou priľnavosťou a režim Trail, ktorý zachová trakciu na nespevnených povrchoch.

Technológia uľahčujúca život

Nový Focus bezproblémovo spája najnovšie praktické a jazdné technológie spoločnosti Ford a zaisťuje pohodlný a pripojený zážitok z jazdy. Focus je doposiaľ najpredávanejším osobným vozidlom Ford, ktorý má teraz vo výbave nový systém komunikácie a zábavy SYNC 45. Využíva sofistikovaný algoritmus strojového učenia, aby pochopil správanie vodičov a postupne poskytoval presnejšie návrhy a výsledky vyhľadávania. Systém SYNC 4 je podporovaný úplne novým 13,2-palcovým stredovým dotykovým displejom s intuitívnym rozhraním, čo znamená, že vodičovi stačí iba jeden alebo dva dotyky na spustenie akejkoľvek aplikácie, získanie informácií alebo ovládanie funkcie. Na novom dotykovom displeji sú aj ovládacie prvky pre rôzne funkcie, napríklad pre kúrenie a vetranie, ktoré sa predtým ovládali pomocou fyzických tlačidiel, takže stredová konzola je čistejšia a menej preplnená. Systém tiež ponúka bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android AutoTM, ktoré umožňujú bezproblémovú integráciu medzi funkciami smartfónu a systémom SYNC 4. Pokročilé rozpoznávanie reči umožňuje vodičovi ovládať systém prirodzenou konverzáciou v 15 európskych jazykoch, pričom kombinuje palubné údaje s internetovým vyhľadávaním (pripojenie umožňuje modem FordPass Connect). Výsledkom sú rýchle a presné reakcie na rôzne povely – od systému zábavy, telefónnych hovorov a textových správ až po ovládanie klimatizácie a informácie o počasí.

Nový Ford Focus

Systém SYNC 4 umožňuje aj bezdrôtové aktualizácie softvéru Ford Power-Up, ktoré postupom času nový Focus ešte viac zdokonalia. Väčšinu nového softvéru možno nainštalovať na pozadí alebo vopred naplánovať čas, pričom mnohé aktualizácie vyžadujú od zákazníkov len malú, prípadne žiadnu pozornosť. Tieto inovácie môžu pomôcť vylepšiť zážitky počas vlastníctva, prispieť k menším počtom návštev servisu, k zlepšeniu funkcií, kvality, zážitkov, schopností a praktických vlastností. Prostredníctvom aplikácie FordPass6 a smartfónu je k dispozícii množstvo pripojených služieb, aby zákazník mohol zostať v spojení so svojim vozidlom odkiaľkoľvek pomocou dátového pripojenia a mohol využívať rôzne funkcie, napríklad kontrolu stav vozidla (kontrola množstva paliva, životnosti oleja a viac) a štartovanie vozidla na diaľku7. Systém Ford SecuriAlert8 poskytne dodatočný pocit pokoja, pretože pomocou snímačov vo vozidle monitoruje každý pokus o vstup do vozidla aj pomocou kľúča a odosiela upozornenia do telefónu používateľa. Nové modely Focus so systémom SYNC 4 majú výhodu bezplatného skúšobného prístupu k predplatnému Connected Navigation a Ford Secure8, ktoré umožňujú využívať rôzne funkcie, napríklad informácie o premávke v reálnom čase, informácie o počasí a parkovaní8, či informácie o miestnom nebezpečenstve8. Súčasťou predplatenej služby Ford Secure je pomoc pri krádeži vozidla8, ktorá poskytuje 24-hodinovú pomoc v prípade odcudzenia vozidla vrátane sledovania a navrátenia. Predplatné služby Ford Secure zahŕňa aj upozornenia funkcie Upozornenie z vozidla v susedstve – oznámenia z iných vozidiel chránených technológiou SecuriAlert vo vašej oblasti a upozornenia funkcie sledovania polohy. Používateľ tak má možnosť vytvárať hranice a prijímať upozornenia v prípade, ak vozidlo opustí danú oblasť, plus rovnako neskôr aj bezdrôtové aktualizácie Power-Up.

Súčasťou navigácie Connected Navigation8 sú informácie o premávke v reálnom čase a prediktívne informácie dodávané spoločnosťou TomTom, pričom spoločnosť Garmin® je dodávateľom služieb navádzania vozidla a cloudového navádzania, aby boli trasy čo najefektívnejšie. Živé informácie o počasí informujú vodiča o podmienkach na trase a v cieli a môžu ho varovať pred nepriaznivými poveternostnými podmienkami, ktoré môžu ovplyvniť cestu8. Trojrozmerné mapy veľkých miest a informácie o parkovaní pomáhajú pri navigácii v neznámom prostredí. K pokročilým technológiám osvetlenia patria predné LED svetlomety v štandardnej výbave so systémom automatických diaľkových svetiel3 a funkcia osvetlenia pri manévrovaní, ktorá aktivuje širší lúč svetlometov kvôli lepšej viditeľnosti, keď vozidlo zaznamená manéver pri nízkych rýchlostiach3. Voliteľné svetlomety Dynamic Pixel LED okrem toho prinášajú pokročilé funkcie vrátane nasledujúcich systémov:

Novinka dostala úplne nové multimediálne rozhranie

• Diaľkové svetlá bez oslňovania3 využívajú vpredu umiestnenú kameru, ktorá zaznamenáva protiidúce vozidlá. Potom sa zablokuje časť lúčov, ktoré by inak svietili do očí ostatných účastníkov cestnej premávky a v rámci svetelného lúča sa vytvorí „miesto bez oslňovania“.

• Systém dynamického osvetlenia zákrut3 pomocou kamery nasmerovanej dopredu predvída cestu vpredu a osvetľuje vnútornú časť zákrut na ceste, aby sa zväčšilo zorné pole.

• Funkcia osvetlenia pri nepriaznivom počasí3 mení geometriu lúčov, aby bola cesta lepšie osvetlená pri aktivovaných stieračoch čelného skla.

• Osvetlenie podľa dopravných značiek3 využíva kameru nasmerovanú dopredu, ktorá zaznamenáva dopravné značky a používa ich ako pomôcky na úpravu geometrie lúčov a lepšie osvetlenie cyklistov a chodcov na križovatkách a kruhových objazdoch.

Nový Focus dopĺňa aj komplexný balík pokročilých technológií asistencie vodičovi, ktorých cieľom je zvýšiť sebadôveru vodiča a znížiť náročnosť jazdy.

Ponuku verzií dopĺňa aj outdoorová verzia Active

Asistent monitorovania mŕtveho uhla3 vychádza zo systému monitorovania mŕtveho uhla a monitoruje, či sa v oblasti mŕtveho uhla vodiča nenachádzajú vozidlá prichádzajúce zozadu. Ak zaznamená hroziacu kolíziu, dokáže pomocou zásahu do riadenia upozorniť vodiča a odradiť ho od zmeny jazdného pruhu, takže vozidlo navedie mimo nebezpečenstva. Systém monitoruje vedľajšie jazdné pruhy 20-krát za sekundu, vyhľadáva vozidlá až do vzdialenosti 28 metrov dozadu a dokáže pracovať pri rýchlosti od 65 km/h do 200 km/h. Novinkou pre model Focus je aj systém monitorovania mŕtveho uhla s funkciou pokrytia prívesu3, ktorý umožňuje vodičovi na dotykovej obrazovke SYNC 4 zadať dĺžku a šírku používaného prívesu. Systém následne automaticky kompenzuje rozmery prívesu a upozorní vodiča, ak sa v mŕtvom uhle prívesu objaví iné vozidlo.

Nový asistent pri zatáčaní na križovatkách3 využíva dopredu nasmerovanú kameru, ktorá v kombinácii s radarom monitoruje cestu vpredu a zaznamenáva možnosť kolízie s protiidúcimi vozidlami v súbežných jazdných pruhoch. Systém dokáže automaticky zabrzdiť pri rýchlosti do 30 km/h, aby pomohol zabrániť nehodám alebo zmiernil ich následky, keď vodič zatáča cez dráhu protiidúceho vozidla, napríklad na križovatke. Systém nevyžaduje značenie na ceste a funguje aj v noci so zapnutými svetlometmi.

K dispozícii je aj funkcia upozornenia na miestne nebezpečenstvo3, ktorá dokáže vodiča informovať o nebezpečnej situácii na ceste vpredu, aj keď ju ešte nevidno kvôli zákrute alebo iným vozidlám. Vo výbave je aj adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek a asistent jazdy v strede jazdného pruhu3, ktorý pomáha zmierniť stres pri jazde v hustej premávke. Systém prevencie nárazov s technológiou aktívneho brzdenia3 pomáha vodičom vyhnúť sa kolíziám s vozidlami, chodcami a cyklistami alebo zmierni ich následky, zatiaľ čo aktívny parkovací asistent 23 ovláda radenie prevodových stupňov, zrýchľovanie a brzdenie, aby umožnil plne automatizované parkovacie manévre jednoduchým stlačením tlačidla. Nové modely Focus sú k dispozícii aj so systémom upozornenia na cestujúcich na zadných sedadlách, ktorý vodiča upozorní, aby vo vozidle nezabudol deti alebo domáce zvieratá. Ak na začiatku cesty niekto otvoril zadné dvere, systém vodičovi pripomenie, aby skontroloval zadné sedadlá.

Ford citeľne zmodernizoval modelový rad Focus

Najpraktickejší Focus kombi v histórii

Vypočuli sme reakcie zákazníkov a v batožinovom priestore nového modelu Focus sa teraz nachádzajú nové, inovatívne prvky, vďaka ktorým bude ešte praktickejší. Batožinový priestor je teraz čalúnený vysokokvalitným kobercom s krátkym vlasom, ktorý je nielen prvotriednej kvality, ale jeho krátke vlákna sa ľahko čistia. Predtým sa takýto používal v podlahovom priestore a na koberčekoch výlučne vo vozidlách s výbavou Vignale. Dodatočná bočná sieťka na batožinu je ideálna na uloženie menších predmetov, ktoré by sa inak mohli počas jazdy voľne pohybovať v batožinovom priestore. Dve LED svetlá jasnejšie osvetľujú priestor v tmavých podmienkach.

Nastaviteľná podlaha batožinového priestoru má stredový záves, vďaka ktorému ju možno vyklopiť, a vytvoriť tak vertikálnu deliacu priečku, ktorá sa na mieste zaistí v 90-stupňovom uhle. Takto sa vytvoria dva oddelené priestory, aby sa predmety zaistili bezpečnejšie. V oblasti batožinového priestoru je teraz k dispozícii aj mokrá zóna s vložkou na podlahe, ktorá je vodeodolná a možno do nej uložiť mokré predmety, napríklad oblečenie a dáždniky. Vodeodolné obloženie je možné vybrať a jednoducho vypustiť alebo vyčistiť. Tento priestor možno izolovať od zvyšku batožinového priestoru sklopenou podlahou alebo oddeliť zvislou oddeľovacou priečkou, čím vznikne mokrá a suchá zóna.

Plne digitálny prístrojový panel

Batožinový priestor modelu Focus kombi obsahuje štítok so stručnými pokynmi pre zákazníkov so zjednodušenými nákresmi, ktoré objasňujú viacnásobné funkcie batožinového priestoru. Počas prieskumu medzi zákazníkmi totiž spoločnosť Ford zistila, že 98 percent súčasných majiteľov modelov Focus kombi nepozná všetky existujúce prvky, napríklad kryt a podlahu batožinového priestoru, ktoré možno odložiť, funkciu diaľkového uvoľnenia sedadla a systém rozdeľovača podlahy. Na štítku sú jednoducho a zrozumiteľne vysvetlené funkcie, takže používateľ nemusí študovať návod na obsluhu.

Nový Focus ST

Spoločnosť Ford predstavila aj nový Focus ST, ktorý ponúka výkonné benzínové motory EcoBoost. Dostupný bude s karosériou hatchback aj kombi a jeho vývoj mal na starosti tím Ford Performance. Nový Focus ST má výrazný dizajn exteriéru, ktorý ešte viac zdôrazňuje jeho vysokovýkonný charakter. Medzi detaily patria horná a dolná mriežka chladiča v tvare včelích plástov, veľké bočné vetracie otvory, bočné prahy a spojlery vpredu dole a v zadnej časti strechy s aerodynamicky optimalizovaným tvarom. Súčasťou štandardnej výbavy sú 18-palcové zliatinové disky kolies s novým dizajnom, voliteľne k dispozícii sú aj 19-palcové disky.

Vo vnútri modelu Focus ST sa nachádzajú úplne nové sedadlá Performance Seats, ktoré boli vyvinuté v rámci spoločnosti. Konštruktéri tímu Ford Performance vytvorili sedadlá s vysokou úrovňou podpory a pohodlia, či už na okruhu alebo na ceste s deťmi do školy. Sedadlá získali „pečať kvality“ od poprednej organizácie Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR) (Kampaň za zdravšie chrbty) bojujúcej za zdravú chrbticu. Sedadlá je možné elektricky nastaviť v 14 smeroch, vrátane bedrovej opierky nastaviteľnej v štyroch smeroch. Vodič si nájde ideálnu polohu za volantom, zatiaľ čo štandardné vyhrievanie sedadiel prispieva k vysokej úrovni pohodlia.

Výkonovým vrcholom ostáva model s prívlastkom ST

Nový Focus ST poháňa 2,3-litrový benzínový motor EcoBoost s výkonom 280 koní a krútiacim momentom 420 Nm s podporou turbodúchadla typu twin-scroll s technológiou proti oneskoreniu. Šesťstupňová manuálna prevodovka je štandardne vybavená technológiou prispôsobovania otáčok pre plynulejšie a konzistentnejšie podraďovanie prevodových stupňov, ak je vo výbave voliteľný balík X Pack. K dispozícii je aj sedemstupňová automatická prevodovka s páčkami na radenie.

Medzi ďalšie vysokovýkonné jazdné technológie patrí elektronický samosvorný diferenciál, ktorý zdokonaľuje správanie v zákrutách a priľnavosť pri zrýchľovaní, ako aj voliteľný systém nepretržitého riadenia tlmenia, ktorý 500-krát za sekundu monitoruje riadenie, brzdenie, zavesenie kolies a karosériu a upravuje reakcie tlmičov, aby zabezpečil optimálny komfort počas jazdy a reakcie vozidla v zákrutách. Modely ST vybavené modernizovaným balíkom X Pack obsahujú LED svetlomety s technológiou Dynamic Pixel LED, 19-palcové zliatinové disky kolies a dodatočný režim Track, ktorý dopĺňa voliteľné režimy jazdy. Vodič získa optimalizovanú spätnú väzbu EPAS, agresívnejšie naladený plynový pedál a tolerantnejšie naladený systém ESC.

Zdroj: Ford

Exit mobile version