Autoinak.sk

Vynovený Peugeot 2008

PEUGEOT 2008, ktorý bol uvedený na trh koncom roka 2019 a doteraz bolo vyrobených 700 000 kusov, neustále patril v Európe z hľadiska predaja SUV segmentu B k lídrom a v roku 2021, dokonca tejto kategórii kraľoval. Za úspechom tohto modelu stojí aj jeho elektrická verzia E-2008 ako priekopníka elektrifikácie vo svojom segmente od roku 2019 s počtom viac ako 75 000 vyrobených kusov. V roku 2022 tvoril podiel elektrických verzií modelu 17,4 %, čím sa umiestnil na stupni víťazov v rámci predaja elektrických SUV segmentu B v Európe.

Vynovený PEUGEOT 2008 sa aktuálne v rámci faceliftu posunul na vyššiu úroveň v oblastiach dizajnu, technológií a elektrifikácie. Vyrába sa v závode Vigo v Španielsku. Do predaja sa dostane v lete 2023, súčasťou modelového radu budú tri úrovne výbavy : ACTIVE, ALLURE, GT a štyri motory, vrátane nového čisto elektrického motora s výkonom 115 kW/156 k s dojazdom až 406 km. Ponuka sa rozšíri v roku 2024 o nový hybridný motor.

Vynovený Peugeot 2008

Asertívny dizajn SUV ešte viac zvýrazňuje výnimočný charakter auta.

Po novej limuzíne 508 a 508 SW, model 2008 ako druhý v poradí využíva nový charakteristický svetelný podpis značky PEUGEOT. Vyznačuje sa tromi zvislými svetelnými pazúrmi, ktoré sú integrované do lesklých čiernych rámčekov na nárazníku nového modelu 2008. Táto kombinácia podčiarkuje silnú osobnosť auta a jeho robustný SUV dizajn. Všetky verzie sú vybavené takýmto novým svetelným podpisom. Vo výbave GT sa nápadný efekt troch pazúrov prvýkrát rozširuje aj na full LED svetlomety s tromi svetelnými modulmi. To odlišuje výbavu GT od ostatných a dodáva prednej časti exkluzívny nádych.

Súčasťou prepracovaného LED osvetlenia vzadu je na všetkých verziách nového modelu 2008 redizajnovavý motív ikonických troch pazúrov, typických pre zadnú časť auta. Tie aktuálne tvoria tri nad sebou umiestnené horizontálne dvojité lamely s čistým a elegantným vzhľadom, vizuálne rozširujúce siluetu vozidla. Cúvacie svetlá a smerovky taktiež využívajú LED technológiu.

Vynovený Peugeot 2008

Nový model 2008 má inovovanú prednú časť s novým logom PEUGEOT. Predná časť je širšia a vďaka špecifickému bočnému vzoru sa prepája so svetlometmi a zároveň zdôrazňuje svoju takmer kolmú orientáciu umocňujúcu robustný vzhľad vozidla. Vo verzii ACTIVE má predná maska horizontálny vzor v lesklom čiernom prevedení. Pri verziách ALLURE a GT je na prednej maske využitý vertikálny vzor v rovnakej farbe, akú má karoséria, ktorý postupne splýva s nárazníkom s cieľom zvýrazniť kolmý charakter prednej časti. Vzor v rovnakej farbe, akú má karoséria, zároveň umožňuje lepšie prepojenie mriežky chladiča s nárazníkom, čo zvýrazňuje robustnejší vzhľad auta.

Moderná šedá Selenium Grey bola zvolená ako uvádzacia farba a je na výber v rámci dostupnej palety. Nová biela Okenite s modrosivými odleskami podčiarkuje rafinovanosť nového modelu 2008. Verzia GT sa štandardne dodáva v dvojfarebnom prevedení s čiernou strechou. Všetky nové modely 2008 bez ohľadu na farbu karosérie majú čierne vonkajšie spätné zrkadlá. Nový Peugeot 2008 je dostupný v nasledujúcich šiestich farbách: šedá Selenium, šedá Artense, biela Okenite, čierna Perla Nera, červená Elixir a modrá Vertigo.

Vynovený Peugeot 2008

Nový PEUGEOT 2008 má nové zliatinové disky s excentrickým geometrickým dizajnom, rovnakým, aký bol využitý aj na modeli PEUGEOT 408. Na výber je niekoľko typov a veľkostí diskov :16-palcové „NOMA“ (výbava ACTIVE), 17-palcové „KARAKOY“ (ALLURE a GT ) alebo 18-palcové „EVISSA“ (voliteľné na GT). Všetky disky z ľahkých zliatin majú stredové krytky s logom PEUGEOT, ktoré elegantne zakrývajú otvory pre matice.

Modelové označenie vpredu, na bokoch a vzadu na novom modeli 2008 dostalo nový typ písma a novú šedú farbu Basalt. E-2008 má písmeno „E“ v dvojfarebnej (dichroickej) kombinácii modrej a bielej. Vzadu sa označenie PEUGEOT tiahne cez celú šírku veka batožinového priestoru.

Jedinečné ergonomické riešenie PEUGEOT i-Cockpit.

PEUGEOT i-Cockpit®, ako hlavný prvok kabíny, je jedným z najvýznamnejších atribútov modelov tejto značky. S viac ako 10 miliónmi kusov predaných za posledných desať rokov bol vylepšený a modernizovaný spolu s novým modelom 2008, pričom cieľom bolo optimalizovať ergonómiu a umocniť pôžitok z jazdy.
Prístrojový panel nového modelu 2008 je vo verziách ALLURE a GT umiestnený optimálne, vo výške očí tesne nad vencom volantu. 10-palcový digitálny displej má nový dizajn a vo verzii GT aj 3D zobrazenie. Farbu displeja, hierarchiu a rozloženie informácií možno plne prispôsobiť preferenciám vodiča. Vo verzii ACTIVE má model 2008 stále analógový prístrojový panel.

Vynovený Peugeot 2008

Všetky modely 2008 sú teraz štandardne vybavené 10-palcovým stredovým dotykovým displejom (predtým bol v prvých dvoch úrovniach výbavy 7-palcový). Displej slúži na ovládanie funkcií rádia a telefónu (verzia ACTIVE) alebo najnovšej generácie infotainmentu PEUGEOT i-Connect® a PEUGEOT i-Connect® Advanced. Vo verziách ALLURE a GT má stredový displej HD rozlíšenie. Pod stredovým displejom zostali mechanické tlačidlá pre rýchly prístup k hlavným funkciám.

Kompaktný volant je súčasťou systému PEUGEOT i-Cockpit® a znásobuje potešenie z jazdy tým, že umožňuje výbornú ovládateľnosť a presnosť riadenia. Na volante je v strede zobrazené nové logo, prípadne nový znak GT na spodnej časti venca. Jeho súčasťou sú ovládacie prvky multimediálneho systému (zdroj zvuku, telefón), ako aj ovládanie hlasitosti a aktivácia hlasového ovládania. Sofistikované ambientné osvetlenie vo verzii GT. Interiér nového modelu 2008 GT má ambientné osvetlenie, ktoré možno nastaviť v ôsmich farbách, vrátane niektorých úplne nových, a zladiť ho s podsvietením centrálneho displeja, berúc do úvahy zvolený jazdný režim.

Vynovený Peugeot 2008

Nové modely 2008 so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou sú vybavené novou radiacou pákou, zlepšujúcou ergonómiu radenia. V novom modeli 2008 s automatickou prevodovkou ostal elegantný, praktický nenápadný ovládač radenia, predstavený na jar 2022. Nový PEUGEOT 2008 prichádza s funkciou Grip Control, umožňujúcou voľbu troch jazdných režimov: Piesok, Blato a Sneh (Sand, Mud, Snow). V závislosti od krajiny, v ktorej sa vozidlo predáva, je možné systém Grip Control kombinovať s celoročnými pneumatikami.

Nový štandard v elektrifikácii a konektivite

E-2008 je priekopníkom medzi 100-percentne elektrickými verziami SUV segmentu B s novým motorom, ktorý už teraz využívajú modely E-208 a E-308. Maximálny výkon sa zvýšil o 15 percent zo 100 kW/136 k na 115 kW/156 k, pričom kapacita batérie sa zvýšila z 50 kWh na 54 kWh. Veľká snaha o efektivitu umožnila spolu so zvýšením výkonu zvýšiť aj dojazd, ktorý dosahuje až 406 km v porovnaní s predchádzajúcimi 345 km (kombinovaný cyklus WLTP). V novom modeli PEUGEOT E-2008 sú k dispozícii dva typy palubných nabíjačiek vhodné pre všetky spôsoby využitia vozidla a všetky riešenia nabíjania: štandardná jednofázová nabíjačka s nabíjacím výkonom 7,4 kW a na želanie aj trojfázová nabíjačka s nabíjacím výkonom 11 kW.

Vynovený Peugeot 2008

Odhadované časy nabíjania z 20 percent na 80 percent sú 30 minút prostredníctvom verejnej rýchlo-nabíjacej stanice (100 kW), 4 hodiny a 40 minút cez „wallbox“ (7,4 kW) a 11 hodín a 10 minút zo zosilnenej domácej zásuvky (3,2 kW). Začiatkom roka 2024 dostane nový model 2008 nový hybridný pohon využívajúci 48V architektúru. Tvorí ho benzínový motor PureTech novej generácie s výkonom 136 k v kombinácii s novou 6-stupňovou dvojspojkovou elektrifikovanou prevodovkou s elektrickým motorom. Vďaka batérii, ktorá sa dobíja počas jazdy, ponúka táto technológia extra krútiaci moment pri nízkych otáčkach motora a až o 15 percent nižšiu spotrebu paliva. Pri jazde v meste môže nový model 2008 vybavený systémom HYBRID pracovať viac ako 50 percent času v 100 percentnom elektrickom režime s nulovými emisiami.

Okrem vyššie spomínaných elektrických motorov ponúka nový model 2008 na výber benzínové a naftové motory umožňujúce každému zákazníkovi vybrať si riešenie, ktoré najviac vyhovuje jeho potrebám:

₋ PureTech 100: 3-valcový benzínový motor so objemom 1,2 litra a výkonom 100 k, vybavený systémom Stop & Start, kombinovaný so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou
₋ PureTech 130: 3-valcový 1,2-litrový benzínový motor s výkonom 130 k so systémom Stop & Start možno kombinovať s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8 alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou
₋ BlueHDi 130 EAT8: 1,5-litrový 4-valcový dieselový motor s výkonom 130 k so systémom Stop & Start, kombinovaný s 8-stupňovou automatickou prevodovkou EAT8

Najnovšia generácia online informačných systémov

Vynovený Peugeot 2008


Vo verzii ALLURE je model 2008 štandardne vybavený systémom PEUGEOT i-Connect®, zatiaľ čo verzia GT môže byť voliteľne vybavená systémom PEUGEOT i-Connect® Advanced. Oba systémy sa ovládajú prostredníctvom centrálneho 10-palcového dotykového displeja s vysokým rozlíšením, ktorý si možno jednoducho užívateľsky prispôsobiť, obsahuje viaceré okná s miniaplikáciami alebo skratkami, veľmi jednoducho sa používa a architektúra menu je podobná smartfónu. Umožňuje jednoducho prechádzať ponukou v menu zľava doprava, nahor a nadol pre zobrazenie upozornení alebo klepnutím tromi prstami na vyvolanie hlavnej obrazovky aplikácie (návrat domov).

Do hlavného menu sa možno kedykoľvek jednoducho vrátiť aj prostredníctvom mechanického tlačidla „Domov“ nachádzajúceho sa pod centrálnym displejom. V hornej časti displeja je trvalo umiestnený banner s dátami o vonkajšej teplote, počasí, polohe na stránkach miniaplikácií, údajmi o konektivite, upozorneniami a časom.

Vynovený Peugeot 2008

Systém PEUGEOT i-Connect® ponúka úplné online pripojenie s využitím bezdrôtového zrkadlenia smartfónu (Apple CarPlay/Android Auto).Technologický zážitok dopĺňa systém PEUGEOT i-Connect® Advanced, ktorý je vybavený vysokovýkonným navigačným systémom TomTom. Mapa sa pre ľahkú čitateľnosť zobrazuje na celej 10-palcovej obrazovke. Systém umožňuje aktualizácie na diaľku (over the air). Aktivačný príkaz „OK PEUGEOT“ v systéme PEUGEOT i-Connect Advanced spúšťa rozpoznávanie hlasu v prirodzenej reči umožňuje hlasové ovládanie väčšiny funkcií infotainmentu. Užívatelia môžu na orientáciu v systéme a funkciách auta využiť priamo do infotainmentu nahranú dokumentáciu a návody na obsluhu.

Zdroj: Peugeot

Exit mobile version