Spoločnosť Mitsubishi Motors Europe tesne pred ohlásením reorganizácie svojich prevádzkových činností zaznamenala 19% nárast predaných vozidiel na 165 259 jednotiek. (oproti 139 365 vozidlám za kalendárny rok 2017).
Dvojciferný rast
Na väčšine trhov v regióne MME33 zaznamenala automobilka Mitsubishi výrazný dvojciferný rast predajných čísel, najmä potom vo Francúzsku, Taliansku, Holandsku, Poľsku či Švajčiarsku; pričom na prvých dvanástich miestach sú nasledujúce trhy:
- Nemecko: 52 196 predaných vozidiel +15%
- Veľká Británia: 30 952 predaných vozidiel +17%
- Španielsko: 13 461 predaných vozidiel +24%
- Francúzsko: 7 303 predaných vozidiel +64%
- Taliansko: 7 262 predaných vozidiel +41%
- Holandsko: 7 203 predaných vozidiel +43%
- Poľsko: 5 894 predaných vozidiel +48%
- Nórsko: 5 513 predaných vozidiel –
- Rakúsko: 5 507 predaných vozidiel + 14%
- Švédsko: 5 131 predaných vozidiel -4%
- Švajčiarsko: 4 799 predaných vozidiel + 46%
- Belgicko: 3 531 predaných vozidiel +17%
Predajné výsledky za kalendárny rok 2018, odrážajúce globálny rast MMC a podporené uvedením nových modelov ako aj proaktívnejšou obchodnou a marketingovou stratégiou značky, to všetko doplnené koordinovaným úsilím na úrovni miestnych distribútorov, umožnili MME po prvýkrát od roku 2005 návrat do prvej päťky tohto tradičného priemyselného odvetvia (t.j. v Nemecku, Veľkej Británii, Španielsku, Francúzsku a Taliansku).
V kalendárnom roku 2018 sa tiež Mitsubishi Motors po prvýkrát od roku 2000 podarilo v Nemecku predať viac ako 50 tisíc vozidiel.
Správnosť stratégie „SUV + EV“ sa potvrdzuje
Z pohľadu produktov, výsledky za kalendárny obdobie 2018 opätovne potvrdzujú správnosť stratégie Mitsubishi Motors stavať na jasne definovaných základoch, nadväzujúc pritom na bohaté skúsenosti automobilky v oblasti výroby SUV a elektrifikovaných vozidiel:
- Space Star / Mirage: 36 031 predaných vozidiel +19%
- ASX: 32 362 predaných vozidiel -20%
- Eclipse Cross: 27 279 predaných vozidiel nový model
- Outlander PHEV: 24 415 predaných vozidiel +27%
- L200: 20 906 predaných vozidiel -5,5%
V tomto ohľade
zohráva aj naďalej úlohu vlajkovej lode značky model Outlander PHEV, ktorého výrazne modernizovaná verzia MY2019,
úspešne uvedená na vybrané európske trhy v priebehu minulého leta, prudko
oživila dopyt. S emisiami 46 g / km je totiž jedným zo zopár SUV modelov schopných
plniť požiadavky novej skúšobnej metodiky WLTP EÚ, zatiaľ čo väčšina
konkurentov sa z európskeho trhu úplne stiahla.
Nové SUV kupé Eclipse Cross, stojace
o triedu nižšie a uvedené začiatkom roka 2018, vylepšilo európske predaje
automobilky Mitsubishi o viac ako 27 tisíc vozidiel, zatiaľ čo pre kompaktné ASX sa v Európe opäť rozhodlo vyše 30
tisíc zákazníkov.
Na druhom (extrémnejšom) konci SUV spektra stojí model L200, ktorého predaje sa po dvoch rokoch významného rastu trochu spomalili, a to rok pred uvedením do predaja jeho plánovaného nástupcu.
V neposlednom rade je tu malý a úsporný model Space Star / Mirage s nízkymi emisiami 103 g / km (1,0 litra, MT), ktorý aj naďalej pomáha znižovať hodnoty potrebné na splnenie európskych predpisov flotilového priemeru emisií (CAFE ) – popri modeloch Outlander PHEV a i-MiEV – najmä na trhu ako Nemecko, kde sa predala prakticky polovica z celkového počtu týchto vozidiel.
Výsledky komentuje Bernard Loire, prezident a generálny riaditeľ MME: “Nárast predajov o 19%, ktorý sme dosiahli počas kalendárneho roka 2018, potvrdzuje potenciál našej značky v Európe. Pri tejto príležitosti by som chcel poďakovať všetkým zákazníkom Mitsubishi Motors a našim distribútorom / predajcom v Európe. Sme presvedčení, že v blízkej budúcnosti môžeme v predaji aj naďalej rásť.”
B.Loire ďalej doplnil: “Outlander PHEV v modelovom prevedení 2019 vyvolal veľký záujem a významne prispel k rastu počtu zákazníckych objednávok; naším zámerom je pokračovať v tomto trende prostredníctvom nových modelov Mitsubishi Motors, ktoré budú uvedené na trh v nasledujúcich mesiacoch. Tri z nich sú už pripravené na uvedenie a počnúc kalendárnym rokom 2020 prídu na rad kľúčové prelomové modely. Úlohou nového usporiadania Mitsubishi bude vyjadrovať a realizovať toto úsilie na všetkých úrovniach zákazníckych skúseností: MME je teraz solídne vybavené či už po stránke marketingu, ako aj predaja a poprodejných služieb za účelom upevnenia a rozvoja značky Mitsubishi Motors na európskom trhu v rámci širšej podpory celosvetového úspechu spoločnosti.”
Zdroj: Mitsubishi