Autoinak.sk

Zmodernizované Audi Q7

Zmodernizované Audi Q7

Úspešná cesta Audi Q7 sa začala v roku 2003 ako koncepčné vozidlo s názvom Audi Pikes Peak quattro na severoamerickom medzinárodnom autosalóne. Súčasný model Q7, ktorý bol koncipovaný ako vozidlo vhodné na jazdu po všetkých cestách a mierne terénne použitie, a ktorý už 18 rokov teší zákazníkov na celom svete, zostáva verný svojim prednostiam v oblasti dizajnu, technológií a funkčnosti. Prvé SUV značky so štyrmi kruhmi sa verejnosti predstavilo na autosalóne vo Frankfurte v roku 2005, práve v čase 25. výročia trvalého pohonu všetkých kolies quattro s medzinápravovým diferenciálom Torsen (rozdelenie krútiaceho momentu 40:60 vpredu/vzadu). Nový superlatív” v segmente SUV, ako sa vyjadrilo Audi pri uvedení modelu Q7 na trh, v sebe spája vyrovnanosť, športový charakter a všestrannosť. Od svojho uvedenia na trh je Audi Q7 vnímané ako všestranné vozidlo, ktoré spája vysokú prestíž so širokými možnosťami využitia.

Jeho veľkosť je impozantná, jeho výzor honosný: S dĺžkou viac ako päť metrov a rázvorom približne 3 metre, priestorom pre sedem osôb a batožinovým priestorom s objemom až 2 035 litrov sa prvá generácia modelu Q7 okamžite stala vlajkovou loďou segmentu SUV. V rokoch 2008 až 2012 prevzal prvé miesto model Q7 V12 TDI – s výkonom 500 koní a 1 000 Nm krútiaceho momentu prekonal všetkých konkurentov v celom segmente SUV. Model V12 TDI, vyrobený v bratislavskom závode, bolo zároveň prvým Audi, ktoré zišlo z linky s keramickým brzdovým systémom ako v štandardnej výbave.

Zmodernizované Audi Q7

Ponuka benzínových motorov sa pohybovala od 272 do 350 k, zatiaľ čo dieselové motory mali výkon až do 500 koní. Od začiatku výroby v roku 2006 do ukončenia výroby prvej generácie v roku 2015 sa pre Q7 prvej generácie rozhodlo viac ako 550 000 zákazníkov.

Výkonné, priestranné i elegantné

Po uvedení druhej generácie s riadením všetkých kolies v roku 2015 a prvej modernizácii produktu v roku 2019 nová Q7 pôsobivo ukazuje svoj robustný a elegantný dizajn druhou komplexnou modernizáciou v roku 2023. Najväčšie a najvšestrannejšie SUV v modelovom rade značky so štyrmi kruhmi sa vyznačuje moderným dizajnovým jazykom Audi. Vďaka ešte minimalistickejším tvarom, čistým povrchom a veľkému objemu je Q7 symbolom variability v každej situácii.

Zmodernizované Audi Q7

Previsy a rázvor kolies demonštrujú mohutné a sebavedomé proporcie, ktoré sú ešte viac zdôraznené výraznými farbami exteriéru a kolesami. Nezameniteľne vzpriamený Audi Singleframe s osemuholníkovým dizajnom teraz zaujme vertikálnymi vložkami. V základnom exteriéri majú tvar slzy a v exteriéri S line, ako aj v prípade SQ7 TFSI majú tvar písmena L. Vďaka tomu je na prvý pohľad jasné, že ide o vrcholný model Audi, a zreteľne sa odlišuje od modelov A. Okrem toho nová súhra kontúr mriežky chladiča a svetlometov, ktoré sú teraz umiestnené vyššie, vytvára úplne novú architektúru prednej časti, ktorá jasne zdôrazňuje mohutný a prítomnejší vzhľad nového modelu Q7. Sebavedomý vzhľad Q7 podčiarkujú nové výrazné, farebne orámované nasávacie otvory vzduchu, ktoré sú jasne integrované do základného dizajnu vozidla.

Audi systematicky redukovalo dekoratívne prvky, aby vozidlo pôsobilo ešte čistejším a puristickejším dojmom. Aby sa na prvý pohľad odlíšila základná verzia a exteriérový balík S line, sú časti predného nárazníka, lišty dverí a difúzor v základnom modeli v kontrastných farbách, ktoré podčiarkujú robustný terénny vzhľad. Všetky motory Audi Q7 sú vybavené výfukovou sústavou s funkčnými, vizuálne príťažlivými koncovkami výfuku. Exteriérový balík S line, ktorý je ešte viac zosúladený s modelom SQ7 TFSI, zaujme výrazne zvýraznenými bočnými nasávacími otvormi vzduchu v prednom nárazníku, ktoré vozidlu dodávajú ešte športovejší vzhľad.

Zmodernizované Audi Q7

Rám Singleframe určite zaujme svojou nezávislou farebnou schémou. Voliteľne dodávané optické balíky Black a Black Plus nastavujú výrazné akcenty v exteriéri okolo Audi Singleframe lišty na bočných oknách a nárazníkoch. Novo navrhnuté svetlomety s technológiou HD Matrix LED s laserom ako doplnkovým svetlom, ako aj digitálne denné svetlá umiestnené na hornej horizontálnej hrane dodávajú modelu Q7 ešte mohutnejší výraz. V kombinácii s digitálnymi zadnými svetlami OLED, ktoré sú pre Q7 k dispozícii po prvý raz, sa charakter modelu prémiovej triedy stáva ešte zreteľnejším.

Štandardne na cestu v Q7 svietia vysokointenzívne LED svetlomety; na želanie sú k dispozícii Matrix LED svetlomety. K dispozícii sú aj HD Matrix LED svetlomety s laserovým svetlom Audi. Pracujú s 24 LED diódami a jednou vysokovýkonnou laserovou diódou každá. Sú okamžite rozpoznateľné prostredníctvom modrého ambientného svetla zabudovaného do svetlometov, ktoré symbolizuje presnosť laserovej technológie. Laserové svetlo sa aktivuje pri rýchlosti nad 70 km/h a výrazne zvyšuje dosah diaľkových svetiel. Novinkou pre svetlomety najvyššej triedy sú digitálne signatúry denného svietenia. Dodávajú modelu Q7 charakteristický a nezameniteľný vzhľad tým, že používateľ si môže prostredníctvom MMI vybrať jeden zo štyroch rôznych svetelných podpisov. Nový je však nielen rozšírený rozsah funkcií svetlometov, ale aj ich dizajn. Vyššia poloha denných svetiel dodáva modelu Q7 širší vzhľad a väčšiu expresivitu. Po prvý raz sú v modeli Q7 ako voliteľná výbava k dispozícii aj do značnej miery digitalizované zadné svetlá OLED, ktoré majú tiež štyri digitálne svetelné signatúry.

Najnovšou modernizáciou Audi opäť vylepšilo ponuku výbavy modelu Q7. Prešívanie na čalúnení sedadiel v základnom modeli sú teraz štandardne v kontrastnej sivej farbe. Na výber je tiež deväť dekoratívnych obkladov. Novinky v ponuke výbavy: V prípade základného modelu je k dispozícii prírodné drevo – strieborný jemnozrnný jaseň, matný karbón Twill a matný brúsený hliník s lineárnym reliéfom pre Q7 so športovým balíkom S line, ako aj pre SQ7 TFSI.

K dispozícii sú tri nové povrchové úpravy, ktoré zákazníkom umožňujú ďalšie prispôsobenie modelu Q7. Pre obzvlášť športový vzhľad sú teraz v ponuke metalické laky zlatá Sakhir, modrá Ascari a červená Chili. Zákazníci sa však môžu tešiť na ďalšie novinky nielen v oblasti povrchových úprav: V ponuke kolies je na výber päť nových dizajnov s priemerom 20 až 22 palcov. Pre 21-palcové disky kolies sú k dispozícii farby Black Metallic, Gray Silk Matte s lesklými čiernymi vsuvkami alebo Diamond Cut Black Metallic a ďalšie.

Audi v rámci aktualizácie modelu rozširuje aj ponuku aplikácií: Prvýkrát môžu cestujúci priamo používať obľúbené aplikácie od poskytovateľov tretích strán (napríklad Spotify alebo Amazon music). Pravidelné aktualizácie softvéru a neustále rozširovanie ponuky aplikácií umožňujú ešte väčšiu individualizáciu informačno-zábavného systému. Obchod s portfóliom aplikácií špecifických pre daný trh rozširuje modulárny súbor nástrojov infotainmentu tretej generácie (MIB 3).

V oblasti asistenčných systémov vodiča sa modernizuje najmä zobrazenie okolia. Virtuálny kokpit Audi okrem iného zobrazuje upozornenie na zmenu jazdného pruhu, ostatných účastníkov cestnej premávky, upozornenie na vzdialenosť, asistent pre križovatky a informácie o svetelnej signalizácii online v úžasnej kvalite Full HD. Okrem obchodu s aplikáciami a nového displeja okolia sa v rámci produktovej modernizácie rozširuje aj štandardná výbava modelu Q7 – štandardná výbava pre spaľovacie motory V6 teraz zahŕňa 20-palcové zliatinové disky, sedadlá v druhom rade. Pozdĺžne manuálne nastaviteľné v pomere 35:30:35 a asistent jazdy s núdzovým asistentom. Medzi ďalšie prvky výbavy patrí alarm s ochranou proti odtiahnutiu rozhranie pre smartfón s integrovaným úložiskom aplikácií a Audi phone box light.

Ponuku otvára motor 45 TDI quattro (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,4- 7,8) trojlitrový vznetový motor s výkonom 170 kW (231 k) a pôsobivým krútiacim momentom 500 Nm, ktorý sa dosahuje v rozmedzí medzi 1 500 a 3 000 ot. Z miesta Audi Q7 45 TDI zrýchľuje na 100 km/h za 7,1 sekundy. Jeho maximálna rýchlosť je 226 km/h. Po tomto motore nasleduje 50 TDI quattro [kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,4-7,8) výkonnejšia verzia s výkonom 210 kW (286 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Vďaka tomu veľké SUV zrýchli z nuly na 100 km/h za 6,1 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 241 km/h. Audi Q7 55 TFSI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 11,0-10,1) je vybavené benzínovým šesťvalcom s objemom tri litre a priamym vstrekovaním paliva, ktorý dosahuje výkon 250 kW (340 k). Poskytuje maximálny krútiaci moment 500 Nm v širokom rozsahu otáčok od 1 370 do 4 500 min-1. Audi Q7 s preplňovaným benzínovým motorom zrýchli z nuly na 100 km/h za 5,6 sekundy. Elektronicky regulovanú maximálnu rýchlosť dosahuje pri 250 km/h.

Zmodernizované Audi SQ7

Všetky motory V6 v Audi Q7 sa môžu pochváliť ťažnou kapacitou až do 3,5 tony. To je viac než dostačujúce na ťahanie karavanov, prívesov pre kone a podobne. Všetky motory spolupracujú s osemstupňovou prevodovkou tiptronic, permanentným pohonom všetkých kolies quattro a mild-hybridným systémom, ktorý dokáže v zákazníckej prevádzke zlepšiť spotrebu paliva až o 0,5 litra na 100 kilometrov. Jeho kľúčovými komponentmi sú lítium-iónový akumulátor a remeňový alternátorový štartér (BAS), ktorý dodáva energiu 48 V hlavnému elektrickému systému SUV. V rozmedzí 55 až 160 km/h môže Q7 jazdiť s vypnutým motorom až 40 sekúnd, keď vodič stiahne nohu z plynu. Po brzdení systém BAS rýchlo a bez námahy znovu naštartuje šesťvalec. Rozsah funkcie štart-stop sa začína pod rýchlosťou 22 km/h.

Audi SQ7 s benzínovým motorom V8 TFSI

V rámci modernizácie Audi SQ7 TFSI teraz poháňa osvedčený motor 4.0 TFSI s výkonom 373 kW (507 k) a krútiacim momentom 770 Nm s rýchlo radiacou osemstupňovou prevodovkou tiptronic a trvalým pohonom všetkých kolies quattro. S týmto motorom SQ7 TFSI zrýchli z nuly na 100 km/h len za 4,1 sekundy a jeho maximálna rýchlosť je elektronicky regulovaná na 250 km/h. Motor 4.0 TFSI s poradím spaľovania 1-3-7-2-6-5-4-8 poskytuje charakteristický športový a atraktívny zvuk.

Zmodernizované Audi SQ7

Pri nízkom až strednom zaťažení – od 160 do 250 Nm – a otáčkach motora od 950 do 2 500 min-1 s maximálnym požadovaným krútiacim momentom 145 Nm systém na požiadanie deaktivuje valce 2, 3, 5 a 8 na vyšších prevodových stupňoch vypnutím vstrekovania a zapaľovania a uzavretím sacích a výfukových ventilov. Proces prepínania trvá len milisekundy a prebieha prakticky bez všimnutia. V režime štyroch valcov sa pracovné body aktívnych valcov posunú na vyššie zaťaženie, čo zvyšuje tepelnú účinnosť, zatiaľ čo deaktivované valce pracujú v podstate bez strát, ako plynové pružiny. Keď vodič stlačí plynový pedál, deaktivované valce sa okamžite aktivujú. Na dosiahnutie športového zvuku je v oboch valcoch výfukový ventil vonkajších výfukových potrubí, ktoré modulujú zvuk v závislosti od zaťaženia a otáčok motora.

Uvedenie Audi Q7 na trh – s prepracovaným dizajnom, inovatívnou technológiou osvetlenia a s rozsiahlejšou výbavou – bude v prvom štvrťroku 2024. Ceny pre 45 TDI quattro sa začínajú od 68 930 eur, zatiaľ čo 50 TDI quattro stojí 71 870 eur. Cena modelu 55 TFSI quattro je 71 870 eur. Cena športového modelu SQ7 TFSI začína na 99 700 eur.

Zmodernizované Audi SQ7

Zdroj: Audi

Exit mobile version