Autoinak.sk

Zmodernizované Audi S3

Zmodernizované Audi S3

Audi S3 s množstvom nových prvkov je viac než len modernizáciou produktu: zvýšený výkon, Torque splitter a ďalšie technologické vychytávky zabezpečujú vysoký výkon a agilné jazdné vlastnosti. Vizuálne kompaktný model odráža svoju zvýšenú dynamiku expresívnym dizajnom prednej časti, športovým difúzorom a štvorrúrovým výkonným výfukovým systémom. Audi S3 bude u predajcov k dispozícii ako Sportback a ako Limuzína v druhom štvrťroku 2024.

Viac výkonu: 2.0 TFSI s výkonom 333 k

S výkonom 245 kW (333 k) a krútiacim momentom 420 Nm je S3 výkonnejšia ako kedykoľvek predtým. V rámci modernizácie sa výkon motora 2.0 TFSI zvýšil o 23 koní a krútiaci moment o 20 Nm. Výsledkom je sebavedomá ťažná sila a silné zrýchlenie. S3 zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálny krútiaci moment je k dispozícii v širokom rozsahu otáčok od 2 100 do 5 500. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. Motor a prevodovka dostali športovejšie naladenie: Pri ustálenej rýchlosti a pri nízkej až strednej akcelerácii v rozsahu čiastočného zaťaženia udržuje pripravené turbodúchadlo konštantné otáčky. V kombinácii so škrtiacou klapkou, ktorá sa otvára počas režimu predbiehania, to zlepšuje výkon. Sedemstupňová prevodovka S tronic teraz umožňuje spontánnejší rozjazd vďaka vyššiemu rozjazdovému krútiacemu momentu. Dosahuje sa to silnejším stlačením spojkového obalu príslušnej spojky. Okrem toho sa o polovicu skrátil čas radenia prevodových stupňov pri plnom zaťažení a pri čiastočnom zaťažení sa otáčky motora zvýšia, keď je prevodovka nastavená na D, čo má za následok veľmi dobrú odozvu.

Viac jazdnej dynamiky: pohon quattro s Torque splitterom

Po RS 3 je teraz rozdeľovač krútiaceho momentu k dispozícii aj v S3, čím sa zvyšuje agilita a stabilita. Táto technológia umožňuje plne variabilné rozdelenie krútiaceho momentu medzi zadné kolesá. Torque splitter využíva elektronicky riadenú viackotúčovú spojku na každom hnacom hriadeli na optimálne rozdelenie krútiaceho momentu medzi zadné kolesá na vnútornej a vonkajšej strane zákruty – v závislosti od jazdnej situácie a zvoleného režimu Audi drive select.

Viac emócií: Audi drive select mode dynamic plus

Audi drive select ponúka šesť rôznych režimov pre širokú škálu jazdných zážitkov – od dôrazu na komfort až po vysokú dynamiku. Okrem známych profilov (auto, comfort, dynamic, individual a efficiency) obsahuje modernizácia modelu S3 nový režim dynamic plus, ktorý – ako už názov napovedá – ponúka mimoriadne vysokú dynamiku jazdy. Na tento účel sa čo najviac krútiaceho momentu dostáva na zadnú nápravu a Torque splitter ho posiela najmä na zadné koleso vonkajšej strany zákruty, čo vedie k tendencii pretáčavosti. V športovom režime je automaticky aktívna elektronická kontrola stability (ESC). Mierne zásahy systému ESC zabezpečujú zvýšený a ešte emotívnejší zážitok z jazdy na povrchoch s rôznymi koeficientmi priľnavosti. Motor a prevodovka boli tiež špeciálne vyladené pre režim dynamic plus. V porovnaní s dynamickým režimom sa voľnobežné otáčky motora 2.0 TFSI zvýšili o 200 otáčok za minútu, na 1 300 otáčok za minútu, aby sa ešte viac zlepšil rozjazd z miesta. Reakcia na plynový pedál je ešte priamejšia. Okrem kratších prevodových stupňov prispieva k zvýšeniu dynamiky aj prevodovka s neskorším radením nahor a skorším radením nadol.

Väčšia presnosť: optimalizácia podvozku

Ramená s tuhšími ložiskami a novými ložiskami čapov, ktoré umožňujú väčší negatívny odklon kolies, zabezpečujú lepšiu odozvu riadenia a väčšiu bočnú kontrolu, čo znamená väčšiu priľnavosť a dynamiku v zákrutách. Optimalizované progresívne riadenie pomáha modelu S3 ešte presnejšie prechádzať zákrutami. Najmä v strednej polohe je riadenie s prevodom závislým od uhla viac vycentrované, čo zlepšuje ovládateľnosť. Športové odpruženie S je súčasťou štandardnej výbavy modelov S3. V porovnaní s modelom A3 znižuje karosériu o 15 mm. To isté platí aj pre voliteľné športové odpruženie S s adaptívnymi tlmičmi, ktoré bolo špeciálne vyladené pre Torque Splitter a príslušné režimy Audi drive select. Použitá je aj nová generácia elektronickej stabilizačnej kontroly. Selektívna regulácia krútiaceho momentu kolies, ktorá pri prejazde zákrutou selektívne mierne pribrzďuje kolesá na vnútornej strane zákruty, bola tiež ďalej vyvinutá, rovnako ako správanie sa pri trakcii a spomaľovaní. Výsledkom špecifického vyladenia systémov riadenia podvozku pre model S3 je dynamické zatáčanie a jazdné správanie. Zlepšené jazdné vlastnosti idú ruka v ruke s lepšou stabilitou na limite.

Viac expresivity: progresívny dizajn

Po modernizácii modelu má Audi S3 ešte športovejší a napínavejší vzhľad. Šesťuholníkový bezrámový Singleframe má novú štruktúru, ktorá je výrazne plochejšia a širšia. Dizajnové prvky v tvare písmena L zvýrazňujú objemnú mriežku chladiča, ktorá spolu s veľkými hranatými bočnými prívodmi vzduchu zvýrazňuje dynamický charakter modelu S3.

Výrazný predný spojler s dvoma vertikálnymi vzperami inšpirovanými motoršportom ich spája a ešte viac vizuálne znižuje S3. Vďaka novému nárazníku vyzerá aj zadná časť dynamickejšie ako kedykoľvek predtým. Štruktúra rámu Singleframe s charakteristickými L-krídlami sa odráža v lesklom čiernom zadnom nárazníku nad difúzorom. Je rozdelený na dve časti pre špecifický dizajn S, ktorý pôsobí mimoriadne športovo v kombinácii s vertikálnymi bočnými reflektormi, ktoré sú dizajnovým prvkom modelov RS. Dynamický vzhľad dotvárajú štyri koncovky výfuku, ďalší charakteristický prvok modelov S. Voliteľný výkonný výfukový systém, ktorý poskytuje objemnejší zvuk, je vybavený titánovým tlmičom. Progresívny dizajn vozidla ešte viac zvýrazňujú nové výrazné metalické laky vrátane zelenej District, modrej Ascari a červenej Progressive. Prvýkrát bude k dispozícii aj sivá Daytona v matnom vyhotovení.

Väčšia rozmanitosť: až štyri rôzne signatúry denného svietenia

Rovnako ako prepracovaný Singleframe je aj dizajn svetiel výrazne plochejší a zdôrazňuje šírku Audi S3. Prvky s 24 pixelmi, ktoré tvoria digitálne denné svetlá v LED a Matrix LED svetlometoch, sú teraz usporiadané v troch radoch na hornej hrane svetlometu. Po prvýkrát v modeloch radu A3 je teraz možné v MMI vybrať a prepínať až medzi štyrmi digitálnymi podpismi denného svietenia.

Viac charizmy: zaostrený interiér

K výraznejšiemu exteriéru sa výrazne pridal aj interiér. Je tu pomerne veľa zmien – od dizajnu radiacej páky a výduchov vzduchu až po dekoratívne látkové obklady a nové osvetlenie interiéru. Všetky tieto prvky ukazujú precíznosť detailov a zdôrazňujú progresívny a technický vzhľad vozidla.

Štandardný balík ambientného osvetlenia plus v S3 pridáva akcenty v odkladacom priestore pred radiacou pákou, na dverách a v priestore pre nohy. S modernizáciou modelu sú teraz stredová konzola a držiak pohárov vybavené aj obrysovým osvetlením. Jedným z pútavých nových dizajnových prvkov je látkový panel v predných dverách, ktorý bol 300-krát vyrezaný laserom. Jeho päť segmentov je podsvietených svetelným zdrojom v paneli dverí. Rôzne veľkosti prvkov vytvárajú dynamický tok svetla – čo sa prejavuje aj pri zamykaní a odomykaní vozidla. Vďaka tomu je osvetlený látkový panel jedinečným dizajnovým zážitkom.

Interiér modelov S3 sa vyznačuje tmavými farbami s niekoľkými striebornými akcentmi. Čierne obloženie strechy, pedále z hliníku, osvetlené prahy dverí s hliníkovými vložkami s logom S a obloženie interiéru v hliníkovom štýle zdôrazňujú športový charakter vozidla. Lakťové opierky z umelej kože a dvojzónová komfortná klimatizácia sú súčasťou štandardnej výbavy. Trojramenný športový kožený volant so zrezanou spodnou časťou je vybavený multifunkčnými tlačidlami a novými chrómovanými pádlami volantu. Športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a výraznými bočnými opierkami poskytujú zvýšenú bočnú oporu. Okrem mikrovlákna Dinamica je k dispozícii aj nová technická textúrovaná tkanina pre ozdobné obklady, ako aj hliník a karbón.

Zdroj: Audi

Exit mobile version