Autoinak.sk

Značka Citroën oslavuje v roku 2019 storočnicu

Pokým rok 2019 preberal vládu, v zákulisí značky Citroën sa už niekoľko mesiacov pripravoval. Veď je to rok jej storočnice! Aby ste si mohli predstaviť rozsah týchto výnimočných osláv, položili sme si jednoduchú otázku: ako by 100 rokov značky oslávil jej zakladateľ André Citroën? Pre tohto vizionára, vynálezcu modernej komunikácie známeho nevšednými nápadmi (osvietenie Eiffelovej veže, priekopnícke expedície a mnoho iného), neprichádzalo do úvahy, aby čokoľvek robil tak ako ostatní. Kráčajúc v stopách tejto DNA, sa značka Citroën pozerá na tieto veci vo veľkom a na celý rok 2019 pripravila viacero veľkolepých podujatí.

Značka Citroën bude svoju storočnicu celosvetovo oslavovať počas celého roka 2019:

Prinášame zoznam tých zaujímavejších podujatí:

RETROMOBILE 2019 (od 6. do 10. februára, Paríž, Expo Porte de Versailles)
Pre toto jedinečné stretnutie milovníkov automobilovej histórie si značka Citroën k svojej storočnici pripravila špeciálnu expozíciu.

STREET BURST DAY (od 13. do 16. júna, Paríž):
Prvé vozidlo, ktoré vyrobila značka Citroën vo svojej histórii (la Type A), sa predstavilo v Paríži v júni roku 1919. Pri tejto príležitosti značka pripraví v hlavnom meste výnimočné narodeninové podujatie: Street Burst Day. Zvuková podoba so slovom Birthday znamená, že značka prvý raz pripraví podujatie, keď počas noci zaplní ulicu 100 vozidlami, ktoré predstavia 100 rokov značky: vozidlá od zberateľov, nadšencov značky ale aj štúdie. Zámerom je pripraviť prekvapenie všetkým okoloidúcim, ktorí si počas celého víkendu užijú výnimočnú expozíciu prístupnú pre všetkých. Kto nemôže prísť osobne, pozrie si živé vysielanie na sociálnych sieťach.

FESTIVAL GOODWOOD (od 4. do 7. júla, vo Veľkej Británii)
Stretnutie milovníkov automobilov z celého sveta. Goodwood Festival of Speed sa už od roku 1993 ako neopakovateľná automobilová Garden Party. Podujatie sa už tradične koná na pozemkoch vojvodu z Richmondu v anglickom grófstve Sussex. Pri príležitosti storočnice sa značka Citroën spája s podujatím a predstaví historické modely, najnovšie štúdie a taktiež privezie automobily, ktoré v rôznych obdobiach súťažili v seriáli WRC.

RASSEMBLEMENT DU SIÈCLE (od 19. do 21. júla, Ferté-Vidame – Eure-et-Loir):
Výnimočnou korunou podujatí k storočnici značky bude podujatie pripravené z iniciatívy zberateľov značky (Amicale Citroën & DS France) v spolupráci s l’Aventure Peugeot Citroën DS. Rassemblement du Siècle (Zhromaždenie k storočnici) sa bude konať na mýtickom testovacom mieste vo Ferté-Vidame (bývalé utajené testovacie miesto značky, kde vznikal najmä model 2CV). Medzinárodné stretnutie zberateľov sa môže zapísať do histórie, pretože sa tam chystá viac ako 11 000 zberateľov, vystaví sa viac ako 5 000 vozidiel a na podujatie počas troch dní príde približne 50 000 návštevníkov. V rámci aktívnej podpory podujatia dodá značka rôzne vybavenie a pripraví špeciálnu expozíciu.

DE GÉNÉRATION EN GÉNÉRATION (od septembra, na sociálnych sieťach):
Keďže storočná história značky by sa nenapísala bez trvalej podpory jej najvernejších majiteľov, Citroën im vzdá poctu originálnym digitálnym projektom: De Génération en Génération (Z generácie na generáciu). Princíp? Rodiny, podniky alebo koncesionári z celého sveta verní celé generácie značke Citroën, prinesú na videu svedectvo o svojom výnimočnom spojení so značkou. Videá zverejnené na sociálnych sieťach prinesú zo všetkých kútov sveta svedectvo o vášni spojenej so značkou Citroën.

CITROËN STORIES (od októbra, na sociálnych sieťach):
V rámci cesty cez viacero krajín na palube nového modelu SUV C5 Aircross sa novinár vyberie na stretnutie zapálených priaznivcov značky Citroën, vlastníkov ikonických modelov. Pre nich to bude príležitosť predstaviť ich vlastný príbeh so značkou a rozpovedať príbeh svojho vozidla Citroën. Z každej zo siedmich navštívených krajín vznikne video, ktoré sa uverejní na sociálnych sieťach.

100 ROKOV VIZIONÁRSKEJ ZNAČKY
Oslava storočnice značky Citroën znamená aj 100 rokov značky, ktorá mala vždy dosť odvahy na to, aby dokázala načrtnúť budúcnosť automobilizmu, priniesť inovatívne riešenia a kráčať s duchom doby. Pri príležitosti stých narodenín sa postupne predstavia aj dve výnimočné štúdie:

ŠTÚDIA #1 (február)
Predstaví sa vo februári a ukáže sa vo svetovej premiére na autosalóne v Ženeve (marec). Prvá štúdia prinesie pohľad značky Citroën na budúcnosť mobility v mestách.
ŠTÚDIA #2 (máj)
Predstaví sa v máji a premiéru zažije na výstave Vivatech v Paríži. Druhá štúdia bude zosobnením pohľadu značky Citroën na maximálny komfort.

Exit mobile version