V prvom polroku 2023 predala Dacia celkovo 345 432 kusov osobných a ľahkých úžitkových vozidiel, čo predstavuje nárast o 24,2 %. Predaj osobných vozidiel dosiahol celkovo 342 809 kusov, čím značka dosiahla 4,7 % podiel na trhu osobných vozidiel vo svojom teritóriu, čo je o 0,2 bodu viac ako v rovnakom období roku 2022. Všetky 4 kľúčové modely značky v prvom polroku vzrástli: Spring o 38 %, Sandero o 24 %, Duster o 13 % a Jogger o 130 %.
Predaj modelu Dacia Sandero dosiahol 138 978 vozidiel, čo je o 24 % viac ako v rovnakom období minulého roka. Sandero si od roku 2017 udržiava pozíciu európskeho čísla 1 v predaji súkromným zákazníkom. S počtom 111 891 predaných kusov zaznamenala Dacia Duster v porovnaní s prvým polrokom 2022 nárast o 13 % a udržala si pozíciu vedúceho európskeho SUV pre súkromných zákazníkov.
Od svojho uvedenia na trh, sa modelov Dacia Jogger predalo už viac ako 100 000 kusov. S 50 569 predanými kusmi v prvom polroku 2023. Úspech hybridného pohonu pokračuje a predstavuje viac ako 1 zo 4 zákazníckych objednávok. S 27 438 predanými kusmi dosiahol Spring o 38 % vyššie objemy predajov v porovnaní s minulým rokom. Udržuje si tak pozíciu na stupni víťazov v oblasti elektromobilov predávaných súkromným zákazníkom v Európe.
VÝKONNOSŤ POHÁŇANÁ VŠETKÝMI HLAVNÝMI EUROPSKÝMI TRHMI
Na európskom trhu s osobnými automobilmi vzrástla Dacia o 29,5 % na trhu, ktorý sa zvýšil o 17,5 %. Jej podiel na trhu dosiahol 4,5 %, čo je o 0,4 bodu viac ako v prvej polovici roka 2022. Vo svojom tradične hlavnom segmente predaja súkromným zákazníkom si Dacia posilnila svoju pozíciu na európskych stupňoch víťazov, keď sa prvýkrát vyšplhala na 2. miesto s trhovým podielom 8,4 % (pre pripomenutie, v roku 2022 dosiahla Dacia rekordný trhový podiel 7,6 % na európskom trhu osobných automobilov).
Vo Francúzsku, ktoré je najväčším trhom značky Dacia, zaregistrovala značka v prvom polroku 81 415 vozidiel PC+LCV, čo predstavuje 25 % nárast oproti roku 2022. Jej 9,1 % podiel na trhu osobných automobilov vzrástol o 0,7 bodu, čím Dacia potvrdila 3. miesto na francúzskom trhu osobných automobilov.
Na trhu súkromných zákazníkov sa Dacia umiestnila na 1. mieste s trhovým podielom 16,3 %, čo predstavuje 1 zo 6 retail klientov. Dacia umiestnila svoje 4 základné modely v prvej desiatke: Sandero na 1. mieste, Duster na 4. mieste, Spring na 6. mieste a Jogger na 10. mieste.
V Taliansku sa v prvých šiestich mesiacoch roku 2023 predalo 47 798 kusov PC+LCV, čo predstavuje nárast o 26 %. Trhový podiel PC bol 5,6 %, čo predstavuje nárast o 0,1 bodu. Dacia sa prvýkrát vo svojej histórii umiestnila na 1. mieste na talianskom trhu súkromných zákazníkov s trhovým podielom 9,7 %. Sandero je najpredávanejším modelom pre súkromnú klientelu v Taliansku.
V Nemecku dosiahol objem osobných a ľahkých úžitkových vozidiel 34 862 kusov, čo je o 41 % viac ako v prvom polroku 2022. Trhový podiel PC bol 2,5 %, čo predstavuje nárast o 0,5 bodu. Dacia dosiahla 5,7 % podiel na trhu súkromných zákazníkov, čím sa prvýkrát v histórii stala značkou č. 3 v Nemecku. Značka umiestnila svoje 3 modely v prvej desiatke: Sandero na 3. mieste, Duster na 4. mieste a Jogger na 10. mieste.
Španielsko tiež zaznamenalo výrazný nárast, až o 40 %, pričom v prvej polovici roka 2023 sa predalo 24 816 vozidiel PC+LCV. Trhový podiel PC predstavoval 4,9 %, čo je nárast o 0,6 bodu. Sandero je najpredávanejším vozidlom na španielskom trhu. Na trhu súkromných zákazníkov je Dacia 4. najpredávanejšou značkou s trhovým podielom 9,1 %.
V Rumunsku bolo v prvej polovici roka 2023 predaných 5 najpredávanejších automobilov značky Dacia. Značka predala 24 733 kusov osobných + ľahkých úžitkových vozidiel, čo predstavuje nárast o 51 %. Trhový podiel osobných automobilov predstavoval 33,4 %, čo je o 5,7 bodu viac ako v rovnakom období minulého roka.
Dacia zaznamenala rekordný 40,8 % podiel na trhu osobných automobilov.
DACIA POKRAČUJE V RASTE A STRATEGICKEJ OFENZÍVE
V prvom polroku Dacia pokračovala v ofenzíve a budovala dynamiku okolo svojich štyroch základných modelov, ktoré teraz prichádzajú s novou úrovňou výbavy Extreme. Tá stelesňuje vonkajšie hodnoty značky Dacia a už sa stretla s nesporným úspechom, keď si ju za niekoľko mesiacov objednalo viac ako 45 000 zákazníkov.
To potvrdzuje, že zákazníci veľmi dobre prijali nové smerovanie značky.
Dnes sa Dacia vydáva ešte ďalej do tohto vonkajšieho sveta. Práve oznámila, že sa ako výrobca zapojí do svetového šampionátu rallye, pričom prototypy budú používať syntetické palivo vyrobené spoločnosťou Aramco. Podujatie vyvrcholí Rallye Dakar v roku 2025. Dacia sa tiež stala hlavným partnerom svetovej série UTMB® a titulárnym partnerom pretekov Dacia UTMB® Mont-Blanc.
Svetové objemy v 1. polroku 2023 (PC+LCV):
DACIA Sandero | 138 978 |
DACIA Duster | 111 891 |
DACIA Jogger | 50 569 |
DACIA Spring | 27 438 |
DACIA Logan | 14 152 |
Rôzne | 2 404 |
Celkom | 345 432 |